is
door ischut May 9, 2013 om 12:28
Elektronica & tv

Videorecorder of HD recorder bij Smart TV

Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb een Smart TV gekocht van Samsung (UE40F6400AWXXN). Kan ik daarop nog gewoon mijn Sony videorecorder aansluiten (SLV-SE830)? Heb ik dan goed beeld? Of kan ik beter een HD Recorder aanschaffen?

3194 5 Rapporteer

ro
door ron530 - May 9, 2013 om 13:03
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De videorecorder kan middels de scartaansluiting op de tv aangesloten worden, de beeldkwaliteit zal redelijk zijn. Een HD recorder zal een beter beeld geven maar het is aan u om te bepalen wat u wil.

Cookies
door Cookies - May 9, 2013 om 13:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Heb ik dan goed beeld?.......

Sluit de VCR aan en je weet het.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 9, 2013 om 13:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

HD recorder hoef je niet te kopen, die zit al in de tv verwerkt, je hoeft alleen 'n externe harde schijf aan te schaffen

ro
door ron530 - May 9, 2013 om 13:21
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Nadeel van een externe schijf is wel dat je enkel een programma op kunt nemen die je aan het kijken bent. Een HD recorder kan veel meer en kosten de wereld ook niet meer.

mastag
door mastag - May 9, 2013 om 13:46
955 Antwoorden / 19 Vragen

Op deze tv zit krijg je met een videorecorder uitsluitend 4:3 beeld te zien.
Met een HD recorder (of harde schijf) kun je in betere kwaliteit en in 16:9 dus beeldvullend opnemen.
Ik zou adviseren om zolang de Sony recorder nog werkt om de video's die u wilt bewaren snel over te zetten. Vaak gaan mensen na een defecte recorder pas bedenken hoe ze de oude opnames kunnen overzetten, terwijl er dan geen videorecorder meer is.
Mastag