akle0106
door akle0106 Jan 6, 2015 om 19:47
Elektronica & tv

Snel internet

Wij gaan binnenkort een nieuwe televisie kopen met alles er op en er aan , wij zijn een huishouding van 5 personen en iedereen is voorzien van een pc of laptop en er wordt regelmatig gestreamd. Welk abonnement is hiervoor geschikt? Om ongestoord en zonder haperingen te kunnen doen wat we willen doen.

9515 45 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 6, 2015 om 20:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat zijn de mogelijkheden bi welke providers u kan winkelen.

edrick3
door edrick3 - Jan 6, 2015 om 20:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo akle0106,

Heb je een glasvezelabonnement?
Zou een pakket met 100Mb internet nemen, dan zit je altijd goed.

Met vr.gr.

ja
door janf43 - Jan 6, 2015 om 20:13
733 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt hier starten met zoeken

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 6, 2015 om 20:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Om HD te streamen heb je slechts 2Mb/sec nodig, lees dit artikel als u dus bv een 20MB verbinding heeft zou dit in de praktijk meer dan voldoende moeten zijn.
Mijn ervaring heeft me ook geleerd dat je niet alleen aan je internetverbinding moet denken maar zeker aan het type processor in de smart tv.
Om mijn eigen situatie weer te geven 2013 Juli een 55 Inch LG smart tv voor beneden gekocht, tergend langzaam bij bv openen Youtube of afhandelen streams.
Dec 2014 een 46 inch LG gekocht voor boven en die start razendsnel op. Navraag bij LG leerde me dat in de nieuwe tv een quadcoreprocessor zit.

Wat me helaas ook opvalt is dat er bij geen enkele prijskaart in de winkel het processortype staat vermeld en dat verkopers je aankijken of ze water zien branden als je er naar vraagt..
Dus als u een tv op het oog heeft neem even contact op met de importeur daar zit meestal wel iemand die u op weg kan helpen.

Diewilik

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 6, 2015 om 20:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Sorry, correctie HD streamen geen 2 maar 5MB/sec dus 50Mb plus is mans zat qua verbinding

pi
door pieterwolters - Jan 6, 2015 om 20:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je ook nog een hoge uploadsnelheid nodig? Bijvoorbeeld om thuis te werken. Zo ja, dan zou je glasvezel moeten overwegen want daar heb je evenveel upload als download.

Cookies
door Cookies - Jan 6, 2015 om 20:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In ieder geval GEEN adsl nemen, ook niet het duurste pakket. Echt bagger.

Glasvezel of kabel (Ziggo/upc) bieden ook pakketten van rond de 100 Mbit/s.

diumenge
door diumenge - Jan 6, 2015 om 20:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=diewilik schreef op dinsdag 6 jan 2015, 20:19]Sorry, correctie HD streamen geen 2 maar 5MB/sec dus 50Mb plus is mans zat qua verbinding
Eens, Ziggo Alles-in-1 Plus of TV + Internet Z2 geeft je 90 Mbit/s. Dat moet dus ruim voldoende zijn, UPC zal wel iets gelijksoortigs hebben.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 6, 2015 om 23:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u nu eens opgeeft wat er in u woning mogelijk is wat provider aan gaat dan het advies voor welk provider u kan kiezen.

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2015 om 23:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat hebt u eigenlijk nu? En bevalt dat niet? Of werkt dat niet goed?

door 1953 - Jan 6, 2015 om 23:40
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wie is of wordt de provider Ziggo, KPN o.i.d.? Allen tegelijk op het internet?

Met (ZIGGO) 90/9 Mbps ben ik tevreden.

costnix
door costnix - Jan 7, 2015 om 01:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ziggo is/wordt UPC. In Gorredijk begon de "victorie" :-(

door 1953 - Jan 7, 2015 om 01:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=costnix schreef op woensdag 7 jan 2015, 01:10]Ziggo is/wordt UPC. In Gorredijk begon de "victorie" :-(

Ziggo implanteert, harmonisatie, zich in het UPC-netwerk en zal nadien onder de merknaam ZIGGO verder gaan, UPC verdwijnt dan uit beeld.

mahadma
door mahadma - Jan 7, 2015 om 09:33
11561 Antwoorden / 51 Vragen

Hangt van de plaats en straat waar u woont af, er spelen vele factoren mee. O.a. welke provider bij u in de buurt iets fatsoenlijks levert. EERST informeren. eventueel bij toekomstige buren.

wi
door willemsachs - Jan 7, 2015 om 12:55
32 Antwoorden / 1 Vragen

Allereerst neem in ieder geval geen ziggo (langzaam tot soms geen internet, veel storing op telefoonlijn en bovendien slecht TV signaal en storing)
Tele2 beloven heel wat maar komen hun afspraken niet na.
Mijn voorkeur gaat uit naar KPN: constante internet signaal; zeer goed TV signaal bijna geen storing; telefoonsignaal is ook goed. Bovendien veel kortingen bij KPN-compleet (o.a. gratis pluspakket; korting op elk mobiel abonnement gratis onderling bellen (zowel vast als mobiel)
dubbel MB s en bel/sms minuten enz.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 7, 2015 om 12:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=willemsachs schreef op woensdag 7 jan 2015, 12:55]Allereerst neem in ieder geval geen ziggo (langzaam tot soms geen internet, veel storing op telefoonlijn en bovendien slecht TV signaal en storing)
Tele2 beloven heel wat maar komen hun afspraken niet na.
Mijn voorkeur gaat uit naar KPN: constante internet signaal; zeer goed TV signaal bijna geen storing; telefoonsignaal is ook goed. Bovendien veel kortingen bij KPN-compleet (o.a. gratis pluspakket; korting op elk mobiel abonnement gratis onderling bellen (zowel vast als mobiel)
dubbel MB s en bel/sms minuten enz.

Wat voor een abonnement is bij Ziggo?. IK heb dus ook ziggo maar ik de snelheid waar ik voor betaalt en telefoon ook prima in orde, tv is niet beter te verkrijgen. Dus begrijp ik dat u een andere ziggo heeft of dan vraag ik mij hoe bepaalt u dat dan.

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2015 om 13:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@diewilik,

Alhoewel de vraag over de internetsnelheid gaat als ik TS goed begrijp is je suggestie om bij aanschaf van de tv op de processor te letten een héle goede.
Had ik nog niet aan gedacht.

@akle0106,

Zou bovenstaande dan ook goed ter harte nemen.

Met vr.gr.

br
door brunoennicky - Jan 7, 2015 om 13:41
39 Antwoorden / 17 Vragen

ik zou niet upc kiezen want je betaald je blauw aan rente voor letterlijk als tv apart internet apart en tv..je betaald meer btw dan je afneemt..ik zou tele2 aanbevelen.goedkope bundels en voordelig met bellen

diumenge
door diumenge - Jan 7, 2015 om 14:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=willemsachs schreef op woensdag 7 jan 2015, 12:55]Allereerst neem in ieder geval geen ziggo (langzaam tot soms geen internet, veel storing op telefoonlijn en bovendien slecht TV signaal en storing)
Tele2 beloven heel wat maar komen hun afspraken niet na.
Mijn voorkeur gaat uit naar KPN: constante internet signaal; zeer goed TV signaal bijna geen storing; telefoonsignaal is ook goed. Bovendien veel kortingen bij KPN-compleet (o.a. gratis pluspakket; korting op elk mobiel abonnement gratis onderling bellen (zowel vast als mobiel)
dubbel MB s en bel/sms minuten enz.
Bij mij functioneert Ziggo prima, zowel internet als TV. De snelheid van Ziggo is ook veel hoger dan de snelheid die KPN kan leveren via ADSL.

costnix
door costnix - Jan 7, 2015 om 15:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het vergelijken van ADSL en kabel is appels met peren vergelijken!

karelstromph
door karelstromph - Jan 7, 2015 om 16:05
95 Antwoorden / 5 Vragen

KPN heeft enige maanden geleden, zonder aankondiging, een z.g.n. "copy once" maatregel ingesteld. Dat beteken dat je van de Motorola Box 1960 NIETS voor jezelf kunt copiëren op een DVD. Zeer a-sociaal. Bemoeizucht in het extreme. NIET nemen dus. Als je het toch hebt (of een ander provider met "copy once"). Schaf bij LIDL een USB-video-grabber art. 0066978 ad € 15,-- aan. Met deze kun je perfect copiëren (op je Laptop en daaruit verder, naar DVD's), ook zendingen ex "gemiste" uitzending. Sluit het niet op de box aan, maar op je TV. Formeel kun je alleen analoge zendingen copiëren. Maar als je het op je TV aansluit de kun je ook de digitale zendingen opnemen. Weliswaar analoog (want scart) maar de aangeboden kwaliteit is uiteraard HD.

Daar is ook een enorme fout in het proogramma. Als je een opname (geregistreerd op de box, dus de cloud) versneld vooruit wilt spoelen (om bv. reclame over te springen) dan breekt ie het af, nadat een uur is afgedraaid, en je kunt niet verder. Dan moet je het opnieuw afspelen en bij snel vooruit spoelen breekt ie het NU al bij 44 minuten af. Je kunt dom weg niet verder snelspoelen dan max. 1 uur en nog wat, resp. 44 minuten.

KPN doet er niets aan is kennelijk trots daarop dat ze alles verzint om je, de klant, dwars te zitten.

Ik ga binnenkort weg bij KPN en het zou mij niet verbazen als iedereen dat deed.

h19l49
door h19l49 - Jan 7, 2015 om 16:25
121 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb UPC alles in één, 50mb en onbep. bellen voor €57,- en dat bevalt prima, zelden tot nooit problemen.
Heb daarvoor KPN gehad, wat een ellende firma, en dus nooit meer, veel beloven en weinig geven doet de KPN in vreugde leven.

ja
door janf43 - Jan 7, 2015 om 17:04
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akle0106 schreef op dinsdag 6 jan 2015, 19:47] Om ongestoord en zonder haperingen te kunnen doen wat we willen doen.

Om ongestoord en zonder haperingen te kunnen doen wat je wilt, is het belangrijk om, behalve een snelle internetverbinding te hebben, te beschikken over een betrouwbaar draadloos intern netwerk. Een investering in een goede router met voldoende bereik om in het hele huis dekking te geven is daarbij verstandig.

dr
door driftkikker - Jan 7, 2015 om 17:26
19 Antwoorden / 13 Vragen

ik wil reageren op de mededeling van Willem Sachs.
Ik heb sinds een week of 6 ook alles-in-een van KPN maar als ik lees wat Willem allemaal als extra krijgt! U heeft waarschijnlijk wel extra abonnementen erbij genomen, ik bedoel meer dan alleen het basispakket?
Overigens heb ik divserse malen moet bellen met KPN omdat ik -bleek achteraf- onvoldoende info had gekregen van de monteur. Nu gaat het al een stuk beter gelukkig, en ik moet eerlijk ezeggen: de mensen aan de telefoon zijn zeer geduldig en behulpzaam, ook heel belangrijk
Ben benieuwd.
Driftkikker

boerenbond
door boerenbond - Jan 7, 2015 om 19:12
44 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een huishouding met 5 personen heeft u aan een abonnement van 55 euro bij UPC niet genoeg, er kunnen maar 3 apparaten tegelijk in werking zijn.

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2015 om 19:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=boerenbond schreef op woensdag 7 jan 2015, 19:12]Voor een huishouding met 5 personen heeft u aan een abonnement van 55 euro bij UPC niet genoeg, er kunnen maar 3 apparaten tegelijk in werking zijn.

Wat een onzin. Waarom zou dat niet kunnen?

diumenge
door diumenge - Jan 7, 2015 om 19:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Boerenbond heeft het waarschijnlijk over TV's / decoders. Bij Ziggo is er ook beperking aan het aantal kaartjes dat je per abonnement kan activeren, formeel maar drie. Maar de vraag betreft internet snelheid en dat staat daar los van. Iets met klok en klepel.

boerenbond
door boerenbond - Jan 7, 2015 om 19:23
44 Antwoorden / 0 Vragen

Dit had ik gelezen.

Op de site van UPC staat aangegeven dat je met maximaal 3 geregisteerde apparaten gebruik kunt maken van Wifispots.

Wat houdt dit in ?

- kun je met maximaal 3 apparaten tegelijk gebruik maken van wifispots óf

- kun kun je in totaal met 3 apparaten wifispots gebruiken?

Stel: ik heb 3 smartphones en een tablet, ik verbind 3 smartphone met wifispots, dan zit ik aan het max van 3 apparaten, maar als nu 1 vd 3 telefoons niet meer met wifispots vebonden is omdat hij uit staat, zou ik dan met mijn tablet in plaats van die ene telefoon wifispots kunnen gebruiken, of is die derde verbinding gebonden aan de telefoon die uit staat ?

diumenge
door diumenge - Jan 7, 2015 om 19:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bij UPC volstaat het goedkoopste internetpakket 50Mb/s dus al.

diumenge
door diumenge - Jan 7, 2015 om 19:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het gaat om internet in eigen huis Boerenbond, wifispots zijn voor buiten de deur.

boerenbond
door boerenbond - Jan 7, 2015 om 19:30
44 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb thuis 2 tablets en 2 laptops als ze alle 4 aanstaan krijg ik van UPC een melding dat er maar 3 aangesloten mogen zijn.

diumenge
door diumenge - Jan 7, 2015 om 19:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan ben je verbonden via de wifi spots ipv je eigen wifi verbinding. Internet is zeker ook heel traag?

boerenbond
door boerenbond - Jan 7, 2015 om 19:45
44 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien dat er ook nog een paar smartphones aan stonden , mijn snelheid is goed.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 7, 2015 om 19:46
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=h19l49 schreef op woensdag 7 jan 2015, 16:25]Ik heb UPC alles in één, 50mb en onbep. bellen voor €57,- en dat bevalt prima, zelden tot nooit problemen.
Heb daarvoor KPN gehad, wat een ellende firma, en dus nooit meer, veel beloven en weinig geven doet de KPN in vreugde leven.

Veel beter neem je het 2-1 pakket en sluit je telefonie extern af. 15 euro extra per maand om onbeperkt te bellen is duur, heel duur.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 7, 2015 om 19:49
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=boerenbond schreef op woensdag 7 jan 2015, 19:45]Misschien dat er ook nog een paar smartphones aan stonden , mijn snelheid is goed.

Volgens mij snap je het niet helemaal.

Je hebt wifi en wifi-spots.

- wifi kun je alleen thuis gebruiken, gaat via jouw eigen verbinding op de volledige snelheid.
- wifi-spots kun je ook buiten de deur gebruiken, gaat via 'n aparte verbinding, op een gereduceerde snelheid

Thuis kun je dus beter wifi gebruiken, stuk sneller.

akle0106
door akle0106 - Jan 7, 2015 om 22:47
6 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 6 jan 2015, 20:11]Hallo akle0106,

Heb je een glasvezelabonnement?
Zou een pakket met 100Mb internet nemen, dan zit je altijd goed.

Met vr.gr.

Wij hebben kabel maar er komt binnenkort de mogelijkheid om in te stappen bij glasvezel.Ik twijfel, hoelang gaat de snelheid op de kabel met alle nieuwe ontwikkelingen mee?

ja
door janf43 - Jan 7, 2015 om 23:12
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=boerenbond schreef op woensdag 7 jan 2015, 19:12]Voor een huishouding met 5 personen heeft u aan een abonnement van 55 euro bij UPC niet genoeg, er kunnen maar 3 apparaten tegelijk in werking zijn.

Er kan inderdaad maar op 3 apparaten tegelijk via het internet naar TV (Horizon Go) worden gekeken Er kunnen echter veel meer computers met het internet verbonden zijn.

ja
door janf43 - Jan 7, 2015 om 23:15
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=boerenbond schreef op woensdag 7 jan 2015, 19:30]Ik heb thuis 2 tablets en 2 laptops als ze alle 4 aanstaan krijg ik van UPC een melding dat er maar 3 aangesloten mogen zijn.

U krijgt die melding niet als ze alle vier aanstaan. Wel als u met alle vier via het internet TV (Horizon Go) wilt kijken.

mpbraaksma
door mpbraaksma - Jan 8, 2015 om 06:30
48 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al jaren ziggo alles in 1 plus. Ben super tevreden. Goede prijs / kwaliteit verhouding. Juiste service.
Je krijgt de snelheid die je hebt gevraagd en niet zoals bij ADSL nog minder dan de helft.
Ook bij glasvezel werden gouden bergen beloofd, maar kwamen mensen ook bedrogen uit.
Ik zou geen KPN nemen. Duur en werkt vaak niet.

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2015 om 08:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@braaksma

Niets mis met KPN. Werkt altijd.

ja
door janf43 - Jan 8, 2015 om 23:59
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akle0106 schreef op woensdag 7 jan 2015, 22:47][quote=edrick3 schreef op dinsdag 6 jan 2015, 20:11]Ik twijfel, hoelang gaat de snelheid op de kabel met alle nieuwe ontwikkelingen mee?

De netwerken van de kabelproviders zullen tzt ook wel van glasvezel worden voorzien. Voor de gemiddelde gebruiker zijn de snelheden voorlopig ruim voldoende. Overigens kan het geen kwaad, als er in uw buurt wordt gewerkt, een aansluiting in uw huis te laten aanbrengen. Als dat achteraf moet gebeuren zal het zeker duurder zijn.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 9, 2015 om 00:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 7 jan 2015, 19:21]Boerenbond heeft het waarschijnlijk over TV's / decoders. Bij Ziggo is er ook beperking aan het aantal kaartjes dat je per abonnement kan activeren, formeel maar drie. Maar de vraag betreft internet snelheid en dat staat daar los van. Iets met klok en klepel.

Je kan de vierde er ook bij krijgen moet wel apart even voor gebeld worden. Ik heb al jaren een vierde ook mijn dochter en 2 klein kinderen hebben er 4.

diumenge
door diumenge - Jan 9, 2015 om 07:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@valerius-2, dat heb ik ook vernomen, vandaar dat ik schreef 'formeel maar drie'. Maar dit heeft verder niets met de vraag van TS te maken.

gompy2
door gompy2 - Jan 9, 2015 om 09:40
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akle0106 schreef op woensdag 7 jan 2015, 22:47]
Wij hebben kabel maar er komt binnenkort de mogelijkheid om in te stappen bij glasvezel.Ik twijfel, hoelang gaat de snelheid op de kabel met alle nieuwe ontwikkelingen mee?
Ik weet niet bij welke kabelaar je ziet, je geeft daar geen verdere informatie over, maar de pakketten die alle kabelaars in Nederland aan kunnen bieden zijn ruim voldoende om gezinnen te voorzien van welk data gebruik dan ook.
Ik zou eerst maar eens kijken wat je eigen kabelaar te bieden heeft en meestal is dat vandaag de dag met de nieuwe technieken ruim voldoende.
Quote Wiki:

Inmiddels is kabel internet qua snelheid superieur aan ADSL. Kabel internet providers maken gebruik van technieken waardoor zelfs heel hoge downloadsnelheden gerealiseerd kunnen worden; de EuroDOCSIS-standaard (3.0). Snelheden tot 400 Mbps zijn mogelijk[1]. In de Amsterdamse nieuwbouwwijk IJburg, waar UPC het kabelnetwerk beheert, blijkt de grens rond 120 Mbps te liggen. Het snelste commercieel beschikbare abonnement van UPC in Nederland is 200 Mbps. Ook Ziggo biedt (sinds 2014) 180Mbps abonnementen aan. Dit abonnement is verkrijgbaar voor alle 3,5 mln klanten binnen haar hele verzorgingsgebied.

Welke internetsnelheden je nodig denkt te hebben en wat de minimale snelheden zijn die er nodig is voor het kunnen doen van iets kun je op deze link bekijken.

Klik hier-> Welke internet snelheid heb ik nodig?

Als glasvezel bij jou in de buurt al een langere tijd draait, dan pas zou ik eens kijken of je er beter aan wordt als je over stapt.
Zo maar gevolg geven aan een advies om glasvezel te nemen zou ik niet doen.

akle0106
door akle0106 - Jan 9, 2015 om 09:48
6 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=gompy2 schreef op vrijdag 9 jan 2015, 09:40][quote=akle0106 schreef op woensdag 7 jan 2015, 22:47]
Wij hebben kabel maar er komt binnenkort de mogelijkheid om in te stappen bij glasvezel.Ik twijfel, hoelang gaat de snelheid op de kabel met alle nieuwe ontwikkelingen mee?
Ik weet niet bij welke kabelaar je ziet, je geeft daar geen verdere informatie over, maar de pakketten die alle kabelaars in Nederland aan kunnen bieden zijn ruim voldoende om gezinnen te voorzien van welk data gebruik dan ook.
Ik zou eerst maar eens kijken wat je eigen kabelaar te bieden heeft en meestal is dat vandaag de dag met de nieuwe technieken ruim voldoende.
Quote Wiki:

Inmiddels is kabel internet qua snelheid superieur aan ADSL. Kabel internet providers maken gebruik van technieken waardoor zelfs heel hoge downloadsnelheden gerealiseerd kunnen worden; de EuroDOCSIS-standaard (3.0). Snelheden tot 400 Mbps zijn mogelijk[1]. In de Amsterdamse nieuwbouwwijk IJburg, waar UPC het kabelnetwerk beheert, blijkt de grens rond 120 Mbps te liggen. Het snelste commercieel beschikbare abonnement van UPC in Nederland is 200 Mbps. Ook Ziggo biedt (sinds 2014) 180Mbps abonnementen aan. Dit abonnement is verkrijgbaar voor alle 3,5 mln klanten binnen haar hele verzorgingsgebied.

Welke internetsnelheden je nodig denkt te hebben en wat de minimale snelheden zijn die er nodig is voor het kunnen doen van iets kun je op deze link bekijken.

Klik hier-> Welke internet snelheid heb ik nodig?

Als glasvezel bij jou in de buurt al een langere tijd draait, dan pas zou ik eens kijken of je er beter aan wordt als je over stapt.
Zo maar gevolg geven aan een advies om glasvezel te nemen zou ik niet doen.