Op
door Opa Eus Aug 7, 2020 om 16:38
Elektronica & tv
Vreemd beeld in tv

Ik heb een Philips tv type 32 PFS 5362/12 die als 2e tv niet zo vaak gebruikt wordt maar sinds kort krijg ik links in beeld om de 60 sec. een kolom met o.a. de melding HDMI2 ,Smart tv, Micro Dimming Full HD en nog een paar onder elkaar.
Dit blijft ca. 35 sec. in beeld , gaat weg en komt na 60 sec. weer in beeld. Div. instellingen uitgeprobeerd helaas zonder resultaat.
Ik heb met Philips mailcontact proberen te leggen maar dat komt niet van de grond. Geen reacties. Slechte zaak vind ik dit. Hopelijk kan iemand mij verder helpen hoe dit probleem op te lossen. Alvast bedankt voor de moeite. Groet Jan.

10922 11 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 7, 2020 om 16:45
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is m.i. een kwestie van benaderen van een Radio en TV zaak waar men ook repareert. In beginsel is de verkoper verantwoordelijk voor het werkzaam blijven op gewenste wijze van een apparaat zoals een TV maar dan speelt de leeftijd van de TV wel een rol. Zie bijv. https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten  en ps. kent u deze: https://www.philips.nl/c-w/consumenten-ondersteuning/service-en-reparatie.html

 ook Ps: kan de oorzaak niet aan de door u benutte mediabox liggen? In dat geval kan contact opnemen met uw provider geen kwaad of navraag bij het klantenforum als dat er bij die provider is.

panter22
door panter22 - Aug 7, 2020 om 16:54
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de stekker al even uit het stopcontact gehaald, ook van het tv kastje? Misschien is er een update.
Het is een best oude tv die niet meer verkocht wordt, Als je kijkt naar de prijs is het de moeite niet om hem te laten repareren.
Kijk eens in de gebruiksaanwijzing.
Misschien terugzetten naar de fabrieksinstellingen?
Fabrieksinstellingen U kunt de oorspronkelijke TV-instellingen (fabrieksinstellingen) van de TV weer herstellen. De oorspronkelijke instellingen herstellen… 1 - Druk op , selecteer Algemene instellingen en druk op  (rechts) om het menu te openen. 2 - Selecteer Fabrieksinstellingen en druk op OK. 3 - Druk zo nodig enkele malen op  (links) om het menu te sluiten.
Of de tv opnieuw instellen:
TV opnieuw instellen U kunt een TV-installatie geheel opnieuw uitvoeren. De TV wordt volledig opnieuw geïnstalleerd. Een TV-installatie geheel opnieuw uitvoeren… 1 - Druk op , selecteer Algemene instellingen en selecteer TV opnieuw instellen. 2 - Volg de instructies op het scherm. De installatie kan enkele minuten duren.
https://www.philips.nl/c-p/32PFS5362_12/5300-series-ultraslanke-smart-full-hd-led-tv-met-pixel-plus-hd/ondersteuning

Pe
door PeterHendrikus - Aug 7, 2020 om 17:04
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben vandaag bij de makro geweest. Daarstond een philps met het zelfde beeld . Zit er ergens in je menu geen DEMO instelling ?
Peter

ro
door ronny530 - Aug 7, 2020 om 17:07
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Het lijkt er verdacht veel op dat de tv in winkel modus staat want de tv laat zien wat er allemaal mogelijk is. Als u het menu instellingen kiest en vervolgens algemene instellingen kiest ziet u de optie 'locatie' als u die optie kiest kunt u kiezen tussen thuis of winkel de tv instellen op thuis en het menu verlaten.

panter22
door panter22 Aug 7, 2020 om 17:17
6599 Antwoorden / Vragen

Dat kon het inderdaad wel eens zijn. Uit de gebruiksaanwijzing: Winkelconfiguratie Als de tv is ingesteld op Winkel, kunt u een demo instellen voor gebruik in de winkel. 1 - Druk op , selecteer Algemene instellingen en druk op  (rechts) om het menu te openen. 2 - Selecteer Winkelconfiguratie en druk op  (rechts) om naar het menu te gaan. 3 - Selecteer Banner en Commerciële banner of Reclamebanner voor de winkeldemo. 4 - Druk zo nodig enkele malen op  (links) om het menu te sluiten. en: Thuis of Winkel Als de Beeldstijl bij het aanzetten van de TV telkens terugspringt naar Levendig, staat de TV-locatie ingesteld op Winkel. Deze instelling wordt gebruikt om het product in de winkel goed voor de dag te laten komen. De TV instellen voor thuisgebruik… 1 - Druk op , selecteer Algemene instellingen en druk op  (rechts) om het menu te openen. 2 - Selecteer Locatie > Thuis en druk op OK. 3 - Druk zo nodig enkele malen op  (links) om het menu te sluiten.

mi
door miennaamishaaz - Aug 7, 2020 om 19:06
725 Antwoorden / 1 Vragen

wat u al kan proberen is het volgende

de TV ontvanger in een andere HDMI aansluiting te doen
de TV terugzetten naar fabrieksinstellinen
de batterijen van de afstandsbediening te vervangen
Alle kabels uit de TV pluggen en de TV van stroom halen voor 24 uur na een reset naar Fabrieks instellingen

justmeagain
door justmeagain Aug 7, 2020 om 23:52
623 Antwoorden / 8 Vragen

Batterijen uit afstandsbediening halen?
Die link klinkt mij wst vergezocht.

mi
door miennaamishaaz Aug 8, 2020 om 14:02
725 Antwoorden / 1 Vragen

@justmeagain.

Als de batterijen leeg zijn kan de afstandsbediening soms een signaal geven of verkeerd lezen, waardoor je het menu krijgt

he
door henkie.penkie Aug 10, 2020 om 13:48
149 Antwoorden / 0 Vragen

Al deze handelingen hebben geen zin. Het zit zuiver in de instellingen of voor consumenten (particulier) gebruik en en voor winkel gebruik en hier zit het hem in. Meestal word de stand winkelinstellngen ingeschakeld als je hem laat corrigeren op fabrieksinstellingen en dien je het hele menu weer opnieuw naar jou wensen in te stellen en daar hoort ook deze wijziging bij.

@H
door @HENK@ Aug 13, 2020 om 17:18
159 Antwoorden / 1 Vragen

ehhh... Haas,   al deze tips zijn onzin, het toestel staat gewoon in de "winkel" stand!!

diumenge
door diumenge - Aug 7, 2020 om 19:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mijn gok is ook dat de televisie in retail (demo) mode staat.

Wellicht heb je hier wat aan: https://www.techwalla.com/articles/how-to-change-phillips-tv-from-retail-to-home-mode

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 8, 2020 om 09:10
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kom ineens tot de gedachte dat de oorzaak ook een defect aan uw afstandsbediener kan zijn: de sourceknop. Het kan zijn dat via die knop ongewenst contact wordt gemnaakt waardoor alle ingangs mogelijkheden van de TV in beeld komen. Dat is eenvoudig te testen door het verwijderen van de batterijen uit de afstandsbediener als de TV aanstaat en het beeld op dat moment 'normaal' is.

diumenge
door diumenge Aug 8, 2020 om 11:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat lijkt mij héél sterk.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 8, 2020 om 13:21
16870 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE, tja, misschien  sterk gedacht maar wat niet kan is mogelijk nog nooit gebeurt. Indien iets nog nooit is gebeurt wil dat echter niet zeggen dat het niet kan. Het was zomaar een idee, gebaseerd op een eigen ervaring met een afstandsbediener waarvan enkele knoppen niet meer functioneerden zoals het moest en corrosie een oorzaak bleek (van een ongewenst contact).

En soms zit de oorzaak van iets in een volstrekt onbedacht hoekje.

ro
door ronny530 - Aug 8, 2020 om 12:38
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Het lijkt me sterk dat het aan de afstandsbediening te wijten is maar het is niet uit te sluiten. Als dat zo zijn zou het rode of groene ledje op de tv blijven knipperen en zijn de andere functie's van de afstandsbediening niet meer te gebruiken. Janlida heeft nog niet gereageerd en wellicht is het probleem al verholpen maar koppelt Janlida geen reactie terug.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 8, 2020 om 13:22
16870 Antwoorden / 202 Vragen

@JANLIDA, is het probleem al opgelost?

he
door henkie.penkie - Aug 10, 2020 om 13:44
149 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij in een oogopslag te zien dat je televisie op de een of andere manier is ingeschakeld op winkel demo. Ga hiervoor naar het menu instellingen en zoek de bladzijde op waar je deze kunt uitschakelen meestal zijn er 2 regels een staat voor consumenten gebruik en een voor winkel gebruik (DEMO)

Op
door Opa Eus - Aug 10, 2020 om 15:30
41 Antwoorden / 18 Vragen

Was even tussenuit.
Hartelijk dank voor alle goed bedoelde opmerkingen en mogelijkheden.
Inmiddels is het probleem opgelost namelijk; de tv is op de één of andere manier in de winkelmodus gekomen(zal ik toch zelf gedaan hebben want zo'n apparaat alsook een pc maakt geen fouten, dat doet de mens zelf die stelt in of af) en is nu weer terug gezet via instellingen. Werkt weer perfekt.
Nogmaals hartelijk dank.
Vriendelijke groeten
Jan.

ro
door ronny530 Aug 10, 2020 om 16:49
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Bedankt voor de terugmelding.

@H
door @HENK@ Aug 13, 2020 om 17:21
159 Antwoorden / 1 Vragen

een troost, pc's en tv's zijn door mensen gemaakt en maken wel degelijk fouten !!!

gerbera
door gerbera Aug 13, 2020 om 21:42
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@HENK, een bekend gezegde,

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig☺

@H
door @HENK@ Aug 15, 2020 om 02:38
159 Antwoorden / 1 Vragen

@GERBERA

Een heeeeeeel goede opmerking !!!

Mijn vervolg is dat even snel iets doen op een computer vragen is om problemen...

Hij loopt vast, er is een storing op internet, het papier van de printer is op, de inkt gaat halverwege je document op, er is een stroomstoring net op het moment dat je je document uit veiligheid even wil saven enz enz enz...   ;-)