st
door stevens_1 Nov 30, 2005 om 18:30
Elektronica & tv

Telefoon piraterij???

Bij ontvangst van de tel. factuur bleek deze EXTREEM hoog.


Op de specificatie stond vermeld dat er 545 keer een 0900 nr. zou


zijn gebeld.


Navraag in huis levert geen oplossing wel een merkwaardig verhaal over een anoniem engels talig telefoontje waar iemand een gewonnen prijs aanbied die vervolgens na het intoetsen van een bep. cijfer te ontvangen zou zijn.


Wie herkent dit verhaal en welke stappen moet ik ondernemen om te voorkomen dat er w.s. via mijn telefoon gebeld blijft worden.


Kan ik me ergens op beroepen als het gaat om het betalen van de rekening?


Ik wacht uiteraard niet op nog zo'n rekening.

468 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mi
door miranda4 - Nov 30, 2005 om 20:49
9 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hallo, ik kan je niet veel advies geven maar misschien is het in iedergeval de optie om 0900 nrs te blokkeren, misschien kan dit bij de provider, dan heb je al een bewijs dat dit niet door jouw gedaan kan zijn. verder zul je het beste bij de provider info in kunnen winnnen, die kunnen misschien ook het een en ander traceren. Daarnaast is het mogelijk info in te winnen bij een rechtswinkel die in elke stad bijna wel aanwezig is, hun weten je misschien wel naar de goede instellingen te wijzen. Een merkwaardig verhaal...veel sterkte, ik hoop dat het je niet meer overkomt.


gr. Miranda

hutch
door hutch - Nov 30, 2005 om 21:23
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Hallo Stevens,


dit klinkt mij bekend in de oren; niet dat ik het zelf heb meegemaakt, maar ik heb er over gehoord dat zoiets mogelijk is.


Ik denk dat degene van wie die telefoonrekening afkomstig is, formeel in zijn recht staat. U bent verantwoordelijk voor uw doen en laten met uw telefoon. Dat iemand zo'n trucje uithaalt, is op zijn zachtst gezegd: crimineel, maar het blijft wel uw verantwoording. U kunt hooguit dit probleem bij de maatschappij voorleggen en vragen of er iets aan die rekening (uit coulance) gedaan kan worden, maar in principe moet u betalen. Wel direct navraag doen bij hen, wat er eventueel aan gedaan kan worden en of zoiets eenmalig is binnen een bepaald termijn. Niet dat dit bij voortduring met uw nummer kan gebeuren.


Ik zou een geheim nummer nemen en gelijk de betaalnummers (0900-nummers) laten blokkeren.


Gr. Hutch

brynnar
door brynnar - Dec 1, 2005 om 09:00
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

Dag Stevens,


Het 'anonieme Engelse telefoontje' is een bekend fenomeen. Ik kan me herinneren dat dit onderwerp al enkele malen eerder behandeld is in deze rubriek. Je wordt gebeld door een bandje en na het intoetsen van een cijfer of een code, wordt je telefoon blijkbaar doorverbonden met een duur 0900-nummer.


Ik sluit me verder aan bij Hutch. Ik denk dat er weinig aan te doen is, zoals hij/zij dat stelt.


Brynnar

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer