st
door stimulator Feb 19, 2010 om 20:46
Elektronica & tv

Wanneer gaat garantie in?

heb 9 jan 2008 om een tv gaan kijken,besteld en 25 jan. was hij er.Heb hem 24 jan. betaald.Heb 16jan. 2010 gebeld dat de aan/uitknop stuk was.Nu zegt de winkel dat de garantie verlopen was 9 jan. ,maar hoekan dat als er geen TV in huis is en niet betaald is?Wie betaaald nu?

5119 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 19, 2010 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je hem op 24 jan 2008 hebt betaald, loopt de garantie tot de 24e van januari.

Als je 2 jaar garantie hebt dan zou die mijns inziens pas op 24 januari 2010 afgelopen zijn.

Jouw melding zou dan nog binnen de garantie vallen.

Welke aankoopdatum staat er op de bon.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2010 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

stimulator

De garantie gaat in op het moment dat de verkoper het goed terhandstelt (letterlijk) aan de koper en de koper de afgesproken prijs betaalt. Daarbij is in principe de kassabon of de datum op het garantiebewijs leidend.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De garantie gaat in op de datum van levering. De datum waarop het artikel (af)betaald is, is m.i. niet van belang.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leest u er de algemene verkoopvoorwaarden op na.
Ik kwam zowel vanaf datum factuur,
datum aflevering en een combinatie van beide tegen in verkoopvoorwaarden.