pu
door pukkieukkie Nov 21, 2009 om 19:05
Elektronica & tv

Telefoontje Zwitserse consumenten organisatie

Ik ben vanavond gebeld door (vermoedelijk een bandje van) de "Zwitserse Consumenten organisatie". Na het (na)vragen van mijn naam en de vraag te stellen of ik goed zat, werd er ineens aangegeven dat er een verkeerd nummer was gebeld en werd de verbinding verbroken. Nu heb ik per ongeluk 'ja' gezegd (op de vraag of ik goed zat). Kan dit alles kwaad? Zijn er mensen die hetzelfde is overkomen en die enig idee hebben wat mij nu te wachten staat?

7496 7 Rapporteer

de
door deejay - Nov 21, 2009 om 19:29
37 Antwoorden / 13 Vragen

@pukkieukie,

Geen paniek, deze "bandje" heeft enkel als doel uw
terug te laten bellen op een duur buitenlands telefoonnr.
Die aan het einde van het gesprek komt.

Dus het feit dat je je naam zegt zowel voor /achternaam
doet niets, het bandje is zo ingesteld dat het lijkt of ze je naam
weten terwijl je die zelf moet vertellen een beetje een Char achtige
manier van doen zeg maar.

Er is niets om te vrezen of er nu aan u betaalrekening wordt gezeten,
of met deze (naam)gegevens aan de haal gaan.

Vriendelijke groeten,

Deejay

j.
door j.clippeleir - Nov 21, 2009 om 19:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ook ik ben vanmiddag gebeld door iemand uit Zurich.
Na de vraag "met wie spreek ïk?",{waarop ik mijn naam nog een keer zei} en of ik goed zat?{waarop ik antwoorde..ja hoor} werd er een heel verhaal af gestoken, waar ik niet tussen kwam.
Na een paar maal gezegd te hebben ..waar gaat dit over , en er geen reactie kwam, begreep ik dat het een bandje was.
Ik kreeg op mijn telefoon ..nummer onbekend..

wat betekent dit??? vreemd!!!

stacey
door stacey - Nov 21, 2009 om 23:52
10352 Antwoorden / 12 Vragen
salute
door salute - Nov 23, 2009 om 10:59
48 Antwoorden / 110 Vragen

Heel Nederland wordt hiermee lastig gevallen, of er ook nadelige gevolgen zijn is mij nog niet bekend. Wel allert blijven, want je heb zo wat aan je k... hangen.

Salute

knapland
door knapland - Nov 23, 2009 om 16:09
4 Antwoorden / 0 Vragen

In Frankrijk komt dit vaak voor.
Meestal met, dat het een belangrijk bericht is.
Niet reageren en de verbinding verbreken.

kn
door knst4 - Nov 24, 2009 om 02:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mij is woensdag 18 nov. om 10 uur s'morgens ook gebeld,via een ingesproken bandje, door deze organisatie met de vraag zit je goed? Vond dit ook al een(rare vraag)en met de mededeling dat je zomaar in aanmerking zou kunnen komen voor gigantise prijzen,en bij de vraag van wat is uw voornaam,werd het mij iets te persoonlijk,en heb hierna de verbinding ook gelijk verbroken.
Als je hier maar niet op in gaat is er niets aan de hand!!
gr knst4

ti
door tiempje - Nov 27, 2009 om 13:43
40 Antwoorden / 0 Vragen

soortgelijk iets, een vriend klikte op een van de vele enquetes (DNP marketing uit Sprang-Capelle) aan dat hij wel een gratis cheque voor een schoonheidsbehandeling wilde hebben, die kreeg hij ook toegestuurd. Op de ontvangen cheque staat duidelijk dat hij goed is voor een bon t.w.v. €70,- waarmee 2 x een gratis behandeling in een instituut naar keuze kan worden verkregen, even op de website melden en de plaatst van voorkeur invullen en je krijgt vervolgens die bon thuis gestuurd die een jaar geldig is, prima dus. Op de cheque staat ook duidelijk dat hij niet gebruikt kan worden voor de behandeling zelf maar voor het aanvragen van een bon voor de behandeling en dat is nog niet gebeurd. Tussentijds is er echter een vaag telefoontje geweest over de ontvangst van die cheque en werd gevraagd naar zijn bankrekeningnummer. Hij vertrouwde het niet en heeft toen een niet meer ingebruik zijnd nummer opgegeven. Een paar dagen later kwam er een brief waarin stond dat hij een eenmalige machtiging telefonisch zou hebben gegeven maar dat dat bedrag, nu ineens 76,50, niet kon worden afgeschreven omdat incasso niet mogelijk was, en dat klopt wel. Aangezien hij niet binnen de gestelde annuleringstermijn, waar nergens iets over vermeld staat, had gereageerd werd hij vriendelijk doch dringend verzocht het geld binnen tien dagen over te maken naar DNP marketing nr. ..enz.
Pas dus inderdaad op met vage telefoontjes, wij gaan echter lekker deze bonnen waarop duidelijk staat dat ze gratis zijn, innen.