Storing bij Canal Digitaal
Hallo,
Ik heb een schotelantenne voor Canal Digitaal. Ik heb nooit storingen op de zenders, behalve op de RTL-groep. Als ik de tv aanzet, kan ik RTL-4 prima ontvangen, maar na een kwartier begint het beeld te blokken en te storen. Dit gebeurt alleen bij de RTL's. Ik heb een ontvanger van iemand anders aangesloten, en dan heb ik geen storingen. Ook heb ik mijn ontvanger bij iemand anders geprobeerd, en dan zijn er ook geen storingen. Ik begrijp hier helemaal niets van. Wie kan dit verklaren?
Staat de schotel (nog) wel goed uitgericht? Het zou kunnen dat uw schotel iets verwaait is oid. Heeft u dit probleem dus met RLT 4, 5, 7, 8, TV oranje, Discovery, Animal, Eurosport, Cartoon Network, TCM, Halmark en radio RV info en Radio Vlaanderen? Deze zitten nl allemaal in de zelfde datastroom. Verder heeft u nergens last van?
Eerst even een paar vragen:
- al een nieuwe kaart gekregen?
- kaart al eens er opnieuw in gedaan?
- je receiver al eens een "keiharde" reset gegeven?(zorg wel dat je je gegevens opgeslagen hebt) d.m.v. terwijl aanstaat de stekker eruit getrokken?
- eventuele nieuwe kaart geïnstalleerd terwijl op één van de RTL zenders stond?
Hoi,
Ik heb geen nieuwe kaart gekregen. Ik heb al geprobeerd de kaart opnieuw er in te stoppen. Ik heb nog geen "keiharde reset" gegeven. Ik vind overigens ook, dat na een poos, de antenneingang van de ontvanger erg warn wordt. Ik weet niet of dit normaal is. Bedankt en ik ga de reset nog eens proberen.
Hoi,
Als de antenne niet goed stond, dan had ik vanaf het begin storing, maar ik heb in het begin prima beeld, maar na een kwartier gaat het mis.
hallo pinda, (mooi!peanut(s)..) Allereerst, het heeft geen moer te maken met uw smartcard, die werkt normaal, da's duidelijk. (Anders had deze namelijk ook geweigerd in een andere ontvanger..) Canal Digitaal zend op dit moment uit met verschillende coderingen, en andere ontvangers herkennen uw smart card prima, is gebleken: En nu het technische verhaal: U verteld dat de rtl's slecht tot niet te ontvangen zijn, het kan zijn, da u betrefende transponder (zoals dat nu eenmaal heet..) opnieuw moet laten'inlezen' Ik weet niet wat voor ontvanger u heeft maar als u een Philips 'goedgekeurde' ontvanger heeft, dan kunt u dit niet, dan moet u de gehele satelliet tuner opnieuw naar de zenders laten zoeken. Indien u in het bezit bent van een goedgekeurde ontvanger van een ander merk, dan heeft u hoogstwaarschijnlijk ook de mogelijkheid om op transponder te laten zoeken (een transponder heeft een capaciteit van ongeveer zo'n veertien tv zenders, by the way..) U kunt dit doen via het menu: zoeken op transponder: De frequentie is: 12343, polarisatie Horizontaal (H) Symb. 22000 Fec: 3/4 de codering waarin wordt uitgezonden is MG 2 en 3 alsook Irdeto. Indien u voldoende signaal ziet op betreffende transponder, en uw ontvanger doet het na inlezen van de transponder nog niet optimaal, dan ben ik bang, dat er wat met betreffende ontvanger mis is, aangezien u al reeds eerder aangaf, dat een andere ontvanger geen probleem opleverde...
Wens u verder succes, en kijk ze!
Gr. Henri
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer