pi
door pinda Jun 23, 2009 om 18:48
Elektronica & tv

Storing bij Canal Digitaal

Hallo,

Ik heb een schotelantenne voor Canal Digitaal. Ik heb nooit storingen op de zenders, behalve op de RTL-groep. Als ik de tv aanzet, kan ik RTL-4 prima ontvangen, maar na een kwartier begint het beeld te blokken en te storen. Dit gebeurt alleen bij de RTL's. Ik heb een ontvanger van iemand anders aangesloten, en dan heb ik geen storingen. Ook heb ik mijn ontvanger bij iemand anders geprobeerd, en dan zijn er ook geen storingen. Ik begrijp hier helemaal niets van. Wie kan dit verklaren?

4331 5 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jun 24, 2009 om 15:12
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Staat de schotel (nog) wel goed uitgericht? Het zou kunnen dat uw schotel iets verwaait is oid. Heeft u dit probleem dus met RLT 4, 5, 7, 8, TV oranje, Discovery, Animal, Eurosport, Cartoon Network, TCM, Halmark en radio RV info en Radio Vlaanderen? Deze zitten nl allemaal in de zelfde datastroom. Verder heeft u nergens last van?

dodge
door dodge - Jun 28, 2009 om 19:40
96 Antwoorden / 28 Vragen

Eerst even een paar vragen:
- al een nieuwe kaart gekregen?
- kaart al eens er opnieuw in gedaan?
- je receiver al eens een "keiharde" reset gegeven?(zorg wel dat je je gegevens opgeslagen hebt) d.m.v. terwijl aanstaat de stekker eruit getrokken?
- eventuele nieuwe kaart geïnstalleerd terwijl op één van de RTL zenders stond?

pi
door pinda - Jun 28, 2009 om 19:45
5 Antwoorden / 8 Vragen

Hoi,

Ik heb geen nieuwe kaart gekregen. Ik heb al geprobeerd de kaart opnieuw er in te stoppen. Ik heb nog geen "keiharde reset" gegeven. Ik vind overigens ook, dat na een poos, de antenneingang van de ontvanger erg warn wordt. Ik weet niet of dit normaal is. Bedankt en ik ga de reset nog eens proberen.

pi
door pinda - Jun 28, 2009 om 19:47
5 Antwoorden / 8 Vragen

Hoi,

Als de antenne niet goed stond, dan had ik vanaf het begin storing, maar ik heb in het begin prima beeld, maar na een kwartier gaat het mis.

kenwel2
door kenwel2 - Jun 28, 2009 om 22:15
1574 Antwoorden / 13 Vragen

hallo pinda, (mooi!peanut(s)..) Allereerst, het heeft geen moer te maken met uw smartcard, die werkt normaal, da's duidelijk. (Anders had deze namelijk ook geweigerd in een andere ontvanger..) Canal Digitaal zend op dit moment uit met verschillende coderingen, en andere ontvangers herkennen uw smart card prima, is gebleken: En nu het technische verhaal: U verteld dat de rtl's slecht tot niet  te ontvangen zijn, het kan zijn, da u betrefende transponder (zoals dat nu eenmaal heet..) opnieuw moet laten'inlezen' Ik weet niet wat voor ontvanger u heeft maar als u een Philips 'goedgekeurde' ontvanger heeft, dan kunt u dit niet, dan moet u de gehele satelliet tuner opnieuw naar de zenders laten zoeken. Indien u in het bezit bent van een goedgekeurde ontvanger van een ander merk, dan  heeft u hoogstwaarschijnlijk ook de mogelijkheid om op transponder te laten zoeken (een transponder heeft een capaciteit van ongeveer zo'n veertien tv zenders, by the way..) U kunt dit doen via het menu: zoeken op transponder: De frequentie is: 12343, polarisatie Horizontaal (H) Symb. 22000 Fec: 3/4 de codering waarin wordt uitgezonden is MG 2 en 3 alsook Irdeto. Indien u voldoende signaal ziet op betreffende transponder, en uw ontvanger doet het na inlezen van de transponder nog niet optimaal, dan ben ik bang, dat er wat met betreffende ontvanger mis is, aangezien u al reeds eerder aangaf, dat een andere ontvanger geen probleem opleverde...

Wens u verder succes, en kijk ze!

Gr. Henri