SD
door SD1 Mar 21, 2010 om 17:24
Elektronica & tv

Tefal cw 1008 koffiepad apparaat

heeft er iemand ervaring met het koffiepad apparaat van tefal de CW 1008

5413 24 Rapporteer

SD
door SD1 - Mar 21, 2010 om 20:50
91 Antwoorden / 50 Vragen

of kan ik toch beter een senseo kopen

kiran
door kiran - Mar 21, 2010 om 21:20
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@geenacker

Ken hem niet, nieuw? Heb wat reviews gelezen. (Google: tefal cw1008)
En ik kom tegen: heet, lekt niet na, slappe bak, choco pad past niet, kloon Senseo.
Ik kan je er niet in raden.

Maar ik zou denken dat als het de zoveelste kloon is, ieder misschien een graantje wil meepikken en ook gezien de teloorgang van de Puc?

Dan zou ik het bij een Senseo houden.
Maar dat is dan van mij een vooroordeel, ben Senseo fan, al jaren.

SD
door SD1 - Mar 21, 2010 om 21:31
91 Antwoorden / 50 Vragen

hij kost bij blokker maar 29.95 vandaar ik info zocht, ik ben nog steeds voor een echte versgezette koffie gemalen in een ouderwetse molen. maar sommige visite heeft liever senseo voor het creme laagje, daarom zocht ik info

kiran
door kiran - Mar 21, 2010 om 21:50
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@geenacker

Wel lief hoor, voor de visite ;) Daar gaat u dan een stukje verder in dan ik. Ik zou zeggen: 'ik zet echte koffie'! Niet goed? Neem gezellig je eigen Senseo mee.
Met een beetje humor zeggen dan. :)

Senseo = cremelaagje. Snel, en lekker!
Hoop dat u nog wat meer reacties krijgt, anders is het reviews lezen.
Maar een 'nepSenseo' voor nog geen €30,00?
Weet niet hoor. Zou er toch nog even over nadenken .... goedkoop/duurkoop?

birdies
door birdies - Mar 22, 2010 om 00:29
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Er is weinig tot niets te vinden over deze Tefal. Hij is in juni 2009 op de markt gekomen. Dat er niets over te vinden is, zegt volgens mij: dat hij niet/nauwelijks verkocht wordt.

Heb zelf meerdere merken padkoffiezetters gehad: Bosch Gustino - altijd lauw; Senseo: slappe bak, daarna de Princess, die beviel me nog het beste qua warmte en smaak, alleen de koffiepadhouder wilde wel eens moeilijk te plaatsen zijn.

Uiteindelijk weer terug gegaan naar de 'gewone' koffiezetter, een D.E. Bevalt me prima en beter voor het vaatstelsel, aangezien de pads meer koffievet doorlaten.

birdies
door birdies - Mar 22, 2010 om 00:32
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. En voor alleen de visite ga ik echt geen Senseo er bij kopen. Als ze niet zonder kunnen, zouden zij ook een Senseo voor je als kado kunnen kopen, toch?

richard83
door richard83 - Mar 22, 2010 om 03:35
386 Antwoorden / 28 Vragen

Ik vind het maar een lelijk model. Dan vind ik de Senseo model mooier hoor.

aurora1
door aurora1 - Mar 22, 2010 om 09:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

dag geenacker,

Als visite zo dringend een cremelaagje wenst, dan zou ik even wat hete melk opkloppen en over de koffie gieten. Voor ontevreden visite die de bewerkelijke zelf gemalen koffie niet waardeert, zou ik beslist geen Senseo dan wel een kloon ervan kopen. Net zoals Kiran zegt: dan kan de visite maar beter de eigen Senseo meenemen (en de pads dan niet vergeten).....

Voor het overige: bij twijfel niet doen.

vr.gr.

SD
door SD1 - Mar 22, 2010 om 09:44
91 Antwoorden / 50 Vragen

ik dank jullie allen voor je mening maar ik denk dat ik toch maar kies voor een senseo, maar moet ik dan de oudrwetse of de nieuwe vierkante nemen waar kunnen ook de thee en de chocopads in?

kiran
door kiran - Mar 22, 2010 om 15:30
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@geenacker

Als u toch overstag gaat en het méér voor de visite doet, zou ik de 'ouderwetse' nemen. (Dacht: Blokker €59,95) Bij Blokker verkopen ze ook losse padhouders.
Voor thee en chocola.

Met die voor de chocola heb ik geen ervaring, heb wel de theepad-houder en die werkt en past prima in de (koffie) Senseo.

jr
door jroerdin - Mar 22, 2010 om 19:46
12 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb via internet een Senseo-apparaat bij Dixons gekocht voor 50,00 en als je via Ideal betaalt, wordt het gratis thuisbezorgd. Het voordeel van een Senseo is, dat je 2 kopjes tegelijk kunt zetten.

er
door erdani - Mar 22, 2010 om 19:50
5 Antwoorden / 3 Vragen

hoi geenacker
Ik heb hem zon halfjaar nu en hij bevalt me prima.beter dan de senseo die gebruik ik regelmatig bij mn dochter.ik heb hem ook bij blokker gekocht.
Succes erdani

birdies
door birdies - Mar 22, 2010 om 20:01
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........en hij bevalt me prima......... Wat precies bevalt je dan?

SD
door SD1 - Mar 22, 2010 om 20:45
91 Antwoorden / 50 Vragen

HALLO ALLEMAAL,

ik ben overstag gegaan en ben volgens julie advies naar de blokker gegaan en heb een normalen senseo gehaald en gelijk een choco pad van 4.99, dus ben helemaal voorzoen

dank jullie allemaal voor je reactie ik heb er veel aan gehad

groetjes

er
door erdani - Mar 22, 2010 om 20:47
5 Antwoorden / 3 Vragen

goede temperatuur,absoluut niet te slap en hij lekt niet zoals de senseo.
erdani

wi
door wimploegman_1 - Mar 23, 2010 om 08:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

De Tefal bevalt mij goed. Snel klaar en lekker warm.

yvonne511
door yvonne511 - Mar 23, 2010 om 21:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hem nu 4 weken en hij bevalt mij erg goed. Het enige is dat hij standby blijft staan en dan neemt hij dus altijd stroom dat vind ik minder.
Heb hem bij blokker gekocht voor 49,00 baal dat hij nu maar 29,00 euro is.

er
door erdani - Mar 25, 2010 om 16:32
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind het stroomverbruik juist lager. want als je hem aanzet begint hij gelijk te lopen. En na de koffietijd haal ik de stekker uit het stopcontact. Groet Erdani

streadmi
door streadmi - Mar 25, 2010 om 23:19
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vandaag de bewuste tefal 'kloon' senseo gekocht bij de blokker, voor idd maar 29,95. Moet zeggen dat het me uitstekend bevalt. Beter van smaak én heter dan een 'echte' senseo. Als je m wilt kopen: je loopt geen risico, aangezien je bij blokker als je iets niet bevalt, je het binnen 8 dagen weer terug kan brengen (wel ff schoonmaken dan natuurlijk). Voor die prijs echt een topapparaat. Enig nadeel: 1 kopje tegelijk.

streadmi
door streadmi - Mar 25, 2010 om 23:25
4 Antwoorden / 0 Vragen

Was nog iets vergeten over dat stanby staan van de tefal: dat doen de senseo's van philips ook. Is een normaal verschijnsel, aangezien ze een tiptoets hebben die je indrukt om het koffiezetten te starten. Bijna elk modern apparaat heeft tegenwoordig dat euvel. Enige oplossing is idd om de stekker er uit te trekken.

ru
door rutger85 - Mar 31, 2010 om 18:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Maakt die van jullie ook zo'n raar geluid? De hele tijd van die uhh uhh uhhh uhh uhhhh uhhh, niet een onafgebroken geluid zeg maar..

Ben anders gewend van de Senseo namelijk.

streadmi
door streadmi - Mar 31, 2010 om 20:15
4 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, die van mij maakt t zelfde geluid. heeft mee te maken dat het apparaat druk moet opbouwen om het water door de pad te 'persen'. Ook komt dit omdat het water direct verwarmt wordt, en niet is voorverwarmd zoals bij een Senseo. Daarom neemt ie water in stapjes, en dat is dat geluid wat je hoort.

streadmi
door streadmi - Jan 5, 2011 om 19:35
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hier ben ik weer, mijn tefal heeft op 2 jauari de geest gegeven. Er kwam allemaal water onderuit na een korte pssssssssssssst. Ben ermee naar de Blokker gegaan en hoorde dat het apparaat niet meer leverbaar zou zijn. Heb van de Blokker mn geld terug gehad, wat ik overigens zeer netjes vind. Heb nu ander merk aangeschaft.

de motormuis
door de motormuis - Jan 5, 2011 om 19:51
598 Antwoorden / 13 Vragen

Op de senseo zit toch tussen de knopjes voor 1 of 2 kopjes te kiezen toch ook de aan/uit zet knop. Als je die induwt na het wegpakken van je kopje(s) dan staat hij toch ook uit. Hoef je de stekker er niet uit te trekken. Anders schakelt hij daarna zelf uit,maar dat is schijnbaar per type verschillend hoe lang hij standbye blijft.