ma
door marianne1960 Feb 6, 2010 om 17:41
Elektronica & tv

Terugvorderen geld ongewenste sms diensten

sinds een paar maanden merk ik dat mijn tel.rek. steeds hoger is. het loopt echt in de honderden euro's bij elkaar. ik snapte hier niets van. nu kwam ik erachter dat ik kennelijk gebruik maak van sms diensten voor 2.52 per sms????? en dat gaat maar door eigenlijk zonder dat ik dat merk. raar toch? dat heb ik nooit aangevraagd. ik heb deze diensten als het goed is nu kunnen stoppen, waar en hoe kan ik mijn geld terugvorderen? het is toch te gek voor woorden dat je als consument zo leeggeschut wordt! daar werk ik niet voor! is mijn provider t-mobile aansprakelijk of....???

10333 11 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Feb 6, 2010 om 17:57
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Heeft u toestemming gegeven voor deze dienst? Zo ja, dan kunt u niet terugvorderen.

Indien u geen toestemming heeft gegeven dan kunt u bij uw provider verzoeken om aan te tonen dat u via sms toestemming heeft gegeven voor de sms dienst.

Kan uw provider dit niet dan kan m.i. terug gevorderd worden bij uw provider.

Klikt u hier waar verwezen wordt naar een gewonnen rechtszaak in een soortgelijk geval.

es
door essie02 - Feb 6, 2010 om 20:01
26 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb datzelfde meegemaakt. Bij mij was 't per maand € 2.51, op rekening omschreven als "i-mode/wapdiensten" o.i.d., in ieder geval op zo'n manier dat het niet opvalt... (ik internette wel 's "gewoon" op m'n telefoon). Ben er in oktober 2009 achter gekomen.. en 't liep al vanaf half 2006!
Op m'n specificatie (die ik daarna opgevraagd heb) werd dat omschreven als SuperRingtone, mij totaal onbekend... (nooit abonnementsdienst afgesloten, daar was ik altijd al alert op).
Klantenservice Hi kon ook geen shortcode achterhalen, alleen vanaf welke site dit kwam. Kon deze site met mijn (inmiddels andere) mobiel ook niet bereiken.... "Gewoon" op internet naar de contactpersoon hierachter gezocht en daar een klacht ingediend.. Toen bleek dat ik daar 2x een beltoon gedownload heb, maar ZONDER abonnementsdienst! Verder was mijn tel.nr. niet bekend in hun database. (zij belden overigens de volgende dag al terug, erg netjes!). Zij verwezen me dus weer naar Hi...
Ik heb vervolgens een klacht ingediend bij Consuwijzer (op aanraden van iemand op deze site) en op de site van Hi (schriftelijk kon niet volgens de klantenservice... "dat deden ze niet.." ). In eerste instantie kwam daar geen reactie op... weer gebeld... "moest nog maar even afwachten". In hun voorwaarden stond dat zij binnen 30 dagen gereageerd moeten hebben, die tijd was bijna verstreken... Ik heb toen een aangetekende brief verstuurd naar KPN (Hi onderdeel daarvan). Twee dagen later antwoord per mail.. Ik krijg € 75 terug... (blij dat ik me er even in "vastgebeten" heb..).

Ontvang je ook daadwerkelijk smsjes?? Ik kreeg nl. geen smsjes, 't werd alleen maandelijks afgeschreven... Heb je al kunnen achterhalen waar 't vandaan komt?

Succes in de strijd...

ma
door marianne1960 - Feb 7, 2010 om 10:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

nu je het zegt, ik kreeg inderdaad geen smsjes. dat is een van de redenen waarom dit sluipt in je telefoonrekening. bij het ontvangen van 'rare' smsjes merk je wel eerder dat er iets niet klopt. ongelooflijk dat dit zomaar kan!!!!

tdehond
door tdehond - Feb 7, 2010 om 10:20
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=marianne1960 schreef op zondag 7 feb 2010, 10:11]nu je het zegt, ik kreeg inderdaad geen smsjes. dat is een van de redenen waarom dit sluipt in je telefoonrekening. bij het ontvangen van 'rare' smsjes merk je wel eerder dat er iets niet klopt. ongelooflijk dat dit zomaar kan!!!!

Vraag dus aan uw provider voor welke dienst u afgeschreven wordt + om bewijs waaruit blijkt dat u zich hiervoor aangemeld heeft.

Schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging bezwaar maken.
Kopie e.d. goed bewaren tot alles goed is afgehandeld.

tdehond
door tdehond - Feb 7, 2010 om 13:37
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=tdehond schreef op zondag 7 feb 2010, 10:20][quote=marianne1960 schreef op zondag 7 feb 2010, 10:11]nu je het zegt, ik kreeg inderdaad geen smsjes. dat is een van de redenen waarom dit sluipt in je telefoonrekening. bij het ontvangen van 'rare' smsjes merk je wel eerder dat er iets niet klopt. ongelooflijk dat dit zomaar kan!!!!

Vraag dus aan uw provider voor welke dienst u afgeschreven wordt + om bewijs waaruit blijkt dat u zich hiervoor aangemeld heeft.

Schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging bezwaar maken.
Kopie e.d. goed bewaren tot alles goed is afgehandeld.
Aanvulling
Leest u de Algemene Voorwaarden door.
Over het algemeen staat daar binnen welke termijn na een uw inziens onjuiste factuur bezwaar moet aantekenen.
BTW
Zelfs met de handtekening retour kaart voor mij op tafel is mij meegedeeld dat een opzegging niet bij een provider was binnen gekomen.

Niet aangetekende brieven lijken spoorloos te kunnen raken, terwijl als u kunt aantonen dat de provider uw brief heeft ontvangen het leven net iets gemakkelijker voor u maakt in deze.

ikbenik
door ikbenik - Feb 7, 2010 om 14:26
2845 Antwoorden / 27 Vragen

De consumentenbond had de providers voor de rechter gedaagd voor het afschrijven van de sms kosten.
En ze verloren.

Als je geld wilt terugontvangen, dien je die bij de verstuurder te claimen en niet bij de provider.

es
door essie02 - Feb 7, 2010 om 14:35
26 Antwoorden / 6 Vragen

Toch heb ik wel degelijk m'n geld van de provider terug gekregen...
Bovenstaand verhaal klinkt me aardig hetzelfde in de oren als mijn geval...

Zou proberen te achterhalen waar 't vandaan is gekomen (via de provider), dan contact opnemen met de betreffende dienst... Hebben zij (net als bij mij) geen gegevens in hun database m.b.t. jouw tel.nr. (die worden bewaard), dan zou ik een klacht/aangetekende brief indienen bij de provider. Bij mij was 't daarna opgelost...

Ook ik had me nergens voor aangemeld en ontving geen smsjes.. Anders heb je wel in de gaten dat er iets "niet klopt.."

tdehond
door tdehond - Feb 7, 2010 om 14:58
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=essie02 schreef op zondag 7 feb 2010, 14:35]Toch heb ik wel degelijk m'n geld van de provider terug gekregen...
Bovenstaand verhaal klinkt me aardig hetzelfde in de oren als mijn geval...

Zou proberen te achterhalen waar 't vandaan is gekomen (via de provider), dan contact opnemen met de betreffende dienst... Hebben zij (net als bij mij) geen gegevens in hun database m.b.t. jouw tel.nr. (die worden bewaard), dan zou ik een klacht/aangetekende brief indienen bij de provider. Bij mij was 't daarna opgelost...

Ook ik had me nergens voor aangemeld en ontving geen smsjes.. Anders heb je wel in de gaten dat er iets "niet klopt.."

De provider heeft ook zijn verantwoordelijkheid. Deze geven "iemand" de mogelijkheid om geld bij u weg te sluizen zonder dat er bewijs van toestemming is gegeven. Als dit het geval is dan is de provider aansprakelijk.

Onterechte incasso's kunnen b.v. ook 13 maanden na incasso terug gevorderderd worden. Is enigszins vergelijkbaar.

ha
door hansverhoef - Feb 8, 2010 om 23:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

Veel sms-diensten kunnen afgemeld worden door een email te sturen naar services@mobdesk.com met daarin de tekst :
Stop sms-dienst nr. .... op mobiel nr. 06..........

Kijk ook eens via Google op sms afmelden.

je
door jenika - Feb 9, 2010 om 13:49
25 Antwoorden / 13 Vragen

ook ik had dit problleem. de profider vertelde mij dat ik een vervuild nr had gekregen en betaalde mij een gedeelte terug

antje16
door antje16 - Feb 10, 2010 om 10:02
15 Antwoorden / 15 Vragen

http://www.smsafzeggen.nl/
http://www.smsafzeggen.nl/smsdiensten/overzicht

er bestaan een aantal site waar u dit opzoeken . welk nummer wordt gebruikt aan de hand daarvan kunt een bericht sturen. Ook kunt u in uw telefoon dit nummer blokkeren. waarschijnlijk hebt u ergens op gereageerd of mee gedaan.
groet Antje