Stofzuiger dyson dc8 pro animal
ben 3 1/2 jaar in bezit van een dyson stofzuiger dc 8 pro animal mijn vraag is heeft u ook problemen met de onderdelen er zijn bij normaal gebruik al 6 onderdelen defect geraakt voornamelijk het sluit en klik werkde stofzuiger heeft mijn € 500 euro gekost ik mag toch van die prijs meer verwachten heeft u ook problemen met de een dyson op gebied van de onderdelen ik hoor het graag
Kijk eens bij www.consuwijzer.nl >> van een stofzuiger mag je inderdaad verwachten dat er een bepaalde duurzaamheid is. Punt is wel dat de stofzuiger al 3 1/2 jaar oud is. Heeft u nimmer garantie gekregen op de eerdere reparaties?
Een tip onder het motto: niet geschoten altijd mis, probeer de importeur van de stofzuiger te achterhalen en leg uw klacht daarneer. Je weet het nooit.
inderdaad er zijn onderdelen vervangen onder de garantie maar mijn vraag was. is het normaal bij gewoon huiselijk gebruik dat er zoveel onderdelen defect raken voor een stofzuiger van 500 euro
Dag mevr./hr. Molendijk,
als het 'goed' is had u 2 jaar garantie op die stofzuiger. Dat die 2 jaar nu voorbij zijn, wil nog niet zeggen dat u voor alle kosten op moet draaien. Bepalend in deze is, of u die stofzuiger gekocht heeft na 1 mei 2003. Op die datum is de nieuwe consumentenwetgeving in werking getreden.
Zo ja, dan is belangrijk wat de verkoper en/of fabrikant u heeft medegedeeld wat de (te verwachten) levensduur van die stofzuiger is/was. Bij de verkoop willen verkopers nogal eens soepel zijn met die opgegeven levensduur.
U kunt dan zelf uitrekenen wat u eventueel mee dient te betalen bij en reparatie door de verkopende instantie. Deze laatste blijft gedurende de te verwachten economische levensduur verantwoordelijk.
Stel dat die stofzuiger een te verwachten (economische) levensduur heeft van 6 jaar (??), dan hoeft u maar 3,5/6 deel mee te betalen aan die totale reparatiekosten. Een eventueel technische levensduur is wat anders dan een economische levensduur. Technisch zou die stofzuiger mogelijk wel 20 jaar mee kunnen.....
En..... inderdaad, van zo'n dure stofzuiger mag u wel meer verwachten, dan een stofzuiger van bijv. 50 euro.....
Gr. Hutch
neen, het lijkt mij niet normaal, maar ik begrijp nu dat er steeds onder garantie is vervangen. Als al gezegd, probeer de importeur te benaderen en je weet nooit wat het resultaat is. Dyson lijkt mij niet een fabricant die staat te wachten op slechte referenties.
ps ik kijk net even bij google en zie dat de consumentenbond recent een stofzuiger test heeft gedaan. Mogelijk is er iemand in uw omgeving die lid is van de Consumentenbond en de gids heeft.
en daar ben ik nog een keer en heb ook bij www.kieskeurig.nl gekene (via dezelfde google lijst, boven aan. De stofzuiger krijgt een 7.3 en komt er niet slecht vanaf bij de details.
hoi
ik heb ook een dyson, ongeveer 4 jaar oud. het is niet hetzelfde type, maar bij mij is ook het klik en sluitwerk het probleem, het is niet zoveel al bij u , maar ik denk dat dat het zwakke punt is bij dyson. ik denk dat motorisch de stofzuiger heel lang meekan , maar alleen het klikwerk dus niet. ik vindt het nadeel dat de onderdelen ontzettend duur zijn. ik heb nu een andere gekocht ,ook zonder stofzak voor maar 59 euro en ik vindt deze tot nu toe net zo goed werken als de dyson.
Ik denk dat UNETO-VNI (de brancheorganisatie elektro) geen langere economische levensduur vaststelt dan de 3,5 jaar die u met het apparaat heeft gedaan. Het blijven kunsstof onderdelen en ik denk dat de kunststof onderdelen van dyson niet beter zijn dan kunsstof onderdelen van andere fabrikanten.
Als Dyson verder niets meer wil doen, raad ik iedereen aan om deze niet meer te kopen, tenzij die stofzuiger voor 1/10 deel (van de nieuwprijs) nieuw te koop is.
Als ik dit merk vergelijk met bijv. een stofzuiger die te koop was bij de Aldi (nieuwprijs 50 euro en met weliswaar met stofzak, maar toch...) met 3 jaar garantie (!!), dan zou voor mij de keuze niet meer moeilijk zijn!! Tenzij iemand alleen een Dyson koopt, om te kunnen zeggen: "ik heb een 'Dyson'......".
Voor mij absoluut nooit een DYSON (voor dat geld)!!
Gr. Hutch
de stofzuiger is gekocht op 19/4 2003. maar het gaat niet over de zuigkracht die is redelijk. alhoewel zegt mijnheer dysondat je filter om het 1/2 jaar moet schoon gemaakt worden klopt niet. minstens om de 2 maanden moet het gedaan om de zuigkracht te behouden
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer