jk
door jkran70 Dec 24, 2012 om 14:28
Elektronica & tv

Slechte Miele wasmachine W3241

Onze nog geen 5 jaar oude Miele Wasmachine W3241 is stuk (losse binnen trommel) en repareren loont niet meer (reparatie meer dan Eur 800). Dit constateert de firma Romijn uit Papendrecht een Miele dealer, volgens Romijn hebben we gewoon pech met deze machine. Ik stuur Miele een mail of er nog iets te regelen valt, want een Miele binnen 5 jaar stuk is toch niet normaal. Na 5 dagen geen reactie, ik bel de klantcontacten afdeling van Miele. Die horen mijn verhaal aan en geven aan dat een eigen Miele monteur eerst moet kijken. Men belooft mij dezelfde middag te bellen voor een afspraak. De volgende dag neem ik maar weer zelf contact op, want er belt niemand. Ik word beter geholpen, men stuurt een monteur en er wordt daarna een bod gedaan of met korting repareren of met korting een nieuwe Miele wasmachine. De monteur komt 3 dagen later en constateert hetzelfde als de firma Romijn. Repareren veel te duur en men komt met een bod voor een nieuwe machine. Of ik even Eur 91.50 wil afrekenen voor het bezoek. De nieuwe machine (W3371) krijgen we voor Eur 899 (inclusief korting). Nazoeken op internet geeft direct aan dat de machine voor deze prijs op internet is te krijgen. Ik bel opnieuw klant contacten en daar krijg ik te horen dat de monteur betaald moet worden, tenzij ik een nieuwe machine koop, dan neemt Miele de monteur voor zijn rekening. Ik geef aan dat het bod voor een nieuwe machine met korting niets voorstelt (zo te koop op internet) en dat de monteur op Miele’s verzoek komt kijken of de firma Romijn zijn werk goed heeft gedaan. Dus ik betaal geen rekening voor de monteur en koop ook nooit meer een Miele. Wat een slechte service en kwaliteit. Een zware teleurstelling. Je koopt voor een Miele twee a drie ‘beste koop’ machines, ik kan me niet voorstellen dat de kwaliteit en de service bij andere bedrijven nog slechter kan.

6481 12 Rapporteer

moeder56
door moeder56 - Dec 24, 2012 om 17:52
483 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens de site van Miele krijg je bij deze machine een stofzuiger twv € 169,00 cadeau.
Zijn ze ook vast vergeten te melden.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 24, 2012 om 19:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dan heeft u wel pech.IK heb er n.l. al 1 vanaf 1994 en werkt nog steeds naar genoegen.Maar er wordt maar maxomaal 1 keer per week gebruik van gemaakt.

mi
door microseiki - Dec 25, 2012 om 11:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk kapot trommelkruis.
Een beetje monteur kan dit in 3 a 4 uur dit repareren.
Ik snap niet hoe Miele aan die 800 euro komt.
Buiten dat , na nog geen 5 jaar trommelkruis kapot.....coulance van de kant
van Miele zou wel op ze,n plaats zijn.
Economische levensduur van een Miele is trouwens 10 jaar.
Een voorstel tot reparatie van de kant van Miele voor een bedrag
van 350-400 euro zou wel zo reeel geweest zijn.

U had zelf dit probleem kunnen vermijden door bij aankoop de10 jaar miele garantie
er bij te kopen (150 euro).

zoekster
door zoekster - Dec 25, 2012 om 14:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Mijn advies, ga eens bellen met het juridisch loket 0900 8020, (of ga langs, advies is gratis), want volgens mij zijn uw mogelijkheden nog helemaal niet uitgeput. En is het aanbod dat u is gedaan niet voldoende. U moet overigens de strijd aangaan met de verkoper, niet met Miele. Met de verkoper heeft u de koopovereenkomst en niet met de fabrikant, ook al lijkt het soms wel zo. Bespreek uw zaak met een echt jurist.
Nooit zomaar de handdoek in de ring gooien!

fl
door florentien - Sep 8, 2015 om 14:30
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al acht jaar een Miele wasmachine en ik blijf er dik tevreden nooit. Nog nooit een probleem gehad. Miele wasmachines zijn soms wat prijzig, maar dit bedrag is het vaak meer dan waard. Helemaal als de aanschaf prijs van een miele vergelijkt met een goedkopere wasmachine plus dure reparatiekosten. Wel handig om voor aanschaf van Miele wasmachine goed te kijken of er niet ergens een aanbieding is. Destijds heb ik mijne voor een toen hele mooie prijs kunnen kopen.

van leyden
door van leyden - Sep 8, 2015 om 15:42
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=florentien schreef op dinsdag 8 sep 2015, 14:30]Ik heb al acht jaar een Miele wasmachine en ik blijf er dik tevreden nooit. Nog nooit een probleem gehad. Miele wasmachines zijn soms wat prijzig, maar dit bedrag is het vaak meer dan waard. Helemaal als de aanschaf prijs van een miele vergelijkt met een goedkopere wasmachine plus dure reparatiekosten.

Hoe weet jij zo zeker dat je met een goedkope wasmachine reparatiekosten krijgt?
Dat valt nog te bezien.

Dit topic gaat over een kapotte Miele, die kunnen dus net zo goed stuk gaan en dat is een feit.

van leyden
door van leyden - Sep 8, 2015 om 15:49
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Een kennis van mij heeft een zanussi die al tien probleemloos zijn wasjes draait.
Daarom moet je GEEN miele kopen, die zijn duur en moeten altijd gerepareerd worden.

Hoezo ongefundeerd?

van leyden
door van leyden - Sep 8, 2015 om 15:54
1289 Antwoorden / 17 Vragen

BTW

Miele is wel goed, als je meerdere wassen per week hebt, zou ik daar zeker voor kiezen.
Maar een alleenstaande, met een wasje in de week, is misschien weer beter uit met een zanussi. (of een ander goedkoop merk)
Want je koopt wel 2 zanussi s voor 1 miele. Minstens.

ha
door hawkwind - Sep 8, 2015 om 16:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=van leyden schreef op dinsdag 8 sep 2015, 15:54]BTW

Miele is wel goed, als je meerdere wassen per week hebt, zou ik daar zeker voor kiezen.
Maar een alleenstaande, met een wasje in de week, is misschien weer beter uit met een zanussi. (of een ander goedkoop merk)
Want je koopt wel 2 zanussi s voor 1 miele. Minstens.

Daar heeft U wel gelijk in.
Wij wassen zo'n 7 a 8 keer in de week , geen enkel probleem met de Miele
Onze vorige Miele is bijna 18 jaar geworden.
Een Zanussi , Samsung , Indesit of LG is voor ons geen optie.
Lees de reviews maar eens na , een bak ellende.
Miele is ook nog een van de weinige fabrikanten , welke nog een RVS kuip toepast ,waar andere fabrikanten een kunststof kuip monteren.
Gewoon poeder gebruiken (geen vloeibaar wasmiddel)en 1 x in de maand een kookwas draaien.

van leyden
door van leyden - Sep 8, 2015 om 16:30
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=hawkwind schreef op dinsdag 8 sep 2015, 16:04][quote=van leyden schreef op dinsdag 8 sep 2015, 15:54]BTW

Miele is wel goed, als je meerdere wassen per week hebt, zou ik daar zeker voor kiezen.
Maar een alleenstaande, met een wasje in de week, is misschien weer beter uit met een zanussi. (of een ander goedkoop merk)
Want je koopt wel 2 zanussi s voor 1 miele. Minstens.

Daar heeft U wel gelijk in.
Wij wassen zo'n 7 a 8 keer in de week , geen enkel probleem met de Miele
Onze vorige Miele is bijna 18 jaar geworden.
Een Zanussi , Samsung , Indesit of LG is voor ons geen optie.
Lees de reviews maar eens na , een bak ellende.

Je kan niet concluderen dat goedkope wasmachines altijd een bak ellende is.
De reparatiegevoeligheid is wel hoger, maar er zijn genoeg mensen die wel tevreden zijn met een goedkope wasmachine.

Wie is er nou wijzer?
Iemand met een zanussi wasmachine die al tien jaar probleemloos zijn wasjes doet. of een miele bezitter die al na 5 jaar een dure reparatie laat uitvoeren?
Zo duur zelfs, dat je er twee nieuwe zanussi s van kan kopen?

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2015 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat weten we na drie jaar dan ook weer.;-))

sl
door slobberbone - Sep 8, 2015 om 20:19
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 8 sep 2015, 19:00]Dat weten we na drie jaar dan ook weer.;-))

Blijkbaar niet iedereen :)

Koop een Miele van een jaar of 10 is dan beproefd en goed, wil niks weten van beste koop machines niks anders dan drama en veel te duur.

Was nu naar het uitziet voor 50 euro met een Miele voor een periode van 10 jaar :)