th
door thof Sep 5, 2006 om 13:50
Elektronica & tv

Waarom zijn er nog geen fotocamera's met 30gb geheugens?

tegenwoordig zijn  er piepkleine filmcamera's met al 20 of 30 gb geheugen, zodat je geen losse tapes of schijfjes meer nodig hebt. waaom kan zoiets -nog- niet bij fotocamera's? dan ben je niet meer afhankelijk van dat gedoe met allerlei geheugenkaartjes.

194 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk wel dat het kan, maar dat de prijs van de camera's dan een stuk hoger worden, en er zijn weinig camera's waar je aan 1 Gb niet genoeg zou hebben.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met 1 gb kun je heel wat foto's maken. In principe is het vaak ook niet nodig om meer geheugen te hebben voor het maken van foto's. Het ligt natuurlijk aan het formaat, maar met 1 gb kun je al gauw meer dan 500 foto's maken, zo niet meer dan 1000..... Buiten dat kunnen die foto's makkelijk 'overgeheveld' worden naar de pc. Dan kun je weer opnieuw beginnen.

Wel zou het makkelijker zijn, indien je met die fotocamera ook kunt filmen. Dan is een groot geheugen natuurlijk wel makkelijk.

Mogelijk dat er ook een commercieel tintje aan zit i.v.m. de verkoop van geheugenkaartjes...... welke trouwens ook steeds goedkoper worden. Kostte ongeveer 1 jaar geleden een 512 mb kaartje nog pakweg 65-70 euro, een paar maanden geleden kocht ik een 1 gb kaartje voor nog geen 20 euro.....

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

daar komt nog bij dat het gebruik van kaartjes behoorlijk veilig is.
Ze zijn bijna niet kapot te krijgen, dus veilig voor je foto's.
En vaak levenslange garantie.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

zo zeggen......... je hebt een gat in de markt gevonden !

Die filmcamera's met 30-40Gb is geen geheugen maar een Hard Disk waar ze de opnames op worden opgeslagen. De grootste "Memory Cards" zijn op dit moment 8 Gb Compact Flash......... en te koop vanaf een luizige € 150,= t/m € 1000,=

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo thof,

Daar zijn wel wat redenen voor te bedenken. Om te beginnen is een fotocamera géén massa opslagmedium voor foto's. Het geheugen is er alleen maar voor de tijdelijke opslag. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je de foto's gaat bekijken op óf een computer óf een z.g.n. multimedia opslagmedium. Deze zijn dan ook voorzien van een groot (4 inch) schermpje. Je gaat toch niet je hele collectie foto's aan anderen laten zien door ze naar een 1.5 à 2 inch schermpje te laten turen? Om maar te zwijgen over het onhandige vasthouden van een camera bij het bekijken van foto's en het drukken op kleine knopjes om door de collectie heen te bladeren.

Dat een filmcamera wèl is voorzien van een groter opslagmedium is om de doodeenvoudige reden dat filmen nu eenmaal veel geheugen vraagt en je niet na tien minuten filmen al zonder geheugenruimte wil zitten.

Verder is het natuurlijk zo dat het toevoegen van een harde schijf aan een fotocamera de camera ten eerste een stuk duurder maakt en ten tweede óók een stuk kwetsbaarder. Je wilt toch niet dat als je de camera per ongeluk wat ongelukkig stoot de harde schijf crasht en de camera daardoor onbruikbaar wordt?

m.vr.gr. freya