Toetsen blokkering Samsung S7 Edge deblokkeren overledende
Hallo,
Is het mogelijk om de de toetssen blokkering (patroon en of vingerafdruk) van een Samsung S7 edge te deblokkeren van iemand die is overleden, en waar je het patroon dus niet van kent.
Mijn broer is recentelijk overleden, en had deze telefoon nog maar sinds één maand, zijn vrouw en dochter willen dolgraag nog bij enkele dierbare dingen op de telefoon kunnen.
BVD
Topantwoord
Lijkt mij dat je deze vraag het beste kunt voorleggen aan Samsung support. Dat kan op verschillende manieren http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html
Waarschijnlijk heeft Samsung wel een mogelijkheid om te deblokkeren, maar kan me voorstellen dat ze willen controleren dat de phone niet van diefstal afkomstig is.
Wat een lastige kwestie. Ik heb geen oplossing wel een tip.
Als je je telefoon deblokkeert dan kunnen in geval van een ongeval hulpdiensten iemand bellen uit je contactenlijst
Liefst het 1e contact als ice (in case of emergency) instellen.
Iemand die de telefoon zou vinden of stelen kan hem binnen 15 seconden helemaal leegmaken en vervolgens zelf gebruiken. Dus die blokkering is schijnveiligheid.
Die telefoon moet toch ook nog met een cijfercode gedeblokkeerd kunnen worden?
Als je die weet wel. Na een aantal mislukte vingerafdrukpogingen moet je de PIN geven.
Persoonlijk vind ik het niet zo slim om alles geheim te houden.
Daarom houd ik het maar bij een pincode, die kun je tenminste ergens noteren.
Of aan iemand zeggen.
Pardon? Gaan we nu promoten om PIN codes op te schrijven en te delen met anderen?
@pieterwolters. Ja, uiteraard van je telefoon.
Nou, ik heb ALLE inloggegevens / pincodes toch echt opgeslagen op usb stick. Wel zo handig voor de nabestaanden. Als er ingebroken wordt, zullen de prioriteiten van die gasten niet liggen bij mijn begrafenispolissen.
Ik ook, afgezien van mijn ING pas. Mijn kinderen weten mijn inlogcodes voor mobiel en I-pad. Dus mocht het nodig zijn, kunnen ze overal bij.
Een beveiliging heeft een doel. U had beter voor het overlijden de vingerafdruk kunnen uitschakelen. Echter kan er ook sprake zijn van een toegangscode hetwelk u inmiddels al had kunnen hebben. Vreemd dat dat niet is gebeurd immers bij elke inschakeling was enige vingerafdruk noodzakelijk. Uiteraard kunt u na overleggen van het overlijden de telefoon mogelijk via Samsung en diens inloggegevens deblokkeren.
Ja, dat is zeker het eerste waar men aan denkt: een vingerafdruk uitschakelen. ;-((
Dat is het eerste waar men aan denkt inderdaad tenzij het toestel in al die tijd niet is uitgeschakeld geweest. Ook een prettige kerst en ik heb toevallig ook een S7 Edge. Maar daar gaat het niet om. Helaas moet je vooraleer iemand overlijdt aan meerdere dingen denken. Daar heeft u blijkbaar geen Kaas van gegeten.
"Geen kaas van gegeten hebben"? Teveel kaas. Leest u a.u.b. eerst iets echt voordat u reageert. Als die telefoon pas een maand in gebruik was, zal het overlijden ook heel onverwachts zijn geweest. Vreselijk. Dus: mijn reactie "dat is het eerste waar men aan denkt" niet zo vreemd. @MM
@tenormin. Ik zie het al voor me. Partner overlijdt onverwachts, gauw met zijn vinger de telefoon ontgrendelen en die vingerafdruk uitschakelen. Tenslotte heb je, of in ieder geval MM niets anders aan je hoofd.
Ook nog even snel vragen, welke vinger hij gebruikte. Veel volslagen onzinnige antwoorden van MM voorbij zien komen, maar deze staat met stip op 1.
@carola.83. +10
@mm breng je S7 een volop beveiligd langs, geef me een 20 seconden en ik beheer het apparaat.
Lees mijn bijdrage eens en leer waarom hulpdiensten hier letterlijk doodziek van worden.
Sommige antwoorden kunnen verkeerd worden geinterpreteerd. Bij onverwacht overlijden zijn meerdere zaken iets waar je niet over denkt. Wanneer dat wel zo is moet je aan meerdere zeker niet plezierige zaken denken. Daarvan is de mobiele telefoon met vingerafdruk of inlogcode er een van.
@mm. Waar hebt u het nu over. Gauw de telefoon ontgrendelen met een vinger van de overledene soms? Hou toch op.:-((
Stuitend dat u op deze manier TS de les probeert te lezen @MM. TS wil graag weten of nabestaanden nog bij, voor hun waardevolle, informatie kunnen en u geeft ze een tik op de vingers. Hoe haalt u het in uw hoofd.
Je moet helaas voor nabestaanden ruim tevoren zaken regelen. Dat is vervelend mogelijk voor sommige nabestaanden door het verdriet onmogelijk maar dan moet je een derde daarvoor aanstellen. De boodschapper neerhalen is ook stuitend. De antwoorden nog erger. (tijger1 en ook anderen)
Ongelooflijk. ___Ik had een reactie willen schrijven, maar dat heeft geen enkele zin. Ik ga de redactie vragen het antwoord te verwijderen.
@MM bent u nu echt niet goed bij uw hoofd? U moet zich schamen en flink ook!
LEES wat er staat en niet dat er niet staat. Er is geen sprake van ook maar enig disrespect. Het overlijden van een dierbaar persoon is moeilijk genoeg daardoor worden de meest noodzakelijke acties helaas vergeten. Er staat ook een advies bij.
@mm. Iemand is overleden. Er is geen actie meer mogelijk. U bent echt van het padje af.
Lees commentaar onder TS.
Dit debat loopt lang genoeg nu, laten we het hierbij laten. Graag alleen reageren als het een antwoord betreft op de vraag.
De redactie
U heeft volkomen gelijk. Het debat is en was zinloos en vooral niet bedoeld om mensen te kwetsen doch te waarschuwen hetgeen er bij overlijden van je dierbare toch geregeld moet worden. Eenieder op dit forum alsook thans redactie een gelukkig Nieuwjaar.
Topantwoord
Hallo Nortface ,
Allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw broer .
Misschien heeft u hier iets aan , als u het Google account van uw broer weet , klik op de rode regel .
https://www.androidplanet.nl/tips/patroon-vergeten/
Mat Matheij:
U kunt beter even nadenken voordat u zo,n wrang en veroordelend antwoordt geeft.
Het overlijden was nogal onverwacht en plotseling,je kunt toch moeilijk iedere dag vragen aan iemand om zijn of haar beveiliging te verwijderen want misschien komt die gene wel nooit meer thuis!
Het antwoord was allerminst wrang bedoeld. Alsook niet veroordelend. Wanneer het overlijden plotseling was en niet tevoren bekend. Ik ging ervan uit dat uw famililid althans enige tijd ziek was. Alsdan hoe wrang ook moet je sommige zaken tijdig regelen. Dat heb ikzelf helaas mogen ondervinden. Ik hoop dat het inmiddels is gelukt de telefoon te (laten) deblokkeren. Gecondoleerd met het overlijden van uw familielid.
marita5
Bedankt voor u mede leven, daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.
Tevens bedankt voor het antwoord, zal het doorsturen aan mijn schoonzus en nichtje wellicht kunnen ze hier iets mee.
@Northface , graag gedaan , hopelijk werkt de oplossing . de reactie van @Mat Matheij kunt u beter negeren , heeft wel vaker van die onnozele antwoorden , hij / of zij weet niet beter , slaat nergens op en is ongepast ..
Is er bij u een Samsung winkel (of The Phone House) in de buurt? Ga daar heen voor de oplossing. Of ook:
Ga na of de bij de telefoon geleverde instructies met ook deblokkeringscode vindbaar zijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vattenfall
vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat?
Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer