wo
door wolters_1 Jan 10, 2011 om 22:37
Elektronica & tv

Stop Fax "SWISS MONEY REPORT"

SWISS MONEY REPORT

Kan iemand mij helpen hoe ik in van die Swiss money reports spam fax afgeraak?
Faxen aan het bedrijf werkt niet, mails komen terug ! Ben het echt beu in het midden van de nacht wakker gebeld te worden!
Alvast bedankt voor jullie reacties

Zie ook kranten artikel van 05 januari 2011 in de "Twentsche Courant Tubantia"

ALMELO - Studente Rowena Pareja (23) uit Almelo krijgt dagelijks dreigbrieven en ongefrankeerde postpakketten toegestuurd omdat ze beleggingsadviezen zou spammen per fax. Rowena heeft echter niets te maken met het internationaal beruchte beleggingsadviesbedrijf Swiss Money Report.

Het bedrijf misbruikt haar adres als zogenaamde vestigingslocatie en laat vervolgens midden in de nacht overal in Europa faxen ratelen. In de faxen belooft het bedrijf gouden bergen, aandelen met rendementen van wel duizend procent. Tot grote ergernis, woede en frustratie van de ontvangers die er niet in slagen de ongevraagde stroom faxen te stoppen. Rowena krijgt post uit meerdere landen en weet niet meer wat ze ermee aan moet. Ze is bang dat mensen verhaal komen halen op haar adres. De politie kijkt nu of ze de Almelose studente kan helpen. De Opta heeft inmiddels meerdere spamklachten ontvangen over Swiss Money Report en onderzoekt de zaak. De AFM waarschuwt niet in zee te gaan met het beleggingsbedrijf omdat er 'iets niet in de haak is'.

4705 14 Rapporteer

f.weele
door f.weele - Jan 11, 2011 om 11:24
1085 Antwoorden / 27 Vragen

een bekend fenomeen. Zulk soort faxen worden automatisch per computer
verstuurd en altijd s'nachts. Het enigste wat u volgens mij kunt doen is kontakt opnemen met uw telefoonprovider en vragen of het nummer van Swiss Money Report (binnenkomend) geblokkeerd kan worden.
m.vr.gr.

fr
door frankpts - Apr 1, 2011 om 08:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook last van deze faxen
bij mijn telefoon provider kunnen ze er niets aan doen
kunnen alleen uitgaande nummers traceren, maar geen inkomende
ook al geprobeerd aangifte te doen bij de politie, maar dit is geen strafrecht, maar een civielrechtsprobleem, dus kunnen die daar niets mee
verwezen mij naar de jurofoon,echter deze verwezen mij weer naar de KVK, volgens mij de bron van alle ellende.

bn
door bndekker - May 2, 2011 om 12:00
5 Antwoorden / 0 Vragen

@f.weele Als er geen nummer bij staat, of (hoe brutaal) er een nummer bij geplaatst wordt welk volgens de Opta nog niet eens in gebruik is.......

Heb zojuist wéér zo'n fax ontvangen. Het is MIJN papier maar ik kan het niet stoppen en schijnbaar de geëigende organisaties ook niet!!

Helemaal dubieus bij deze klanten is, dat ze in de fax verwijzen naar "makkelijk" afmelden middels het sturen van een e-mail!!!!!! NIET DOEN!!! Dan hebben ze die ook en kunnen ze nog meer (en nog goedkoper) versturen.

Wie o wie kan ook mij verlossen van deze #*%^&# lui.

pschaecker
door pschaecker - May 2, 2011 om 12:16
171 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt het beste een spamklacht sturen naar de OPTA, klik hier...

succes

pschaecker
door pschaecker - May 2, 2011 om 12:32
171 Antwoorden / 0 Vragen

Neem een xiop account. Het is gratis en je kan je faxnummer door zetten naar je email adres. Dan gaat je fax niet meer rinkelen en het kost je geen papier en geen inkt. Werkt fantastisch.

xiop.com

bn
door bndekker - May 2, 2011 om 12:47
5 Antwoorden / 0 Vragen

@pschaecker. Dat was de eerste die ik contacteerde. En ze doen dus niets..... "Als er genoeg klachten komen gaat de Opta er aan werken..." maar een overzicht van het aantal klachten of inzicht in welke bedrijven is er niet (kan niet want dan stellen zij bedrijven al in een kwaad daglicht VOORDAT er onderzoek naar gedaan is).

Voor alle duidelijkheid: er zijn VEEL meer mensen die last hebben van SMR. Google maar eens op de volledige naam. En veel van die mensen hebben de reguliere weg bewandeld (keer op keer klachtenformulieren invullen) maar het feit dat mensen (ver)moordneigingen krijgen, geeft toch wel aan dat dit allang aangepakt had moeten worden...... maar door wie?

bn
door bndekker - May 2, 2011 om 12:53
5 Antwoorden / 0 Vragen

@pschaecker. U gaat voorbij aan de basis van het probleem. Misbruik van faxen op deze manier is verboden!! Voor deze gevallen is de Opta in het leven geroepen. IK moet me niet hoeven aanpassen en me in bochten wringen om normaal gebruik van mijn telefoon en fax te krijgen!

pschaecker
door pschaecker - May 2, 2011 om 12:58
171 Antwoorden / 0 Vragen

@bndekker. U heeft volkomen gelijk, Ik probeerde alleen een alternatief te bieden.

=bndekker schreef op maandag 2 mei 2011, 12:53: @pschaecker. U gaat voorbij aan de basis van het probleem. Misbruik van faxen op deze manier is verboden!! Voor deze gevallen is de Opta in het leven geroepen. IK moet me niet hoeven aanpassen en me in bochten wringen om normaal gebruik van mijn telefoon en fax te krijgen!

f.weele
door f.weele - May 2, 2011 om 16:15
1085 Antwoorden / 27 Vragen

als enige oplossing zie ik dan maar om een nieuw (geheim) telefoonnummer
aan te vragen.
m.vr.gr.

bn
door bndekker - May 2, 2011 om 16:43
5 Antwoorden / 0 Vragen

@f.weele. Zie mijn antwoord van 12:53.....

f.weele
door f.weele - May 2, 2011 om 16:50
1085 Antwoorden / 27 Vragen

ja, maar als de opta er niets aan doet wat moet je dan?
In het verre verleden had ik hier ook last van (was er nog geen opta geloof ik)
Fax op handmatig geschakeld en als er gebeld werd en ik verwachte geen fax
dan nam ik de hoorn op en als ik dan die bekende pieptoontjes hoorde,
verbrak ik de verbinding. Later de fax helemaal uitgeschakeld en een antwoord-
apparaat aangesloten. Na mijn bedrijfsbeëindiging (uitschrijving kvk) geen last
meer gehad.
m.vr.gr.

bn
door bndekker - May 2, 2011 om 21:51
5 Antwoorden / 0 Vragen

Daarom mijn reactie op deze plaats. Wellicht dat er via Kassa! een opening te vinden is om SMR aan te pakken. Misschien is de Opta dan wel bereid om te doen wat ze moet doen.

le
door lensinfo - May 16, 2011 om 16:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er helaas ook al een tijd veel last van. Ik heb op alle mogelijke manieren mij afgemeld maar geen enkele hiervan werkt. De faxen blijven gewoon komen. Als de Opta hier niets aan kan/wil doen kan het wellicht helpen om eens flink wat negatieve publiciteit te maken? Je moet wel gek zijn om met dit bedrijf iets te willen.
Ik ben benieuwd hoeveel onnodige faxen er hierdoor worden afgedrukt in de wereld...

vladja
door vladja - May 16, 2011 om 16:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Artikel in het Noordhollands Dagblad, gedeelte Alkmaarsche Courent d.d.16.05.2011:

De Opta heeft inmiddels 1500 klachten binnen en is al maanden bezig met onderzoek. Afmelden moet steeds opnieuw. Volgens woordvoerder Harriet G. van Opta heeft de Opta contact gezocht met collega-toezichthouders in het buitenland, waar de problemen ook spelen. Bij het openbaar ministerie van het Duitse Frankfurt wordt onderzoek gedaan of het bedrijfje, dat zijn hoofdzetel in het Britse Glouchester heeft maar een Duitse site heeft en in het Nederlands gestelde faxen verstuurt, iets strafbaars doet. SMR wordt verdacht van "marktmanipulatie", omdat men zelf handelt in de aandelen.

Er wordt dus aan gewerkt, maar het schijnt moeilijk te zijn om ze het zwijgen op leggen.

Lees: hier...

Vladja