ro
door rodanos Feb 5, 2011 om 22:24
Elektronica & tv

Vhs overzetten naar dvd

Hallo,
Ik heb een stel Vhs banden die ik over kan zetten naar Dvd,dat is niet het probleem.
Het probleem is dat de video recorder niet meer zo best is,de recorder is regelmatig schoongemaakt,maar blijft slechte beelden geven en dat overgeeft naar Dvd.
Nu heb ik nog niet zo lang geleden,maar weet niet meer waar,een apparaat gezien waarmee je Vhs video banden kunt overzetten naar Dvd zonder gebruik van een video recorder.
Ik kan het apparaat niet vinden op internet dus vraag ik me af of ik het wel goed heb gezien.
Daarom deze vraag of iemand mij er iets over kan vertellen.
Met vriendelijke groet,

Willem.

10364 18 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 5, 2011 om 22:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zal toch echt iets van 'n afspeler nodig hebben. Maar misschien bedoel je een video recorder met USB aansluiting? Die bestaan tegenwoordig ook wel.

Bijvoorbeeld deze.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 5, 2011 om 23:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u een videorecorder, dan is er een oplossing als volgt als u een tv kaart in u computer heeft.
Stelt daar de kanalenkiezer in op het kanaal uitgang naar u uitgang van de viderecorder en kunt u hem opnemen op de harddisk, zo heb ik dat gedaan.
Daarna dus op dvd gezet.
Er is nog een oplossing volgens mij (nog niet uitgeprobeerd)Als u een dvd recorder bezit maar dat weet ik niet zeker is maar een probeersel.

ro
door rodanos - Feb 5, 2011 om 23:41
48 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 5 feb 2011, 22:58]Je zal toch echt iets van 'n afspeler nodig hebben. Maar misschien bedoel je een video recorder met USB aansluiting? Die bestaan tegenwoordig ook wel.

Bijvoorbeeld deze.

Bedankt voor je antwoord,maar wat ik bedoel is dat het apparaat iets groter is dan de video band en zonder video recorder en er stond een prijs bij van ongeveer 30 a 40 euro.

Groet Willem.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 5, 2011 om 23:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Sorry ik heb over heen gelezen dat je videorecorder slechts dus aan mijn uitleg heeft u niets.
Al slaap in de ogen.

ro
door rodanos - Feb 5, 2011 om 23:45
48 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 5 feb 2011, 23:39]Heeft u een videorecorder, dan is er een oplossing als volgt als u een tv kaart in u computer heeft.
Stelt daar de kanalenkiezer in op het kanaal uitgang naar u uitgang van de viderecorder en kunt u hem opnemen op de harddisk, zo heb ik dat gedaan.
Daarna dus op dvd gezet.
Er is nog een oplossing volgens mij (nog niet uitgeprobeerd)Als u een dvd recorder bezit maar dat weet ik niet zeker is maar een probeersel.

Ik heb dus geen tv kaart,zie mijn vorige antwoord.
Groet Willem.

stacey
door stacey - Feb 5, 2011 om 23:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Als je deze bedoelt, dit is niet Zonder speler te gebruiken,
Info
Je zult de band toch ergens mee moeten kunnen afspeler voor er een mogelijkheid zou zijn dit te kopieren/op te slaan.

diumenge
door diumenge - Feb 5, 2011 om 23:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=rodanos schreef op zaterdag 5 feb 2011, 23:41]
Bedankt voor je antwoord,maar wat ik bedoel is dat het apparaat iets groter is dan de video band en zonder video recorder en er stond een prijs bij van ongeveer 30 a 40 euro.

Groet Willem.

Oké, maar je zal toch minimaal iets nodig hebben waar de videoband ingaat? Ik weet wel dat er apparaatjes zijn die je video recorder via USB op je PC kunnen aansluiten (bijvoorbeeld deze van de ALDI). Maar ik kan me niet voorstellen dat je zoiets kan kopen voor 40 euro, als er ook een VHS loopwerk in zit.

stacey
door stacey - Feb 5, 2011 om 23:57
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Er zijn overigens ook shops die het voor je kunnen doen, zag er een op internet voor E 5,00 per band ( of het betrouwbare shop is weet ik verder niet )
Maar als het niet veel banden betreft is dit wellicht goedkoper dan zelf van alles aanschaffen en er zelf tijd mee zitten te rommelen voor het voor elkaar is..........
Informeer eens rond zou ik zeggen.

mastag
door mastag - Feb 6, 2011 om 00:01
955 Antwoorden / 19 Vragen

Hier is de oplossing
http://www.lg.com/nl/tv-audio-video/video/LG-dvd-vcr-combi-RC388.jsp

Kan van video naar dvd met 1 knop.

Mastag

diumenge
door diumenge - Feb 6, 2011 om 00:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mastag schreef op zondag 6 feb 2011, 00:01]Hier is de oplossing
http://www.lg.com/nl/tv-audio-video/video/LG-dvd-vcr-combi-RC388.jsp

Kan van video naar dvd met 1 knop.

Mastag

Ja, dat is inderdaad een apparaat ongeveer ter grootte van een video band en met een prijs van rond de 40 euro... ;-)

hagaman
door hagaman - Feb 6, 2011 om 00:17
107 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is gewoone dvd vcr player recorder. Ze zijn meestal duur.
Makkelijkste is marktplaats, een 2de hands vcr kopen voor 10-20 euro moet geen probleem zijn, en dan een pinnacle video converter, ook op marktplaats voor 20-30 euro moet ook geen probleem zijn, dan heb je een complete pakket, en de pinnacle usb converter kan je ook in toekomst voor andere convert zaken gebruiken.

:)

ro
door rodanos - Feb 6, 2011 om 00:17
48 Antwoorden / 21 Vragen

Hierbij wou ik iedereen bedanken,ik geloof dat wat Stacey als antwoord gaf met ,info,het apparaat was wat ik denk gezien te hebben maar verkeerd heb begrepen.De goedkoopste oplossing zal voor mij dan zijn om, het te laten doen in een shop.
Het gaat om vier banden dus dat is dan wel te overzien.

Met vriendelijke groet,

Willem.

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2011 om 02:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij Kringloopwinkels zijn vaak voor een enkele E videorecorders te koop.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 6, 2011 om 11:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 6 feb 2011, 00:14][quote=mastag schreef op zondag 6 feb 2011, 00:01]Hier is de oplossing
http://www.lg.com/nl/tv-audio-video/video/LG-dvd-vcr-combi-RC388.jsp

De laatste keer dat ik zo iets tekoop zag staan was bij de Aldi maar die koste toch meer dan 100 euro. Kijk eens op de site van Medion
Kan van video naar dvd met 1 knop.

Mastag

Ja, dat is inderdaad een apparaat ongeveer ter grootte van een video band en met een prijs van rond de 40 euro... ;-)

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2011 om 14:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=rodanos schreef op zondag 6 feb 2011, 00:17]Hierbij wou ik iedereen bedanken,ik geloof dat wat Stacey als antwoord gaf met ,info,het apparaat was wat ik denk gezien te hebben maar verkeerd heb begrepen.De goedkoopste oplossing zal voor mij dan zijn om, het te laten doen in een shop.
Het gaat om vier banden dus dat is dan wel te overzien.

Met vriendelijke groet,

Willem.

Hallo rodanos,

Nou, ...het is wel even 'iets' duurder om het te laten doen!
Hoeveel? Kun je hier uitrekenen.

Suc6

stacey
door stacey - Feb 7, 2011 om 12:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Je zoek wel een dure uit Edrick ;-)
Bij de hema kost band van 280 min. omzetten 81 euro.......
Even zoeken op internet kost eenzelfde band omzetten 15 euro Info

Dus even informeren, bij de hema moet je niet zijn voor dit soort dingen, zijn erg duur en maken het graag Nog duurder, wilde aps rollen laten digitaliseren, kan bij de hema alleen als alle foto`s ook nog eens afgedrukt worden ............Kassa !

edrick3
door edrick3 - Feb 7, 2011 om 13:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@stacey,

De fotograaf hier is nóg duurder!
Heb je link even bij m'n favorieten gezet.
Heb weliswaar al m'n video's (zowel Philips2000 als VHS) zélf overgezet - gelukkig heb ik de videorecorders nog -, maar heb nog wel een paar spoelen met 8 mm film liggen waar nog wat mee gedaan moet worden.
Denk dat ik dat daar dus maar laat doen.

Groeten, edrick3

cd
door cdundee - Feb 25, 2012 om 23:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook wat geprobeerd met mijn videoband, soms leest hij het met mijn oude videorecorder soms niet. Wilde beelden eigenlijk niet kwijt, dus ben gaan zoeken naar een professional. Uiteindelijk is heb ik het via Yourmemories gedaan, misschien geen 5 euro zoals ik hier eerder zag, maar ik heb er geen spijt van. Alle bibberingen die je normaal ziet op VHS zijn er uit.