he
door hendrikp_1 Nov 29, 2009 om 20:31
Elektronica & tv

Stekker versterker kenwood

ik heb een versterker bij de kringloop vandaan,met een stekker er aan met platte pennen.Kan ik hier een normale stekker aan zetten,of moet er een adapter tussen oid.Hij is van het merk:kenwood en is verder helemaal compleet

3872 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 29, 2009 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo hendrikp,

De platte stekker er afknippen en er een 'normale' stekker aanzetten zal het probleem niet zijn. Wel zul je moeten nakijken of de versterker wel geschikt is voor 230V. Het is niet ondenkbaar dat de versterker ingesteld staat op een spanning van 110V en als je die dan op 230V aansluit, kun je met een beetje pech, gedag zeggen tegen je versterker.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Nov 29, 2009 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling:

Kijk even op het typeplaatje dat ongetwijfeld aan de achterzijde van de versterker te vinden is. Daar moet op staan voor welke spanning de versterker geschikt is.

Freya

ve
door verwijderd - Nov 29, 2009 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo hendrikp,
De platte pennen duiden op een Amerikaanse stekker. En in Amerika is het 110V en zou je dus een omvormer nodig hebben. Voor dat laatste, klik hier
Weet zo gauw vanaf hier niet of je ergens kunt zien hoe de spanning staat ingesteld, maar zou er zeker niet zomaar 230V op zetten. Omgekeerd kan het geen kwaad.
Suc6

ve
door verwijderd - Nov 29, 2009 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook in de UK gebruiken ze platte pennen, het voltage is iets hoger (240 volt) maar met gelijke wisseling (50 Hertz). Zo'n toestel kun je rustig hier gebruiken met een andere stekker.
In de US hebben ze wat dunnere platte pennen en daar verschilt niet alleen het voltage maar hebben ze ook 60 Hz; en zó'n toestel kun je dus niet aansluiten zonder omschakeling/omvorming.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2009 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn vele stekkers.
Kijk op deze link

Let op het typeplaatje als het 220 tot 240 V en 50 Hz is kun je er een andere stekker aan zetten.

Als het een 3 aderig snoer betreft is het met aarde.

De aarde is in EU geel/groen
De nul is dan blauw
De fase is dan zwart of bruin

In de USA is die vaak groen
De fase is dan zwart of rood
De nul is dan wit

ve
door verwijderd - Nov 30, 2009 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ter verduidelijking van vorig bericht.
Aarde is in de USA vaak een groene draad.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2009 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Hendrikp

Je hebt hem gekocht bij de kringloop,dus hij is waarschijnlijk al gebruikt in Nederland dus spanning is het probleem niet. Bij levering heeft er een los stekkertje bij gezeten welke dient als verloop stekkertje. Helaas kan ik hem thuis niet meer vinden zijn hoogstwaarschijnlijk bij een electra onderdelenzaak zo te koop bespaart montage.Wellicht heeft de kringloop na testen vergeten dit verloopstekkertje er bij te doen. Zo'n stekkertje kost een paar euro..

gr Henk

ve
door verwijderd - Nov 30, 2009 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kunt u beter niet zomaar doen.
De platte stekker geeft al aan dat het apparaat voor het gebruik in het buitenland bedoeld is.

Verzeker u er daarom eerst van dat het apparaat geschikt is voor 220-240V wisselspanning (~) bij 50 Hz (Herz)

Pas als u er van overtuigd bent dat deze gegevens teruggevonden zijn op het apparaat, kunt u er veilig een andere stekker op zetten.

Is het apparaat niet geschikt voor wisselspanning (~) maar voor gelijkspanning (=) steek dan onder geen voorwaarde de stekker in het stopcontact!!
Hetzelfde geldt als de spanning die vereist is, lager is dan 220-240V.

U neemt het risico van brand of electrocutie als het apparaat niet geschikt is voor het Nederlandse electriciteitsnet!

ve
door verwijderd - Nov 30, 2009 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens bij handyman voor een verloopstekkerals ze hem niet hebben bestellen ze hem voor je.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Nov 30, 2009 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een "platte" stekker kan ook een engelse stekker zijn.
A;ls er drie stekkers aan zitten dan is het goed mogelijk dat het een 220/230 volts is en dan zal het geen probleem zijn om een "nornale" stekker er op te zetten

ve
door verwijderd - Nov 30, 2009 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

TS heeft nog niet gereageerd maar de oplossing is zo simpel. Deze versterker heeft deel uitgemaakt van een complete set. Om netstekers uit te sparen en de set in één keer in te schakelen is er een systeem bedacht, heet doorlussen dus je hebt één component met een normale steker en de anderen een platte, die lijkt Amerikaans dan wel Engels maar zijn het niet want dan zou er een aarde aanwezig zijn. Mijn oude Sansui installatie werkt op de zelfde manier, één netsteker en de tuner e.d. worden met een platte steker aan gesloten, voordeel de set wordt geheel ingeschakeld.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2009 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Off-topic: kan iemand van de redactie uitleggen waarom Valerius altijd negatieve duimen krijgt???? Kan daar een naam + IP-nummer bij??? Dit bewijst dat anoniem 'duimpjes uitdelen' niet zo een best idee was! Erg jammer en ondoordacht!!!

ve
door verwijderd - Nov 30, 2009 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Deinert
Het zal er wel aan liggen dat ik nogal veel reageerd maar ik ben er veel mee bezig omdat ik nu eenmaal van behebt ben om hulp proberen te geven.Maak licht er toch niet wakker van ik denk sommi
Maar toch somige mensen worden nooit volwassen maar ik vind het toch een goed idee om dat te proberen om na te vragen.
Maar volgens mij ga jij er ook last van krijgen want deze persoon is in elk geval niet volwassen.
Maar ik ben de laatste die zal zeggen dat ik ook wel eens verkeerd antwoord maar dat zie je wel meer hier.
Maar vroeger zeiden ze bij mij thuis als die maar zoet is.
Bedankt voor het meeleven met vr.groet.
Valerius

ve
door verwijderd - Nov 30, 2009 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quote: Maar volgens mij ga jij er ook last van krijgen want deze persoon is in elk geval niet volwassen.

...we zullen zien.... hier ben ik er nog goed vanaf gekomen.....: Topic over Bart Smit

Uiteraard zit iedereen er wel eens naast, maar iemand heeft het echt op jou gemunt. Jammer, heb je nl niet verdient! Ik hoop dat hij/ zij verwijdert wordt van deze site, en voor nu uiteraard een reactie van de redactie!

ve
door verwijderd - Nov 30, 2009 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reactie's,duim omhoog of omlaag bedankt.Ik kon er gewoon een andere stekker op zetten
Gr Hendrik

ve
door verwijderd - Nov 30, 2009 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Deinert
Had ik nog niet gezien maar het wijster wel op dat hij niet inziet wat die eigelijk aan het doen is dus neem ik maar aan dat hij een beetje in de war is.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Dec 1, 2009 om 01:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Hendrik:

Bedankt voor het terugmelden. Mooi geluk gehad. Of had je bij de kringloop op het typeplaatje al gezien dat het app. wel voor 230 Volt 50 Hertz is?;-)
Zo niet, dan in 't vervolg wel eerst naar kijken, kan je een kat in de zak besparen.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2009 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom heeft Valerius inmiddels vijf negatieve duimen????

@ redactie: graag een reactie hierop! 5x het zelfde IP-adres toevallig???

ve
door verwijderd - Dec 1, 2009 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hendrik is er al lang uit en sommige antwoorders verzieken stuk voor stuk een topic over een simpele vraag wegens een vete jegens een ander. En die duimpjes hype moet verboden worden. Wordt deze rubriek nu omgetoverd tot tros/kassa ofzo. Had ik van experts niet verwacht, had gedacht dat we daar hoog boven stonden.

Ronny.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2009 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ronny530: helemaal mee eens
@deinert: je kan maar éénmaal een reactie op iemand geven!

ve
door verwijderd - Dec 1, 2009 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ edrick: ....maar je kunt vijf verschillende accounts aanmaken......