Terugvorderen geld ongewenste sms diensten
sinds een paar maanden merk ik dat mijn tel.rek. steeds hoger is. het loopt echt in de honderden euro's bij elkaar. ik snapte hier niets van. nu kwam ik erachter dat ik kennelijk gebruik maak van sms diensten voor 2.52 per sms????? en dat gaat maar door eigenlijk zonder dat ik dat merk. raar toch? dat heb ik nooit aangevraagd. ik heb deze diensten als het goed is nu kunnen stoppen, waar en hoe kan ik mijn geld terugvorderen? het is toch te gek voor woorden dat je als consument zo leeggeschut wordt! daar werk ik niet voor! is mijn provider t-mobile aansprakelijk of....???
![tdehond](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4000523.tattoo hond.jpg)
Heeft u toestemming gegeven voor deze dienst? Zo ja, dan kunt u niet terugvorderen.
Indien u geen toestemming heeft gegeven dan kunt u bij uw provider verzoeken om aan te tonen dat u via sms toestemming heeft gegeven voor de sms dienst.
Kan uw provider dit niet dan kan m.i. terug gevorderd worden bij uw provider.
Klikt u hier waar verwezen wordt naar een gewonnen rechtszaak in een soortgelijk geval.
Ik heb datzelfde meegemaakt. Bij mij was 't per maand € 2.51, op rekening omschreven als "i-mode/wapdiensten" o.i.d., in ieder geval op zo'n manier dat het niet opvalt... (ik internette wel 's "gewoon" op m'n telefoon). Ben er in oktober 2009 achter gekomen.. en 't liep al vanaf half 2006!
Op m'n specificatie (die ik daarna opgevraagd heb) werd dat omschreven als SuperRingtone, mij totaal onbekend... (nooit abonnementsdienst afgesloten, daar was ik altijd al alert op).
Klantenservice Hi kon ook geen shortcode achterhalen, alleen vanaf welke site dit kwam. Kon deze site met mijn (inmiddels andere) mobiel ook niet bereiken.... "Gewoon" op internet naar de contactpersoon hierachter gezocht en daar een klacht ingediend.. Toen bleek dat ik daar 2x een beltoon gedownload heb, maar ZONDER abonnementsdienst! Verder was mijn tel.nr. niet bekend in hun database. (zij belden overigens de volgende dag al terug, erg netjes!). Zij verwezen me dus weer naar Hi...
Ik heb vervolgens een klacht ingediend bij Consuwijzer (op aanraden van iemand op deze site) en op de site van Hi (schriftelijk kon niet volgens de klantenservice... "dat deden ze niet.." ). In eerste instantie kwam daar geen reactie op... weer gebeld... "moest nog maar even afwachten". In hun voorwaarden stond dat zij binnen 30 dagen gereageerd moeten hebben, die tijd was bijna verstreken... Ik heb toen een aangetekende brief verstuurd naar KPN (Hi onderdeel daarvan). Twee dagen later antwoord per mail.. Ik krijg € 75 terug... (blij dat ik me er even in "vastgebeten" heb..).
Ontvang je ook daadwerkelijk smsjes?? Ik kreeg nl. geen smsjes, 't werd alleen maandelijks afgeschreven... Heb je al kunnen achterhalen waar 't vandaan komt?
Succes in de strijd...
nu je het zegt, ik kreeg inderdaad geen smsjes. dat is een van de redenen waarom dit sluipt in je telefoonrekening. bij het ontvangen van 'rare' smsjes merk je wel eerder dat er iets niet klopt. ongelooflijk dat dit zomaar kan!!!!
![tdehond](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4000523.tattoo hond.jpg)
[quote=marianne1960 schreef op zondag 7 feb 2010, 10:11]nu je het zegt, ik kreeg inderdaad geen smsjes. dat is een van de redenen waarom dit sluipt in je telefoonrekening. bij het ontvangen van 'rare' smsjes merk je wel eerder dat er iets niet klopt. ongelooflijk dat dit zomaar kan!!!!
Vraag dus aan uw provider voor welke dienst u afgeschreven wordt + om bewijs waaruit blijkt dat u zich hiervoor aangemeld heeft.
Schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging bezwaar maken.
Kopie e.d. goed bewaren tot alles goed is afgehandeld.
![tdehond](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4000523.tattoo hond.jpg)
[quote=tdehond schreef op zondag 7 feb 2010, 10:20][quote=marianne1960 schreef op zondag 7 feb 2010, 10:11]nu je het zegt, ik kreeg inderdaad geen smsjes. dat is een van de redenen waarom dit sluipt in je telefoonrekening. bij het ontvangen van 'rare' smsjes merk je wel eerder dat er iets niet klopt. ongelooflijk dat dit zomaar kan!!!!
Vraag dus aan uw provider voor welke dienst u afgeschreven wordt + om bewijs waaruit blijkt dat u zich hiervoor aangemeld heeft.
Schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging bezwaar maken.
Kopie e.d. goed bewaren tot alles goed is afgehandeld.
Aanvulling
Leest u de Algemene Voorwaarden door.
Over het algemeen staat daar binnen welke termijn na een uw inziens onjuiste factuur bezwaar moet aantekenen.
BTW
Zelfs met de handtekening retour kaart voor mij op tafel is mij meegedeeld dat een opzegging niet bij een provider was binnen gekomen.
Niet aangetekende brieven lijken spoorloos te kunnen raken, terwijl als u kunt aantonen dat de provider uw brief heeft ontvangen het leven net iets gemakkelijker voor u maakt in deze.
![ikbenik](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/1615675.2448051.jpg)
De consumentenbond had de providers voor de rechter gedaagd voor het afschrijven van de sms kosten.
En ze verloren.
Als je geld wilt terugontvangen, dien je die bij de verstuurder te claimen en niet bij de provider.
Toch heb ik wel degelijk m'n geld van de provider terug gekregen...
Bovenstaand verhaal klinkt me aardig hetzelfde in de oren als mijn geval...
Zou proberen te achterhalen waar 't vandaan is gekomen (via de provider), dan contact opnemen met de betreffende dienst... Hebben zij (net als bij mij) geen gegevens in hun database m.b.t. jouw tel.nr. (die worden bewaard), dan zou ik een klacht/aangetekende brief indienen bij de provider. Bij mij was 't daarna opgelost...
Ook ik had me nergens voor aangemeld en ontving geen smsjes.. Anders heb je wel in de gaten dat er iets "niet klopt.."
![tdehond](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4000523.tattoo hond.jpg)
[quote=essie02 schreef op zondag 7 feb 2010, 14:35]Toch heb ik wel degelijk m'n geld van de provider terug gekregen...
Bovenstaand verhaal klinkt me aardig hetzelfde in de oren als mijn geval...
Zou proberen te achterhalen waar 't vandaan is gekomen (via de provider), dan contact opnemen met de betreffende dienst... Hebben zij (net als bij mij) geen gegevens in hun database m.b.t. jouw tel.nr. (die worden bewaard), dan zou ik een klacht/aangetekende brief indienen bij de provider. Bij mij was 't daarna opgelost...
Ook ik had me nergens voor aangemeld en ontving geen smsjes.. Anders heb je wel in de gaten dat er iets "niet klopt.."
De provider heeft ook zijn verantwoordelijkheid. Deze geven "iemand" de mogelijkheid om geld bij u weg te sluizen zonder dat er bewijs van toestemming is gegeven. Als dit het geval is dan is de provider aansprakelijk.
Onterechte incasso's kunnen b.v. ook 13 maanden na incasso terug gevorderderd worden. Is enigszins vergelijkbaar.
Veel sms-diensten kunnen afgemeld worden door een email te sturen naar services@mobdesk.com met daarin de tekst :
Stop sms-dienst nr. .... op mobiel nr. 06..........
Kijk ook eens via Google op sms afmelden.
ook ik had dit problleem. de profider vertelde mij dat ik een vervuild nr had gekregen en betaalde mij een gedeelte terug
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?
Goedemorgen forumleden,
Bij het afspelen van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname
...
Lees meer
Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht
Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar?
Lees meer
Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?
In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer