Tv via wifi hapert
Ik heb een Samsung smart-tv UE40H6400 aangeschaft, maar uitgerekend een basisfunctie, namelijk tv-uitzendingen via internet, blijkt niet te functioneren. Dat de browser zeer traag is, ondanks een snelle internetverbinding van Ziggo, kan ik nog wel voor lief nemen. Maar uitgerekend het afspelen van tv-programma's, bijv. van Uitzending gemist of de websites van de omroepen functioneert niet. Het afspelen hapert, of alleen de reclame wordt uitgezonden, zoals hier.
Is dit een typische eigenschap van de tv? De draadloze verbinding via de Humax-decoder van Ziggo werkt uitstekend en ook de mediaspelers van de Duitse zenders, zoals hier.
Zou een kabel-verbinding met een nog aan te schaffen UTP-kabel van 10 meter beter werken?
.......of alleen de reclame wordt uitgezonden, zoals hier.....
Wat moeten we zien onder 'zoals hier'?
Nee, dit is geen typische eigenschap van de t.v. Het probleem zit of bij jouw internetverbinding of er is iets mis met jouw t.v.
De tv middels een Cat 5 UTP kabel aan de eerste poort van de router hangen is de beste oplossing. Wifi is handig voor mobiele apparaten maar de snelheid is meestal beperkt.
[quote=carola.83 schreef op woensdag 22 apr 2015, 13:44].......of alleen de reclame wordt uitgezonden, zoals hier.....
Wat moeten we zien onder 'zoals hier'?
Nee, dit is geen typische eigenschap van de t.v. Het probleem zit of bij jouw internetverbinding of er is iets mis met jouw t.v.
[quote=ron530 schreef op woensdag 22 apr 2015, 14:03]De tv middels een Cat 5 UTP kabel aan de eerste poort van de router hangen is de beste oplossing. Wifi is handig voor mobiele apparaten maar de snelheid is meestal beperkt.
Of een goede router kopen. Die van Ziggo is flut. Zelf heb ik met mijn Samsung t.v. nooit last van een slechte verbinden, maar gebruik niet de Ziggo router.
[quote=carola.83 schreef op woensdag 22 apr 2015, 13:44].......of alleen de reclame wordt uitgezonden, zoals hier.....
Wat moeten we zien onder 'zoals hier'?
Nee, dit is geen typische eigenschap van de t.v. Het probleem zit of bij jouw internetverbinding of er is iets mis met jouw t.v.
Het heeft geen zin de eerste link te testen met de computer. Na de reclame begint gewoon de uitzending. Op mijn tv wordt het beeld na de reclame zwart.
Mijn redenering is, dat er niets mis is met mijn wifi-verbinding, aangezien Ziggo/Humax 5300C voor uitzending-gemist gebruik maakt van precies dezelfde draadloze verbinding. Alleen het aanbod is daar zeer karig (wat betreft de gratis uitzendingen). Ik vermoed dat het wel degelijk ligt aan de tv, die niet kan omgaan met de signalen. Maar hoe ervaren anderen dat? En misschien werkt het bij andere merken/modellen wel goed.
Ik vraag me toch iets af want hoe gebruikt u uitzending gemist. Er zijn twee mogelijkheden, middels de rode knop op uw afstandsbediening of middels de geïnstalleerde app in smart tv modus.
[quote=ron530 schreef op woensdag 22 apr 2015, 15:20]Ik vraag me toch iets af want hoe gebruikt u uitzending gemist. Er zijn twee mogelijkheden, middels de rode knop op uw afstandsbediening of middels de geïnstalleerde app in smart tv modus.
Excellente vraag. Ik gebruik de derde mogelijkheid. Eerlijk gezegd had ik de app op de tv nog niet eens gevonden. Deze werkt inderdaad goed, met dezelfde beperkingen als de Humax-decoder. Het probleem is het kijken via de webbrowser op bijv. http://www.npo.nl/uitzending-gemist, of de eerder genoemde npogeschiedenis.nl. Daar staan ook oudere afleveringen op. Via de browser hapert het afspelen om de seconde.
Als u de webbrowser gebruikt moet u wachten totdat het downloaden voltooid is. Bij het gebruik van een App wordt het signaal naar uw tv gestreamt dat is veel sneller, vergelijkbaar met tv kijken op uw smartphone.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer