one_thing
door one_thing Feb 16, 2013 om 16:50
Elektronica & tv

Statief voor NX210

ik ben op zoek naar een statief, maar tijdens het zoeken ben ik een hoop verschillende tegengekomen (statief, monopods etc etc)

wat voor zijn die verschillende?

en deze spreekt mij erg aan: MANFROTTO MMC3-02

maar moet eerst weten waarvoor er versschillende statieven zijn?

782 8 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 16, 2013 om 17:39
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Monopod; kun je snel verplaatsen geeft alleen wat extra ondersteuning, prettig bij grote lenzen
Driepoot; kun je foto's maken zonder beweging, 'n must bij nachtfotografie
Mini driepoot; makkelijk mee te nemen in 'n rugzak, niet geschikt voor zware camera's
Gorillapod; kun je overal gebruiken doordat je pootjes ergens omheen kunt vouwen

Het is maar net wat je ermee wilt gaan doen en wat voor 'n camera je hebt

one_thing
door one_thing - Feb 16, 2013 om 17:40
4 Antwoorden / 6 Vragen

ok bedankt, ik denk dat ik een mini driepoot zal aanschaffen, wil mooie foto;s klikken zonder beweging, en een statief om makkelijk mee te nemen :)

Top antwoord! (Y)

ikbenik
door ikbenik - Feb 17, 2013 om 01:44
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=jorisw schreef op zaterdag 16 feb 2013, 23:55]Tip: neem niet een te licht statief, hoe klein en makkelijk je die ook kunt meenemen. Als het te licht is voor de camera, dan heeft het geen zin en ga je 'm ook niet gebruiken.

Ik heb zo'n lichte. Bij het filmen is die eigenlijk niet te gebruiken.
Ook zijn die lichte statieven als ze compleet uitgeschoven zijn lang niet zo stabiel als de zwaardere statieven.

one_thing
door one_thing - Feb 17, 2013 om 12:05
4 Antwoorden / 6 Vragen

bedankt voor de tip, goed om te weten.

echter heb ik nog een vraagje bijgekregen

is zo'n mini trod handig voor bijvoorbeeld een groepsfoto? (qua lengte komt het toch tekort?)

jo
door jorisw - Feb 17, 2013 om 12:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Tip: neem niet een te licht statief, hoe klein en makkelijk je die ook kunt meenemen. Als het te licht is voor de camera, dan heeft het geen zin en ga je 'm ook niet gebruiken.

ikbenik
door ikbenik - Feb 17, 2013 om 15:15
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=one_thing schreef op zondag 17 feb 2013, 12:05]
is zo'n mini trod handig voor bijvoorbeeld een groepsfoto? (qua lengte komt het toch tekort?)
Ligt helemaal aan de omgevingslicht en belichtingstijd.

Bij belichtingstijden van 1/80 seconde is een statief eigenlijk zinloos. Dan kun je het beste gewoon vanuit de hand fotograferen.

Een statief gebruik je alleen bij lange sluitertijden.

Voor groepsfoto's is een lange sluitertijd niet aan te bevelen, vanwege het bewegen van de mensen, waardoor die mensen dan waziger op de foto komen te staan.

one_thing
door one_thing - Feb 17, 2013 om 15:17
4 Antwoorden / 6 Vragen

daar had ik eerlijk gezegd niet aan gedacht ikbenik,

ok ik ben eruit, ik heb eentje gevonden, bedankt allemaal voor reacties en meedenken, top!

ikbenik
door ikbenik - Feb 17, 2013 om 15:22
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=one_thing schreef op zondag 17 feb 2013, 15:17]daar had ik eerlijk gezegd niet aan gedacht ikbenik,

ok ik ben eruit, ik heb eentje gevonden, bedankt allemaal voor reacties en meedenken, top!

Ik spreek uit ervaring, dus probeer ik ook goede adviezen te geven.