Tv
Mijn philips old tv is 2jaar oud en nu komen er twee zwarten streppen op het scherm.
Bij plattetv gekocht maar die willen niets doen en verwijzen naar philips.
Philips doet ook niets.
Wat kan ik nog doen om het herstelt te krijgen.
Hallo Janriet ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel . ( lees ook benedenaan voorbeeldbrieven en onder : Zie ook )
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Enkele tips waaronder resetten:
https://www.coolblue.nl/advies/tips-om-strepen-op-je-tv-scherm-te-verwijderen.html
Aanvullend alle informatie waar u recht op heeft op basis van de wetgeving en waarvoor de verkoper dus verantwoordelijk is. U dient wel te kunnen aantonen dat de oorzaak niet aan u is te verwijten. Indien de verkoper blijft weigeren de wetgeving na te leven kunt u overwegen deze in gebreke te stellen en zie dan: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrondinfo: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ .
Een andere tip is even bij een andere leverracier/verkoper van TV's in uw omgeving te gaan en daar een tweede opinie te vragen (indien de tip die @SHOPPY al gaf niet tot succes leidt) . Misschien is het maar een kleingheid.
De andere verwijzingen: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt. verder t/m art 25
Platte tv is wat garantie betreft nogal vaag want is het nu leveranciersgarantie of fabrieksgarantie die gegeven wordt. Platte tv is hierbij de leverancier die reparatie's uitbesteed aan externe bedrijven en niet bij Philips Nederland. Het zou maar zo kunnen dat de tv middels paralel import ingekocht is en Philips Nederland het tv toestel niet geleverd heeft en daarom het reparatie verzoek niet in behandeling wil nemen. In dit geval kunt u de verkoper dus platte tv aanspreken want die heeft de tv aan u verkocht maar als de garantie termijn al verlopen was toen de klacht zich openbaarde zie ik het somber voor u in.
Precies twee jaar oud, ouder of nieuwer? PlatteTV verwijst voor de garantie naar de termijn van de fabrikant en Philips geeft 24 maanden garantie op hun TV's. Dus als je nog binnen de 24 maanden zit, dan heb je gewoon recht op garantie via PlatteTV.
Als nog binnen garantie moeten ze iets doen.
Daarna, ook als je maar 1 dag te laat bent jammer....
Altijd aan einde garantie je product controleren.
Deze Platte TV is webshop met 10 winkels om iets te laten zien.
Maar terug brengen?
Ze hebben geen werkplaats en zitten hier niet op te wachten en zullen als alleen maar Showroom vermoedelijk weigeren.
Hallo,
Ik heb intern 7 jaar ervaring bij Philips. Ook met dit soort problemen.
Het kan ingewikkeld zijn maar hoeft niet. De vraag is natuurlijk WAT is het probleem en is de tv 2 jaar of 2 jaar en 15 dagen? Je hebt namelijk conform fabrieksgarantie 2 jaar en 14 dagen garantie. Er zijn dus veel opties om dit aan te kaarten enerzijds bij Philips anderzijds bij Platte tv die als winkel verantwoordelijk is na verkoop en de verwachte levensduur is zeker meer dan 2 of zelfs 3 jaar.
Wellicht kunt u per email me op de hoogte brengen van het exacte model en serienummer en het probleem en de exacte aankoopdatum.
Ook verneem ik graag contact welke u al hebt gehad met enerzijds platte tv en anderzijds Philips. Ik heb nog wel wat connecties intern en het gaat zeker tot een bevredigende oplossing leiden kan ik u verzekeren.
[edit redactie, links van commerciële of promotionele aard zijn niet toegestaan. Wilt u helpen of adviseren? Doe dat dan hier, op het forum]
Bij platte tv een dure tv gekocht met extra garantie (waarbij zij alles regelen indien er wat mis is) toen er wat mis was, kreeg ik het antwoord, dat ik mij maar in vebinding moest stellen met Philips. Dus niks extra service waar ik voor betaald heb. Conclusie. . . alleen verkoop. . . . service geven wij niet.
@reinoud10 , lees hier eens , klik op de rode regel . https://www.consuwijzer.nl/nieuws/plattetvnl-vinkt-niet-meer-standaard-de-keuze-voor-een-extra-pakket-aan
Bij een Extra jaren verzekering moet je als Philips niets wilde doen Platte TV als verkoper van deze polis aanspreken.
Of gelijk naar die verzekeraar gaan, met hoge provisie voor de verkopers....
Die verzekeraar moet het na de 2 jaren fabrieksgarantie oplossen.
Behalve via verkoper of fabrikant reparatie te proberen te krijgen, kun je ook kijken of jezelf of misschien bij een tv monteur terecht kunt.
Dat laatste is wat moeilijk tegenwoordig, maar niet onmogelijk. Via internet is vaak veel info to vinden.
Overigens is die link naar de coolbleu site met tips ook niet slecht. Belangrijk is om na te gaan of de strepen al in beeld komen, ook als er geen externe bron op is aangesloten.
Ik heb al eens gegoogeld naar Philips Old tv, maar dan krijg ik oude tv modellen te zien. Heeft u een typenummer?
Platte TV benaderen, zeker als de garantie nog geldig is. Wettelijk op electronica verloopt de na 2 jaar. Daarna kunt u nogeconomische waarde claimen en wordt een reparatie op basis van dat gedeeld door u en de leverancier.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer