ze
door zeiksnor 16 jan. 2019 om 13:35
Elektronica & tv

Sony cashback actie, doos kwijt, geld kwijt...

Dure TV gekocht van 1700 euro, en 1 van de extra aankoop argumenten was een cash back van 200 euro. Bij thuiskomst in alle opwinding bij TV uitpakken doos daarna beneden bij grofvuil gezet, (66 inch neemt nog wel wat ruimte in zeg maar) wel nog snel een foto genomen van streepjes code, 
200 euro door de neus geboord, Sony weigert uit te betalen, 
Foto was niet afdoende... Ze MOETEN het uitgeknipt hebben, ja pff
TV hangt aan de muur, foto van de doos, officieel aankoop bewijs.. 

Staat nota bene op hun eigen website het volgende bij de veel gestelde vragen

"4. Waar kan ik de streepjescode en het serienummer van mijn product vinden?
De streepjescode en het serienummer is altijd te vinden op de doos van het product, bewaar deze dus altijd goed tot het moment van registratie. Het serienummer begint na het ‘S01’-gedeelte, zoals afgebeeld op de doos afbeelding. Mocht je de doos niet meer hebben; dan is het serienummer ook te vinden op de sticker aan de achterkant of op de onderkant van het product.""

Waardeloos bedrijf ik koop NOOIT meer 1 Sony product ever.

2323 20 Rapporteer
door tenormin - 16 jan. 2019 om 13:44
14486 Antwoorden / 83 Vragen
0

Toch is het altijd zo dat men de originele doos moet bewaren, zelfs zonder cash back. Mocht een apparaat b.v. stuk gaan in de garantieperiode, dat moet ook meestal in de originele doos. Ik bewaar dozen in de kelder, tot de garantieperiode is afgelopen. Niet dat u daar nu iets aan heeft. Maar dat u daarom nooit meer Sony koopt is ietwat kort door de bocht; is bijna bij ieder merk zo.

ju
door juliomariner 16 jan. 2019 om 13:56
291 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij mag men niet eisen dat het artikel bij een garantiegeval in de originele doos verstuurd moet worden.

ma
door maarten heest 17 jan. 2019 om 11:19
433 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, dat is inderdaad geen verplichting.

door Grunnen. 17 jan. 2019 om 11:36
376 Antwoorden / Vragen

Inderdaad bij een ( garantie ) reparatie van een TV  boven de 40 inch komt de monteur bij je thuis repareren.

jo
door jorisw 19 jan. 2019 om 08:54
3892 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet verplicht maar wel heel erg handig om zo'n doos te bewaren (al was het maar om te gebruiken bij verhuizingen).

door tijger1 - 16 jan. 2019 om 13:54
37478 Antwoorden / 21 Vragen
0

Normaal gesproken koopt men iets natuurlijk niet omdat er een cash back gegeven wordt, maar omdat men dat ding wilde hebben.

En direct de doos weggooien is ook onverstandig, hoe groot hij ook is. Niet datu hemtwee jaar in de kelder moetzetten, is ook weer overdreven.

Maar met de originele code uit de doos, had u dat geld gehad. Foto’s bevorderen fraude.

ma
door maarten heest 17 jan. 2019 om 11:21
433 Antwoorden / 0 Vragen

Zo'n cashback actie kan je natuurlijk wel over de streep trekken. Sterker nog, daar zijn ze zelfs voor bedoeld.
Én je kunt de tv graag willen hebben.
Naast elkaar dus.

door sjoppie - 16 jan. 2019 om 13:57
3964 Antwoorden / 3 Vragen
4

Als een foto genoeg zou zijn dan kan men zo een foto van de code al in de winkel maken. 
De barcode moet gescand kunnen worden.

door tdmduc - 16 jan. 2019 om 14:00
390 Antwoorden / 1 Vragen
0

Klopt, zelfde korting ellende meegemaakt met een Sony tablet. Het ding ging ook nog eens na een maand kapot. Na een half jaar kreeg ik pas een nieuwe. Inmiddels had ik allang een iPad gekocht.

Deze vorm van omgang met klanten siert ze niet. Mijn keuze voor apparaten valt tegenwoordig niet zo snel meer op Sony.

door edrick3 - 16 jan. 2019 om 14:17
26499 Antwoorden / 85 Vragen
0

Ze MOETEN het uitgeknipt hebben, ja pff
Ja, dat is één van de voorwaarden. Hád je kunnen weten.

En wat je aanhaalt bij hun veelgestelde vragen: Inderdaad, serienummer staat ook op sticker, maar dat is wat anders dan de streepjescode, toch?

mo
door moetdat 16 jan. 2019 om 14:28
79 Antwoorden / 19 Vragen

Om dat "u" niet voldoet aan de voorwaarden , is sony een waardeloos bedrijf.
???????????

door edrick3 16 jan. 2019 om 14:34
26499 Antwoorden / 85 Vragen

@moetdat: Neem aan dat je reactie bedoeld is voor vraagsteller?

mo
door moetdat 16 jan. 2019 om 16:56
79 Antwoorden / 19 Vragen

Jep,

door edrick3 16 jan. 2019 om 17:54
26499 Antwoorden / 85 Vragen

Dan moet je (een volgende keer) in het antwoordveld onder de vraag reageren en niet als reactie op een reactie (zoals nu), want dan ziet vraagsteller het niet.

door gerbera - 16 jan. 2019 om 14:44
4591 Antwoorden / 6 Vragen
1

Ik heb uw doos bij het grofvuil zien staan, heb ook snel, voordat die de vuilwageninging, een foto van de streepjescode en serienummer gemaakt en opgestuurd. En wat dacht u, gaddemme ze trappen er niet in. En dat is niet eerlijk...o nee!

ne
door neodutchio 16 jan. 2019 om 16:57
2481 Antwoorden / 11 Vragen

Gelukkig ben ik slimmer geweest. Ik heb de streepjescode en serienummer uitgeknipt. Heb nu zomaar €200,- kado gekregen.

door gerbera 16 jan. 2019 om 21:41
4591 Antwoorden / 6 Vragen

Dan moet u de doos op de vuilstort hebben gevonden;-))

ma
door maarten heest 17 jan. 2019 om 11:22
433 Antwoorden / 0 Vragen

@GERBERA, beetje kinderachtige reactie om Calimerao erbij te halen?!

door gerbera 17 jan. 2019 om 12:02
4591 Antwoorden / 6 Vragen

@maarten, jammer dat u geen gevoel voor humor heeft en de clou van mijn bericht niet begrijpt. Het is overigens Calimero als we toch kinderachtig gaan doen!

ma
door maarten heest 17 jan. 2019 om 13:56
433 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het even door de humorscan gehaald maar er is geen aantoonbare humor aangetroffen.
Ik begrijp alles heel goed.
Misschien begrijp u dat een beetje meer respect naar een vraagsteller best mag.

door gerbera 17 jan. 2019 om 14:14
4591 Antwoorden / 6 Vragen

Blijkbaar snapt u het niet, maar als de Ts de doos bij grofvuil zet zou eenieder foto's kunnen maken en deze opsturen. En zo werkt het dus niet, zoals ik op "ludieke" aan de Ts kenbaar maak. wijze en heeft niets te maken of ik wel of geen respect richting de Ts heb. Overigens is het niet aan u te oordelen op welke wijze men reageerd richting een Ts.  Lees dan ook even de reactie van @diumenge.

lo
door lovewinnie 17 jan. 2019 om 14:35
517 Antwoorden / 0 Vragen

Ze willen ook uitgeknipt hebben omdat je ook tv kunt kopen en retour kunt brengen omdat deze bijv niet in de kast past . Knip je alles uit wil de winkel de doos echt niet retour  Ondertussen heb je al kopie bon en kopie streepjes code en kunt zo geld vragen voor iets wat je niet in bezit hebt  
Z'n rare eis is dat dus niet. Bon en uitgeknipte streepjes /bar code

ma
door maarten heest 17 jan. 2019 om 15:46
433 Antwoorden / 0 Vragen

@GERBERA. ik snap echt écht alles hoor zoals ik al schreef.
Als u niet reflecteert op uw eigen formuleringen dan houdt het op.
Maar ik zie dat mijn boodschap wel aangekomen is en zet er daarom maar een punt achter.

Wat heb je trouwens aan foto's van een serienummer en barcode als je geen factuur kunt overleggen?

door panter22 - 16 jan. 2019 om 16:22
2271 Antwoorden / Vragen
0

Jammer dat je het bewijs dat je tv hebt gekocht, weggegooid hebt. Dure vergissing.
Niets aan te doen. Voortaan eerst de voorwaarden lezen.

door Theotrucker - 16 jan. 2019 om 16:39
251 Antwoorden / Vragen
2

Dit is niet typisch Sony. Voor LG, Philips, Samsung en andere gelden dezelfde regels. Mijn leverancier heeft de doos na levering retour genomen nadat hij de streepjescode er voor mij uitgeknipt heeft. Alerte winkelier is ook handig!

door Grunnen. 17 jan. 2019 om 11:41
376 Antwoorden / Vragen

Nee bij Samsung en Philips kan je  de aanvraag van een cashback volledig digital doen en opsturen via hun website.

jo
door jorisw 19 jan. 2019 om 08:57
3892 Antwoorden / 1 Vragen

Het is helemaal niet relevant hoe anderen het doen.

ro
door ron503 - 16 jan. 2019 om 16:52
629 Antwoorden / 0 Vragen
0

Om voor de cashback actie in aanmerking te komen dient u op de website een aanvraagformulier in te vullen. Boven dat formulier staat wat u allemaal dient mee te sturen.

"- Vul onderstaand registratieformulier volledig in en print de bevestigingsmail uit;
- Registreer uw product op www.sony.eu/mysony. Print de bevestigingsmail van deze registratie uit;
- Maak een kopie van de aankoopbon;
- Knip de originele streepjescode Soundbar met SerieNummer, Modelcode en EAN uit de verpakking.

Stuur deze documenten naar Sony".

U heeft niet aan de gestelde voorwaarden voldaan en helaas geen recht op de cashback actie. Vraag 4 is van toepassing op het registreren van de tv en heeft enkel met regel 2 van de voorwaarden van doen.

door diumenge - 16 jan. 2019 om 18:02
10176 Antwoorden / 13 Vragen
5

Zeiksnor, je haalt wel punt 4 van de veel gestelde vragen (PDF-alert) aan, maar punt 2 voor het gemak maar even niet? Je kon dus al niet goed lezen, en kan dat nog steeds niet.

"2. Hoe kan ik mij registreren voor deelname aan een promotie? Bezoek de website www.sony.nl/actiesen klik op de betreffende promotie. Klik op ‘claim je cashback’ en vul vervolgens je gegevens inbij het online registratieformulier. Print het registratieformulier uit en stuur het ingevulde registratieformulier, de aankoopbon en de uitgeknipte streepjescode met serienummer van de verpakking naar:"

Complimenten voor de relevante gebruikersnaam overigens ;-)

Hoe kan ik mij registreren voor deelname aan een promotie?
Bezoek de website
www.sony.nl/acties
en klik op de betreffende promotie.
Klik op ‘claim je cashback’ en vul vervolgens je gegevens in
bij het online registratieformulier
.
Print het registratieformulier uit en stuur het ingevulde registratieformulier, de aankoopbon
en de
uit
geknipte:"

Iv
door Ivo W - 16 jan. 2019 om 20:00
29 Antwoorden / Vragen
0

Het niet meesturen van de originele barcode zou fraude wel héél makkelijk maken. 

U koopt een TV en met de foto van uw streepjescode, uw TV en uw aankoopbon kan uw hele familie en kennissenkring een cashback aanvragen. Nee, daar kan een bedrijf natuurlijk niet aan beginnen. En daarom hebben ze daar iets op verzonnen. 

Sowieso is het niet slim om meteen de verpakking van een dure aankoop meteen weg te gooien. Eerst een tijdje uitgebreid testen of alles werkt. Als dan iets niet blijkt te werken kunt u met het product terug naar de winkel met de boodschap "nieuw product, werkt niet goed, dus ruil maar om". En daar wil de winkelier dan nog wel aan meewerken. Zonder verpakking wordt het veel eerder gezien als "(kort) gebruikt, we sturen het op voor garantie".

door aurora1 - 17 jan. 2019 om 05:11
13192 Antwoorden / 6 Vragen
4

Dank voor de mededeling.
Maar is Sony opeens waardeloos omdat u zelf “een beetje dom” geweest bent?
Aparte redenering vindt u ook niet?
Bevalt de tv ook niet?
Of wilt u eigenlijk alleen uw naam eer aandoen?

ma
door maarten heest - 17 jan. 2019 om 11:19
433 Antwoorden / 0 Vragen
2

Hallo, ik kan me het erg goed voorstellen. En ik zou er toch nog eens achteraan gaan. U hebt een bon, een serienummer, kortom bijna alles. In elk geval genoeg om aan te tonen dat u de betreffende tv gekocht heeft.
Waag er eens een briefje aan richting het hoogfdkantoor van Sony Benelux, Taurusavenue 16, 2132 LS Hoofddorp.
Er bestaat ook nog zoiets als coulance en service. Probeer het eens. En succes.

ep
door epcot 17 jan. 2019 om 11:29
665 Antwoorden / 16 Vragen

Ts mist een belangrijk onderdeel nl de streepjes code. En waarom denk je dat die nodig is? De enige manier om fraude tegen te gaan is om bewijs op te sturen van iets wat je niet terug kan brengen naar de winkel.

Er zijn zoveel cashback acties dat je er anders rijk van kunt worden.
1. Je koopt een,product
2. Je kopieert de bon en streepjes code
3. Je noteerd het serienummer
4. Je brengt het product terug naar de winkel
5. Je vraagt de cashback aan.

Waarom denk je dat het zo niet kan?

ma
door maarten heest 17 jan. 2019 om 13:51
433 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk kan het wel zo. Maar dit is een geval wat je met coulance en service op kunt lossen. Daarom denk ik dat dus.

door tijger1 17 jan. 2019 om 23:34
37478 Antwoorden / 21 Vragen

Bijna alles, maar niet het belangrijkste.

ma
door maarten heest 18 jan. 2019 om 10:03
433 Antwoorden / 0 Vragen

Sowieso is de aankoopfactuur het belangrijkst. 
Maar ik herhaal nog maars eens dat de degene die de vraag stelt zeker kan proberen om een beroep te doen op coulance en service.

ep
door epcot - 17 jan. 2019 om 11:35
665 Antwoorden / 16 Vragen
0

200 euro door de neus geboord

Heb je zelf gedaan en niet Sony, voorwaarden voor cashback zijn duidelijk en daar heb je je niet aan gehouden. Sony (elke ander fabrikant doet trouwens hetzelfde) moet fysiek bewijs hebben dat je iets hebt gekocht en dat niet hebt terug gebracht. Als je alles kopieerd dan had je daarna de tv kunnen terug brengen en gratis een hoop geld kunnen krijgen. Wie zegt nu dat je dat niet hebt gedaan? Beter goed lezen dan een ander de schuld geven.

door Grunnen. 18 jan. 2019 om 12:03
376 Antwoorden / Vragen

Hoezo geen bewijs ? TS heeft een foto van de doos en een kassabon en de garantiepapieren.

ep
door epcot 19 jan. 2019 om 00:41
665 Antwoorden / 16 Vragen

Geen bewijs dus. Ts kan direct daarna de tvhebben terug gebracht. Het enige fysieke bewijs is een uitgeknipte streepjescode van de doos want dan zal de winkel de beschadigde verpakking niet meer accepteren. Dat zijn de regels van een cashback aktie en daar moet je het mee doen.

door heremietkreeft - 17 jan. 2019 om 11:37
8887 Antwoorden / 149 Vragen
0
door Grunnen. 17 jan. 2019 om 11:47
376 Antwoorden / Vragen

Dat is een ander woord voor zeurkous,zeurpiet .Hij doet zijn naam eer aan.

door heremietkreeft 17 jan. 2019 om 12:15
8887 Antwoorden / 149 Vragen

:-)

door ekiem - 17 jan. 2019 om 19:04
581 Antwoorden / 87 Vragen
1

Goedenavond,

Erg jammer maar dit ligt niet aan Sony. U heeft niet aan alle voorwaarden voldaan en dit geldt voor alle cash back acties . Lijkt allemaal erg kinderachtig maar dit zijn nu eenmaal de "spelregels ". Heb zelf net mijn geld terug van een Samsung cash back actie en daar was het dezelfde riedel. Je moet gewoonweg blind aan alle voorwaarden voldoen en dan is er niets aan de hand.

Heb je nog wel een bankafschrift waarop te zien is " wat, wanneer en hoeveel " je hebt betaald ? Mischien dat dit " aantoonbaar bewijs " voor Sony acceptable zou kunnen zijn, is te proberen. Anders is het jammer maar een goede les.

Ekiem

br
door brui0929 - 17 jan. 2019 om 23:20
401 Antwoorden / 10 Vragen
0

De Streepjescode vind u aan de zijkant van de doos en dient met het aankoop bewijs terug gestuurd te worden naar Sony.
Dit kunt u doen vóór de einddatum deze staat vermeld in de acite voorwaarden. Wanneer u een foto maakt van de sticker op de achterkant van de
televisie is dit als het in de actie voorwaarden vermeld staat voldoende.

door tijger1 17 jan. 2019 om 23:35
37478 Antwoorden / 21 Vragen

En dat is dus niet voldoende.

door panter22 18 jan. 2019 om 09:35
2271 Antwoorden / Vragen

Ts heeft een foto gemaakt van de streepjescode op de doos ipv de streepjescode uitgeknipt.

br
door brui0929 18 jan. 2019 om 19:04
401 Antwoorden / 10 Vragen

Klopt er wordt bij deze acties naar de orginelen streepjescode gevraagd. TS kan deze alsnog opsturen.

door panter22 19 jan. 2019 om 09:00
2271 Antwoorden / Vragen

Ts heeft de doos met streepjescode weggegooid

Ka
door Kassagebruiker - 18 jan. 2019 om 10:23
197 Antwoorden / 2 Vragen
0

Waardeloos bedrijf ik koop NOOIT meer 1 Sony product ever.

Dus omdat U een fout maakt is Sony een slecht bedrijf?

door Grunnen. - 18 jan. 2019 om 12:09
376 Antwoorden / Vragen
1

Cashback akties worden meestal niet door de fabrikant zelf afgewerkt. Neem eens contact op met Sony , dan komt het vast goed weet ik uit ervaring.

ep
door epcot 19 jan. 2019 om 00:44
665 Antwoorden / 16 Vragen

Cashback acties komen van de fabrikant, voorwaarden komen ook van de fabrikant en die zijn bij alle cash back acties duidelijk, een originele streepjescode van de doos mee sturen. Punt. Alle andere methodes (kopietjes, foto’s) werken fraude in de hand en worden niet en nooit bij geen enkele cash back aktie geaccepteerd.

Ge
door Genee 19 jan. 2019 om 10:07
1454 Antwoorden / 1 Vragen

Goed idee @v1126, meestal wordt zo’n cash back actie inderdaad door een extern bedrijf gedaan en die wijken niet af van de door Sony gestelde voorwaarden.

door Grunnen. 19 jan. 2019 om 10:12
376 Antwoorden / Vragen

@epcot.

Onzin .De aanvraag van cashback akties van Samsung en Philips , kun je na registratie volledig online doen door een webformulier op een beveiligde website in te vullen en de foto's van de unieke streepjescode's en eenmalig te gebruiken serienummer plus de volledige kassabon up te loaden .

door Grunnen. 19 jan. 2019 om 10:16
376 Antwoorden / Vragen

Dat klopt maar niet geschoten is altijd mis, vandaar mijn advies om het via de klantenservice van Sony te doen.

ma
door maarten heest 19 jan. 2019 om 12:51
433 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat was ook steeds mijn advies. Maar dat wordt op dit forum waar consumenten andere consumenten helpen helemaal niet op prijs gesteld.
Het is de schuld van de eigen dikke bult. En daarom mag je er niks aan proberen te doen....

door Gertjan - 3 feb. 2019 om 16:32
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik krijg wel 100 euro terug van Sony. Had ook netjes de streepjescode uit de doos geknipt en opgestuurd. Wat zijn mensen toch stom tegenwoordig, er staat duidelijk wat je moest doen en dan toch zeiken pfff.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
sutileeg - 22 feb. 2019 om 14:01
Computers & telefonie

wifi printer offline

Hallo, als ik wil printen op mijn wifi Epson printer, zegt ie vaak dat de printer offline is, terwijl de verbinding goed is.
Ik verwijder de printer en installeer hem opnieuw, maar zegt dan dat het stuurprogramma niet beschikbaar is, terwijl ik al vele malen geprint heb. Wat is voor mij nu de volgende stap?? Lees meer

Ja
Jan13579 - 22 feb. 2019 om 13:31
Geldzaken & recht

Een incasso valkuil opzetten?

Een incasso valkuil opzetten?   Het betaalmoment van een abonnement wijzigen. De informatie over deze wijziging per email bekend maken. Vervolgens via website analytics uitzoeken wat de gemiddelde intervaltijd is van de mail checken bij Google. En nu maar hopen dat er klanten zijn die de tweede betaling van hun abonnement terug boeken. Belangrijk is dan wel om er voor te ... Lees meer

tenormin - 21 feb. 2019 om 21:08
Computers & telefonie

Is het echt waar of is mijn apparatuur kapot.

Vandaag is hier, tot mijn verbazing, geen enkele vraag gesteld. Is dat echt correct of....
Redactie, u mag dit weer verwijderen hoor, ben alleen verbaasd. Lees meer