ja
door janriet May 16, 2021 om 08:17
Elektronica & tv

Tv

Mijn philips old tv is 2jaar oud  en nu komen er twee zwarten streppen op het scherm.
Bij plattetv gekocht maar die willen niets doen en verwijzen naar philips.
Philips doet ook niets.
Wat kan ik nog doen om het herstelt te krijgen.

5768 11 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 16, 2021 om 08:26
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Janriet ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel . ( lees ook benedenaan voorbeeldbrieven en onder : Zie ook )

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 16, 2021 om 10:13
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend alle informatie waar u recht op heeft op basis van de wetgeving en waarvoor de verkoper dus verantwoordelijk is. U dient wel te kunnen aantonen dat de oorzaak niet aan u is te verwijten. Indien de verkoper blijft weigeren de wetgeving na te leven kunt u overwegen deze in gebreke te stellen en zie dan: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/   (achtergrondinfo: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ .

Een andere tip is even bij een andere leverracier/verkoper van TV's in uw omgeving te gaan en daar een tweede opinie te vragen (indien de tip die @SHOPPY al gaf niet tot succes leidt) . Misschien is het maar een kleingheid.

De andere verwijzingen: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt. verder t/m art 25

ro
door ronny530 - May 16, 2021 om 10:56
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Platte tv is wat garantie betreft nogal vaag want is het nu leveranciersgarantie of fabrieksgarantie die gegeven wordt. Platte tv is hierbij de leverancier die reparatie's uitbesteed aan externe bedrijven en niet bij Philips Nederland. Het zou maar zo kunnen dat de tv middels paralel import ingekocht is en Philips Nederland het tv toestel niet geleverd heeft en daarom het reparatie verzoek niet in behandeling wil nemen. In dit geval kunt u de verkoper dus platte tv aanspreken want die heeft de tv aan u verkocht maar als de garantie termijn al verlopen was toen de klacht zich openbaarde zie ik het somber voor u in.

diumenge
door diumenge - May 16, 2021 om 11:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Precies twee jaar oud, ouder of nieuwer? PlatteTV verwijst voor de garantie naar de termijn van de fabrikant en Philips geeft 24 maanden garantie op hun TV's. Dus als je nog binnen de 24 maanden zit, dan heb je gewoon recht op garantie via PlatteTV.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 16, 2021 om 13:34
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als nog binnen garantie moeten ze iets doen.
Daarna,  ook als je maar 1 dag te  laat bent jammer....

Altijd  aan einde garantie je  product  controleren.
Deze  Platte  TV   is   webshop  met 10  winkels om  iets te laten zien.
Maar terug brengen?
Ze hebben geen werkplaats en  zitten hier niet op te wachten en zullen als alleen maar Showroom vermoedelijk weigeren.

Al
door Alletvonderdelen - May 16, 2021 om 14:35
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Ik heb intern 7 jaar ervaring bij Philips. Ook met dit soort problemen.

Het kan ingewikkeld zijn maar hoeft niet. De vraag is natuurlijk WAT is het probleem en is de tv 2 jaar of 2 jaar en 15 dagen? Je hebt namelijk conform fabrieksgarantie 2 jaar en 14 dagen garantie. Er zijn dus veel opties om dit aan te kaarten enerzijds bij Philips anderzijds bij Platte tv die als winkel verantwoordelijk is na verkoop en de verwachte levensduur is zeker meer dan 2 of zelfs 3 jaar.

Wellicht kunt u per email me op de hoogte brengen van het exacte model en serienummer en het probleem en de exacte aankoopdatum.
Ook verneem ik graag contact welke u al hebt gehad met enerzijds platte tv en anderzijds Philips. Ik heb nog wel wat connecties intern en het gaat zeker tot een bevredigende oplossing leiden kan ik u verzekeren.
[edit redactie, links van commerciële of promotionele aard zijn niet toegestaan. Wilt u helpen of adviseren? Doe dat dan hier, op het forum]

reinoud10
door reinoud10 - May 17, 2021 om 14:21
14 Antwoorden / 0 Vragen

Bij platte tv een dure tv gekocht met extra garantie (waarbij zij alles regelen indien er wat mis is) toen er wat mis was, kreeg ik het antwoord, dat ik mij maar in vebinding moest stellen met Philips. Dus niks extra service waar ik voor betaald heb. Conclusie. . . alleen verkoop. . . . service geven wij niet.

marita5
door marita5 May 17, 2021 om 14:44
11534 Antwoorden / 15 Vragen
Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 17, 2021 om 15:12
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Bij een Extra  jaren verzekering moet  je als Philips niets wilde doen  Platte TV als verkoper van deze  polis aanspreken.

Of gelijk  naar die verzekeraar gaan, met hoge provisie voor de verkopers....
Die  verzekeraar moet  het na de 2 jaren fabrieksgarantie oplossen.

zoom1
door zoom1 - May 17, 2021 om 15:56
40 Antwoorden / 24 Vragen

Behalve via verkoper of fabrikant reparatie te proberen te krijgen, kun je ook kijken of jezelf of misschien bij een tv monteur terecht kunt.
Dat laatste is wat moeilijk tegenwoordig, maar niet onmogelijk. Via internet is vaak veel info to vinden.
Overigens is die link naar de coolbleu site met tips ook niet slecht. Belangrijk is om na te gaan of de strepen al in beeld komen, ook als er geen externe bron op is aangesloten.
Ik heb al eens gegoogeld naar Philips Old tv, maar dan krijg ik oude tv modellen te zien. Heeft u een typenummer?

mo
door mof - May 17, 2021 om 16:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Platte TV benaderen, zeker als de garantie nog geldig is. Wettelijk op electronica verloopt de na 2 jaar. Daarna kunt u nogeconomische waarde claimen en wordt een reparatie op basis van dat gedeeld door u en de leverancier.

1paul
door 1paul - May 18, 2021 om 09:46
3173 Antwoorden / 0 Vragen

platte tv is aangesloten bij een webwinkel keur, schakel deze in met de juiste argumentatie, u heeft een non-conform toestel welk niet doet wat u er van verwachten mag....

platte-tv heb ik ook een conflict mee gehad, ze wilden geen kant op, zelfs niet toen ik de wetteksten naar hen toe stuurde, toen via de webwinkelkeur kontakt gehad en daar alles uiteen gezet, in eerste instantie gingen ze mee met platte tv, toen ik vasthield en de wet ook even uitlegde aan hen was er snel een oplossing....

marita5
door marita5 May 18, 2021 om 10:46
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@1paul , platte tv is aangesloten bij een webwinkel keur . Welk keurmerk ? ik kan ze nergens vinden . Voor zover ik kan zien , zijn ze nergens bij aangesloten . de voorwaarden : Artikel 19 Toepasselijk recht en bevoegde rechter. Op alle aanbiedingen van PlatteTV.nl, haar overeenkomsten en de uitvoering daarvan is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag is uitdrukkelijk uitgesloten.

1paul
door 1paul May 20, 2021 om 08:12
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie het inderdaad niet meer staan, ik ging er vanuit dat ze er nog steeds bij aangesloten waren, dan zal ts de rechtsbijstand in moeten schakelen om tot een vergelijk te komen....

ze zaten volgens mij bij thuiswinkel.org....