heerenbeest
door heerenbeest May 26, 2007 om 14:28
Elektronica & tv

Verschil Canon OES 350d en 400d

Hallo, ik heb een vraagje. Is de 400 echt veel beter dan de 350?? Ik had 'gehoord' dat de 400 niet heel veel meer doet (maar wel iets meer kost uiteraard) en dat hierbij vooral het anti-dust systeem nieuw is. Aangezien ik toch maar 1 lens gebruik, heeft dat voor mij niet heel veel meerwaarde.

Maar goed, ik heb nu de 350 gekocht en ben daar eigelijk heel happy mee! Dus eigenlijk moet ik nu achteraf niet deze vraag stellen, maar was toch nog benieuwd of mensen ervaringen hebben met verschil tussen 350 en 400...

Dank!

2468 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 26, 2007 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel plezier met de aanschaf van deze camera, goed keus gemaakt.
De Canon EOS 350D is voor de hobbyist een hele fijne camera.
De Canon EOS 400D ook maar is voor het professioneel gebruik weer wat beter en zij zullen de verschillen wel anders beoordelen dan de hobbyist, maar deze is ook tot een paar honderd euro duurder.

Lees de verschillen, maar voor jou niet zo belangrijk.
Canon EOS 350D
Canon EOS 400D

Veel plezier met je camera, is het belangrijkste,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - May 26, 2007 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo heerenbeest,

Wat dacht je van het verschil in resolutie? 8,2 Megapixels of 10,1 Megapixels? Verder nog de grootte van het LCD-scherm. Voor een complete vergelijking, zie onderstaande link. (middelste twee kolommen)

Vergelijk Canon 350D en 400D

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - May 26, 2007 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf de 350D. Het verschil tussen de 400d en de 350D is inderdaad beperkt. Het verschil in megapixels merk je in de praktijk niet. Een groter LCD schermpje is natuurlijk wel leuk, maar niet echt belangrijk.
En of het Anti dust systeem nu echt alle stof op de sensor voorkomt geloof ik ook niet. Volgens mij komt de keuze voor het anti dust systeem en de iets grotere sensor alleen omdat de concurrentie dat ook heeft.
Dat je geen stof in de camera krijgt door maar een lens te gebruiken is overigens niet waar. Een zoomlens verandert van lengte bij in en uitzoomen en daardoor pomp je als het ware lucht in en uit de camera. het blijft oppassen in een stoffige omgeving.
Waarom gebruik je eigenlijk maar een lens? De lol van een spiegelreflex is toch dat je er andere  lenzen op kunt zetten.

Met de opmerking dat de 400d meer voor professioneel gebruik zou zijn ben ik het niet eens. De doelgroep is voor beide camera's hetzelfde. (semi)professionele fotografen gebruiken voornamelijk de EOS 1ds mkII of de 5d

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook een mooie pagina om te vergelijken:

Wat
is nieuw (www.dpreview.com)

Vrgr. AF

<script type="text/javascript">

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap niet dat je als vraagsteller niet gewoon even google gebruikt. Door goed te zoeken is op google echt alles te vinden.

Zoek bijvoorbeeld eens op: difference canon eos 350 400

Je vindt dan een zeer goed vergelijk op http://www.opendigitalphotography.com

Verder dat het antidust systeem niet werkt is onzin. Meer dan 80% van de service aanvragen die Canon kreeg voor de 300 en 350 waren gerelateerd aan stof op de sensor. Volgens diverse reviews werkt het ultrasone stoffilter erg goed en is zelfs stof dat al op de sensor zit hiermee goed te verwijderen.

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb even de tijd genomen om op dpreview.com wat verder te lezen en inderdaad, ook hun conclusie is dat er uiteindelijk weinig kwaliteitsverschil is tussen de twee typen.
Dus wees gelukkig met wat je hebt ;-)

Wie een camera (zeker in die prijsklasse) overweegt kan ik aanraden via het internet testen te lezen. www.dpreview.com is daarbij een goeie ingang.
Vergelijk dan ook vooral verschillende merken en ga niet af op 1 merk/type camera.

Vrgr. AF

<script type="text/javascript">

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal!
Hartelijk dank voor de antwoorden. Zeker de opendigitalphotography en de dpreview waren interessant, die had ik nog niet gevonden.
Uiteraard had ik ook al gegoogled, maar ik was ook benieuwd naar persoonlijke ervaringen/indrukken/meningen, vandaar mijn vraag hier. Thnx!

Ook goed om te weten dat ik dus moet oppassen met teveel zoomen, ivm stof. Ik gebruik voornamlijk 1 lens (18-200) omdat ik maar 1 lens heb... :) In de toekomst ga ik mss nog wel sparen voor andere lenzen.
Groet!

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is ergens een test te lezen die tot de conclusie komt dat de antidust systemen weinig of geen effect hebben. Het oude vertrouwde blaasbalg kwastje levert stukken betere resultaten!

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie:  http://pixinfo.com/en/articles/ccd-dust-removal/

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor tests van camera's en lenzen kun je ook kijken op fredmiranda.com

eosdigitaal.nl kan ook nuttig zijn.
Als je het zelf niet durft kun je je sensor laten reinigen bij chipclean
WWW.chipclean.nl