Waarschuwing voor AURORA KONTAKT
Ik wil u deelgenoot maken (ofwel klagen over) een zeer merkwaardige prijspolitiek van de firma AURORA KONTAKT met winkels in Amsterdam, ’s-Gravenhage en Hoofddorp.
Zij afficheren zichzelf als dé 100 jarige leverancier van elektrische en elektronische artikelen.
Onlangs kocht ik in de winkel in Amsterdam 4 reflector-spaarlampen van het merk MEGAMAN. De lampen waren erg duur namelijk € 26,95 per stuk! De verkoper wist mij echter te overtuigen dat het een goede koop was. Een van de argumenten was dat MEGAMAN de lampen gedurende 15.000 branduren garandeert. Voorwaarde was wel dat de lampen geregistreerd werden via de website van MEGAMAN. Op de website van MEGAMAN kwam ik tot de ontdekking dat de adviesprijs van de lamp “slechts” € 16,95 was. Ik had dus € 40,-- meer betaald dan de adviesprijs ofwel 59% boven die adviesprijs.
Ik was in de veronderstelling dat de winkel zich vergist zou hebben en ging terug om een en ander recht te zetten. Daar bleek dat het geen vergissing was maar bewust beleid. De reactie was: wij prijzen onze artikelen zoals wij willen en u kunt zelf besluiten of u dat artikel tegen die prijs wilt kopen.
De firma MEGAMAN gaf desgevraagd aan dat zij hier niets aan konden of willen doen.
Bij deze voor alle toekomstige klanten van AURORA KONTAKT een waarschuwing: Koop niets bij deze zaak want u wordt een poot uitgedraaid!! Een paar weken later lagen dezelfde spaarlampen bij de Aldi (niet van MEGAMAN en dus zonder garantie) voor € 3,99.
Bertdo
Hallo bertdo,
Om te beginnen ken ik de winkel Aurora Kontakt in Amsterdam al zeker 30 jaar en ik ken deze winkel als zeer professioneel met deskundig personeel en ik verbaas me dus een beetje over je klacht. Mag ik vragen om welke reflectorlamp van Megaman (type) het precies gaat?
Daarnaast schrijf je:
'Een paar weken later lagen dezelfde spaarlampen bij de Aldi (niet van MEGAMAN en dus zonder garantie) voor € 3,99'
Spaarlampen heb je in vele soorten/kwaliteiten en je geeft al zelf aan dat de lampen van de Aldi 'niet van Megaman' waren. Hoe kun je ze dan met elkaar vergelijken? Er zijn inderdaad spaarlampen van €25 en van €3,99, maar dat is appels met peren vergelijken.
m.vr.gr. Freya
Beste Freya,
Bedankt voor jouw reactie.
Ook ik had in het verleden goede ervaringen met Aurora Kontakt, reden waarom ik blind op hun advies afging. De lampen zijn ook prima. Daar heb ik geen klacht over. Wel dat ze welbewust 60% boven de adviesprijs prijzen en daar dan zeer laconiek over zijn. Ik heb die reactie van Aurora Kontakt overigens via de mail gekregen, dus dat ligt vast. Het betreft de MM 16832.
Jouw opmerking over appels met peren onderschrijf ik. Het was slechts bedoeld ter illustratie.
M.vr.gr.
Bertdo
Ik heb nog eens wat rondgezocht op internet en de meest voorkomende prijs van deze lamp ligt rond de €15 à €16. Een prijs boven de €20 kan ik met de beste wil van de wereld niet vinden. Nu liggen de prijzen in gewone winkels doorgaans wel iets hoger dan in webshops, maar bij dit soort artikelen mag dat toch niet méér zijn dan een paar euro lijkt mij.
Met een prijs van €26,95 mag Aurora Kontakt zich dus waarschijnlijk wel één van de duurste winkels van Nederland noemen (wat deze lamp betreft dan).
Freya
vroeger stond aurora kontakt bekend als een zeer voordelige winkel, toen hadden ze ook nog elektronica onderdelen zoals weerstanden en transistors. de bedrijfsvoering zal intussen wel in andere handen zijn: snelle zakenjongens die binnen de kortste keren binnen willen zijn en dan de zaak verpatsen.
meestal winkel ik bij www. conrad.nl, die is vaak erg voordelig en heeft veel in de aanbieding.
Mee eens, topicstarter. Maar ook even naar gebruiker freya toe;
Aurora is mijns inziens vergane glorie. Ik weet niet wat er is gebeurd, maar deze winkel is in enkele jaren tijd verandert van een vriendelijke amateur electronica winkel, tot een graaiplaats waar woekerprijzen worden gerekend voor goedkope Chinese troep.
Uiteraard ben je nooit verplicht er iets te kopen, maar als je dat wel doet, hou er dan rekening mee dat de nazorg mogelijk nihil is. "Geld terug" doen ze nooit (hoeft op zich ook niet, al zou het ze soms sieren) en een tegoedbon alleen als ze er zin in hebben. Een defect artikel omruilen ontaard om de een of andere reden altijd in een discussie waarbij ik (als klant) dan waarschijnlijk iets gedaan zal hebben waardoor het artikel defect geraakt is.
Nee, Aurora is geen plezierige winkel (meer) wat ik erg jammer vind. Ook voor deze spullen wordt het internet steeds interessanter. Sorry als ik erg negatief klink, maar ik kan er niets meer van maken dan hetgeen ik heb opgeschreven.
Cameo
@cameo:
Negatieve berichten/ervaringen mogen ook gewoon gepost worden hoor. Wel jammer dat zo'n zaak dan toch niet meer is wat het is geweest....
Freya
De absurde prijzen vind ik nog 1 ding, maar de manier waarop je als klant te woord wordt gestaan na aankoop grenst aan het criminele. Ik kocht er een converter voor het koppelen van een telefoonset. De prijs was eigenlijk te hoog, maar ik had het direct nodig en kende bovenstaande ervaringen niet. Bij de aanschaf was de verkoper bovendien erg vriendelijk en behulpzaam.
Eenmaal thuisgekomen bleek het kastje defect. Kan gebeuren, dus even teruggefietst. De jongen achter de kassa gedroeg zich direct erg vijandig en hij was bovendien erg grof in de mond. Het kwam erop neer dat ik dat kastje zelf wel stukgemaakt zou hebben en dat ik geen enkel recht zou hebben op service. Hij was niet van plan mij te gaan helpen. Zijn baas, die er bij kwam staan, beaamde dit en liet weten dat ik "op moest rotten". Zoiets heb ik echt nog nooit meegemaakt in een winkel. Ik ben dus inderdaad maar gewoon weggegaan, te verstomd om er adrem op te kunnen reageren.
29 euro armer en 1 levensles rijker ging ik weer naar huis. Voor mij nooit meer Aurora. Hoop dat ik anderen een soortgelijke ervaring kan besparen via mijn bericht. Inmiddels heb ik via internet hetzelfde kastje gekocht bij een ander bedrijf, voor een kwart van de prijs met garantie.
Tinus
Heb helaas ook al enkele jaren negatieve ervaringen met Aurora. Zodra je er komt voor een product dan zijn ze vriendelijk en helpen ze maar tegenwoordig veelal met verkeerd advies of producten van inferieure kwaliteit.
Bij een garantieaanspraak worden ze opeens arrogant tot agressief.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer