Jo
door Jordy van Tok 29 dec. 2018 om 15:50
Elektronica & tv

Telfort komt afspraken niet na

Ik heb bij Telfort een nieuw abonnement voor tv en internet afgesloten, dat abonnement zou 22-12 in moeten gaan. Na een stuk of 7 telefoontjes krijg ik op 29-12 te horen dat er nog eens 5 werkdagen overheen kunnen gaan. Bij de klantenservice word je onvriendelijk en onbehulpzaam geholpen. Bij mijn vraag of ik mijn abonnement op kan zeggen of in ieder geval een vergoeding kan krijgen is het antwoord nee, of u moet het volledige abonnements bedrag in 1 keer terug betalen. Kunnen ze dit bij Telfort zomaar maken of kan ik hier stappen tegen ondernemen ?

2134 10 Rapporteer
door edrick3 - 29 dec. 2018 om 15:58
26788 Antwoorden / 85 Vragen
0

of u moet het volledige abonnements bedrag in 1 keer terug betalen.
Terugbetalen? Snap ik even niet.
Overgestapt van een andere provider?
Of een hernieuwd abo bij Telfort?
In dat laatste geval: even geduld hebben.

door Jordy van Tok 29 dec. 2018 om 19:42
Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoel afbetalen,  en ik ben inderdaad overgestapt van provider

door tijger1 - 29 dec. 2018 om 16:00
38282 Antwoorden / 21 Vragen
0

En wat geven ze als reden op dat het nog langer duurt? U hebt natuurlijk wel recht op restitutie vanaf 22-12 totdat u aangesloten bent.

door Jordy van Tok 29 dec. 2018 om 19:41
Antwoorden / 1 Vragen

De dame aan de telefoon vertelde mij dat mijn order is blijven hangen omdat ze 3 dagen hebben gehad waarop de gehele afdeling gesloten was. Op mijn vraag voor een eventuele vergoeding werd ik gewoon uitgelachen en werd mij verteld dat ze dat niet doen

door panter22 - 29 dec. 2018 om 16:29
2694 Antwoorden / Vragen
1

Het abonnement zou op 22 december in moeten gaan, maar wanneer zou je tv aangesloten worden? Heb je al een installatiepakket ontvangen? Kijk eens op:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/status-bestelling-1.htm

door Jordy van Tok 29 dec. 2018 om 19:43
Antwoorden / 1 Vragen

Het installatie pakket heb ik rond 15-12 ontvangen met daarin een brief dat ik vanaf 22-12 tv en internet zou ontvangen

door panter22 29 dec. 2018 om 19:56
2694 Antwoorden / Vragen

Wat vreemd allemaal. Heb je het pakket al opengemaakt en zelf geprobeerd om alles aan te sluiten? Of moet je perse op een monteur wachten?

door Jordy van Tok 29 dec. 2018 om 19:58
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb alles al aangesloten, maar wat ik begreep van de dame aan de telefoon is mijn order blijven hangen omdat ze 3 dagen niet aanwezig waren

door panter22 30 dec. 2018 om 16:49
2694 Antwoorden / Vragen

Heb je nu geen tv en internet of loopt het oude abonnement nog even door?

Ge
door Genee - 29 dec. 2018 om 20:36
1509 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heeft u wel uw abonnementsnummer en een pincode ontvangen (de brief waar u het over hebt) kijk dan eens op
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/interactieve-tv-activeren.htm


ne
door neodutchio - 29 dec. 2018 om 21:11
2713 Antwoorden / 11 Vragen
0

U moet Telfort in gebreke stellen. Geef daarin een maximum tijd waarin de boel zou moeten werken, bv 7 dagen. Daarna kunt u kosteloos ontbinden. Waarvoor wilt u een vergoeding hebben? Dat kan alleen als u nu extra kosten moet maken. Wel hoeft u het abonnement pas te betalen als alles aangesloten en werkzaam is.

door marita5 - 30 dec. 2018 om 00:33
7515 Antwoorden / 12 Vragen
0
door gerbera - 30 dec. 2018 om 21:38
4831 Antwoorden / 6 Vragen
0

Bij de klantenservice word je onvriendelijk en onbehulpzaam geholpen.

Dit lees je zo vaak als er mensen een "klacht" hebben maar is het dan, op enkele uitzonderingen na, zo slecht gesteld met de verschillende klantenservice's.
Zou het niet zo zijn dat men de antwoorden van klantenservice niet wil horen omdat dit niet in hun straatje past?


ho
door holy53 1 jan. 2019 om 12:44
67 Antwoorden / 1 Vragen

Heb afgelopen zomer bijna 1 1/2 maand zonder tv, internet telefoon gezeten. Was afhankelijk van storingsdienst Guidion, deze dienst kwam afspraken totaal niet na. Klantenservice deed helemaal niks. Diverse malen gebeld en ja dan zijn ze onvriendelijk en totaal niet behulpzaam.
Ben er ook meteen weggegaan om nooit meer terug te keren!

door alarm1233 - 31 dec. 2018 om 14:01
74 Antwoorden / 4 Vragen
1

22 /12/2018 is vlak voor kerst had je wel even kunnen nadenken dat dat een ingangsdatum is waarop telfort jouw abbo aansluit/activeeert.
wat betrefd de onbeleefdheid  gewoon niet bellen . die telefonisten weten het ook niet allemaal. gewoon via facebook  van telfort een prive bericht sturen en je word in een mum van tyd geholpen door mensen die er wel iets van weten en in jouw dossier mogen kijken en je een oplossing bieden.
met mijn ervaring met Telfort heb ik nog nooit problemen gehad of een onbeleefd antwoord gehad, als je zelf vriendelijk blijft krijg je ook een vriendelijk antwoord weer. ga je dreigen of schelden ... tja wat verwacht je dan eigenlijk.
leg gewoon contact via facebook en leeg daar op eeen normale degelijke manier je probleem uit en je wordt vast geholpen zonder kosten   en dergelijke .
 gewoon  doen.
met de feestdagen is het normaal dat het iets langer duurt, gewoon ff geduld hebben.
wat betrefd een vergoeding kun je ook aangeven, want als je ook mobiele van hun hebt kun je vragen of je een bundel voordeel krijgt , heb je direct een korting maandelijks op je aansluiting en dubbel internet op je mobiel

ho
door holy53 1 jan. 2019 om 12:48
67 Antwoorden / 1 Vragen

De mensen aan de telefoon zijn dezelfde mensen als op Facebook. En met feestdagen normaal als het langer duurt? 22 december ligt toch voor de feestdagen? En wat denk je van goed plannen?

door Grunnen. - 1 jan. 2019 om 12:37
430 Antwoorden / Vragen
0

De klantenservice is niet meer dan eerste lijns callcentrum met mensen die wel inzicht hebben op het verloop van je bestelling en aansluiting,maar verder geen binding hebben met Telfort. Een en ander zal wel te maken hebben met de feestdagen etc.
Meestal hebben providers het over een vermoedelijke datum van aansluiting . Het abonnement en betaling gaat in op de datum van werkelijke aansluiting De bedenktijd zal wel verstreken zijn,dus betaal je een jaar abonnementsgeld ook zoals in jouw geval je voortijdig je contract opzegd.
De enige stap die ik je kan adviseren is even afwachten . Je kunt eventueel TV zenders e.d. vanaf smartphone  casten naar je TV.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ly
Lyd81 - 23 jun. 2019 om 23:22
Winkels & webshops

Is Siebel weer failliet ?

Horloge gekocht voor €225, na ontvangst contact opgenomen omdat het horloge flink beschadigd was. Afgesproken dat ik het terug zou sturen op 11-6. 
Via postnl app te zien dat het horloge bij Siebel aangekomen is op 13-6. 

Vervolgens hoor ik maar niks waarop ik contact opneem, de medewerker van het hoofdkantoor geeft aan dat er een storing is, dus ze kunnen niks verwerken.  ... Lees meer

ti
tien - 23 jun. 2019 om 01:52
Winkels & webshops

Moeten ready-to-eat avocado's ready-to-eat zijn?

In supermarkten kun je avocado's kopen die nog wat moeten rijpen maar ook ready-to-eat avocado's. Deze laatste zijn duurder. Wat mij opvalt is dat de meeste ready-to-eat avocado's te hard zijn om meteen te kunnen gebruiken. Een proef op de som gedaan. Eerst 2 avocado's ready to eat in 1 pakketje bij de Lidl gekocht en afgerekend bij de kassa. Thuis opengesneden met een mesje en deze bleken beiden ... Lees meer

On
OnlineBoeker - 22 jun. 2019 om 11:15
Vakantie & reizen

Zijn er meer mensen gedupeerd door Travelberry?

Zijn er meer mensen gedupeerd door het niet doorgaan van onder andere stedentrips en Disneyworld Parijs reizen die door het bedrijf Travelberry (al dan niet via Vakantieveilingen) wordt of werd aangeboden?   Meermaals afgezegd?
Geen afzegging ontvangen? Belofte gedaan dat volgende keer wel doorgaat en dan toch weer niet? Geen reacties op mail krijgen?
Telefonisch niet bereikbaar? G ... Lees meer