eu
door eup1955 Mar 18, 2009 om 12:40
Elektronica & tv

Wasmachine

Geachte

Wij hebben bij Wehkamp een wasmachine gekocht,toen we hem hebben aangesloten,werd er ons verteld door wehkamp dat we eerst 2 liter water in het wasbakje moesten doen met wat wasmiddel en dan op 90 graden moesten spoelen om het fabrieks vuil er uit te krijgen.dus dat hebben we gedaan.
Maar nu komt het probleem als we hem op 1400 toeren laten centrifugeren komt het wasgoed er gewoon verschrikkelijk nat uit
We hebben gelijk wehkamp gebeld dat we hem graag willen ruilen voor een ander,wand we hadden hem toch 2 weken op zicht en ik heb binnen de wettelijke 8 dagen mijn klacht ingedient.
Nu zeggen ze bij wehkamp dat gaat niet omdat we hem al een keer hebben gebruikt,dus ruilen gaat niet of ik had het binnen 24 uur moeten mailen.
Terwijl we hem moesten schoon spoelen van wehkamp,ik kan toch geen 24 uur naar de wasmachine gaan zitten kijken hij zal toch wel goed zijn,ik heb hem nog steeds niet betaald dat moest voot 3 maart
Ik vind dat ze ons gewoon een andere machine moeten geven
daar staan ze toch bekend om,en om de goede service.
wie kan mijn raad geven,omdat ik hem nog niet heb betaald
ik wil gewoon een goede machine

mvg

E.visser

2477 24 Rapporteer

ta
door tammiek - Mar 18, 2009 om 13:18
98 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

heb je de transportpinnen van de wasmachine er wel uitgehaald?!?

als je dit niet gedaan hebt zou ik het alsnog maar gauw doen. de wasmachine kan kapot "draaien" als deze er nog in zitten. er dit kan de reden zijn dat de was er zo nat uitkomt.

Groetjes en succes!

johanpc
door johanpc - Mar 18, 2009 om 13:25
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas maar de eerstvolgende reaktie van wehkamp zal via een incassoburo komen vrees ik.

Heb je een rechtbijstand verzekering vraag daar dan wat je rechten zijn.

stacey
door stacey - Mar 18, 2009 om 16:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

AANvulling Vraagsteller;

---De transport pinnen zijn er door de monteurs van Wehkamp verwijderd----

knoop4x9
door knoop4x9 - Mar 18, 2009 om 17:00
533 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Eup.Dat je een wasmaschine moet schoonspoelen vind ik wel vreemd,maar kijk eens of het filter bij de pomp(meestal linksonder)hierdoor niet verstopt kan zijn,zonodig schoonmaken het euvel kan hiermee opgelost zijn.Na 2 weken zicht hoord er wel garantie in te gaan en dient wehkamp service te verlenen,maar ja postorder bedrijven ???

Sukses  Nico

eu
door eup1955 - Mar 18, 2009 om 18:16
42 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo JohanPc

Ik heb 5 jaar garantie,en we hebben contact met Siemens gehad
die zeggen dat het normaal is.maar als je over een klein wasje
110 min doe en dan op 1400 toeren centrfugeerd en alles kom er gewoon nat uit dat je het uit kan wringen,

mvg eup

eu
door eup1955 - Mar 18, 2009 om 18:19
42 Antwoorden / 20 Vragen

Ja dat vind ik ook vreemd toen ze hem naar boven brachten kwam
het water er gewoon uit,dat noemde ze test water van uit de fabriek

mvg

eup

knoop4x9
door knoop4x9 - Mar 19, 2009 om 19:25
533 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Eup nog even een aanvulling,heb je gezien dat de machine voor de deur werd uitgepakt en heb je de transportbeugel er ook bijgekregen,want die heb je nodig als je zelf nog is gaat verhuizen.Ik krijg het idee dat je een machine heb gekregen die al is op zicht is geweest,niet zoveel mis mee maar ze horen het wel te zeggen,eventueel met wat korting.Nogmaals sukses.

Nico

kiran
door kiran - Mar 19, 2009 om 20:17
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@eup1955

Heb uw klacht doorgegeven aan Wehkamp.

Met de uitnodiging hier op de site te komen kijken, of mij een mail te willen sturen.

We wachten af .........

eu
door eup1955 - Mar 20, 2009 om 10:06
42 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo

We hebben nu de 2 aanmaning gehad direct betalen acceptgiro
maar ik krijg ook weer een mail de zelfde dag uw zaak is nog steeds in behandeling,dus wat moet ik nu???

mvg

eup

eu
door eup1955 - Mar 20, 2009 om 10:10
42 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo

Hij is niet voor de deur uit gepakt maar boven,en het verpakkings papier moesten we houden,voor ingeval de machine kapot ging en of hij niet beviel.

MVG

Eup

knoop4x9
door knoop4x9 - Mar 20, 2009 om 12:16
533 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi eup,het volgende een wasmachine kan nooit in papier verpakt zijn wel in een bekisting met trekbanden gezien zn gewicht van ruim 90 kg.Heb je van de monteur de transportbeugel gekregen?Als de verpakking echt van papier is kan je het weggooien .Bekisting en piepschuim horen ze mee terug te nemen.Wat betreft aanmaningen niets doen.Afwachten of Kiran nog bericht krijgt ,gooi anders noch een bericht opdeze site dinsdag of woensdag en als je het goed vind wil ik zelf ook wel mailen .Wel het emailadres van de klantenservice doorgeven.Heel belangrijk,heb je die transportbeugel?

mvgr  Nico

eu
door eup1955 - Mar 20, 2009 om 14:31
42 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo

Ik heb alleen de 4 borgpinnen en de boven en onderkant van piepschuim endan het plastic waar hij in zat maar dat hebben
ze helemaal aan gort gescheurd en toen kwam dat water eruit zetten
dat was het test water maar volgens mijn is hij gebruikt en bij Wehkamp
weer opnieuw verpakt

mvg

Eup

kenwel2
door kenwel2 - Mar 20, 2009 om 15:07
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Beste eup1955 u schrijft: "dat hebben
ze helemaal aan gort gescheurd en toen kwam dat water eruit zetten
dat was het test water maar volgens mijn is hij gebruikt en bij Wehkamp
weer opnieuw verpakt"

Op dat moment had u deze wasmachine direct mee retour moeten geven,gewoon moeten zeggen, nee, ik hoef geen gebruikt spul, dat staat genoeg te koop! U had al argwaan....,nu heeft u (helaas) niet veel om mee te kunnen terugslaan, het is nu uw woord tegen dat van wehkamp(ramp!)

Wehkamp verkoopt dan wel heel erg graag, maar de service is heel, heel erg ver te zoeken, jaren hebben wij zaken met ze gedaan, echter, als het op service aankwam, dan moest je het maar uitzoeken, het duurde weken, zoniet maanden, voordat je klacht eens in behandleing werd genomen, laat staan dat er een oplossing voor kwam. Vandaar dat wij echt nooit meer wat aanschaffen bij dit duister klote postorderbedrijf....

Gr. Henri

kiran
door kiran - Mar 20, 2009 om 15:26
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@eup1955

Laat die aanmaning nog maar even liggen.

Positief bericht gehad van Wehkamp. Men wil uw klacht met voorrang behandelen, en hebben uw gegevens nodig.

Kijk in mijn profiel voor emailadres, en mail mij. U krijgt per omgaande van mij bericht met de te volgen manier van aanpak.

elenay
door elenay - Mar 20, 2009 om 22:36
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Staat me nog wat te wachten als ik dit zo lees. Ook ik heb een wasmachine van Wehkamp, met 5 jaar garantie.  Keurig afgeleverd en ook ik moest de verpakking bewaren, waarop ik gelijk naar Wehkamp heb gebeld, dat mijn woning geen pakhuis is. Dus dat hoefde ik dan maar niet te doen. Maar ik heb echt niet de eerste keer op 90 graden hoeven draaien hoor. En 110 minuten voor een kleine was, jeetje, dat doet die van mij in 30 minuten, lekker snel!

En heb je bij toeval niet een knop ingedrukt staan waardoor de wasmachine niet op halve toeren centrifigeerd?

Bij mij kan dat namelijk en dan centrifigeerd hij op 500 toeren in plaats van 1200.

Nu ken ik iemand anders die ook eens de wasmachine defect had, maar die hebben ze gelijk opgehaald en gerepareerd, dus ik snap niet goed wat hier aan de hand is????

knoop4x9
door knoop4x9 - Mar 21, 2009 om 04:22
533 Antwoorden / 0 Vragen

Goed van kiran dat er een doorbraak is.Bewaar die pinnen goed,je kan ze nodig hebben.print deze pagina en je mails kan geen kwaad.Ik vind trouwens dat wehkamp het niet prettig vind dat je dit aan de grote klok heb laten hangen.Laat ons weten hoe het is afgelopen.

Sukses  Nico

eu
door eup1955 - Mar 21, 2009 om 11:47
42 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Kenwel1

Even een reactie op u mail,ik was op het moment niet in huis
maar mijn vrouw,en die heeft ook gevraagd hoe dat kwam dat er
water uit de machine komt,'''toen zei een van de bezorgers
O'' mevrouw dat is test water van de fabriek in dit geval Siemens
en mijn vrouw geloofde dat,en ik heb gelijk in de avond de klachtenservice gebeld,toen kreeg ik gelijk te horen u heeft hem al 1keer gebruikt dus ruilen is niet meer mogelijk,ik heb netjes gevraagd ik wil een andere,en dat was dezelfde prijsklasse maar dat was niet mogelijk,ik had hem niet aangenomen

met vriendelijke groet
@eup

eu
door eup1955 - Mar 21, 2009 om 13:13
42 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo

Dat is zeker,heel goed van Kiran,ik heb een nette mail gestuurd
naar Wekamp

mvg@eup

kiran
door kiran - Mar 21, 2009 om 14:03
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@eup1955

Dat er bij aflevering water uit de wasmachine loopt is normaal. Bij vaatwassers komt dat ook voor. Is inderdaad van de fabriekstest.

Maar dat je eerst moet spoelen om de fabrieksresten eruit te moeten krijgen, lijkt mij niet normaal. Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Als dat de reden is waarom er niet kan worden omgeruild, [je hebt hem dan al in gebruik genomen?] dan klopt dat niet. Je hebt [al dan niet terecht] het advies van doorspoelen opgevolgd.

Men zou zich moeten concentreren op het probleem: 'wat is de reden waarom de was er niet droog uit komt'.

Uw klacht is in behandeling. Is afwachten nu.

eu
door eup1955 - Mar 25, 2009 om 12:40
42 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo

Ik heb gisteren een gesprek gehad met wehkamp door de telefoon
rond 9 uur hebben ze gebeld,en ik kan je zeggen we zijn heel goed
geholpen door Wehkamp,we kunnen de wasmachine maandag naar beneden halen,en er word een ander merk neer gezet of naar boven gebracht splinter nieuw en die kan 1600 toeren,ik vind toch dat we toch goed geholpen zijn door Wehkamp,is toch een dikke pluim waard het heeft even geduurd,maar toch een heel goed slot van het verhaal en we hebben ook veel te danken aan Kiran,wand die heeft toch goed het balletje aan het rollen gebracht,dus mijn dank gaat toch naar jullie uit en voor al naar Kiran,bedankt allemaal
voor de reacties.

mvg
&Eup

kiran
door kiran - Mar 25, 2009 om 14:55
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@eup1955

Mooi opgelost door Wehkamp.

Bedankt voor de terug melding.

Succes met de nieuwe machine!

bu
door buitenkamp - Mar 26, 2009 om 22:27
49 Antwoorden / 1 Vragen

Ik sta te kijken van alle reacties hierop. Niemand die precies weet hoe het in elkaar zit.

Ten eerste, in een nieuwe machine zit altijd water, dit vanuit fabriek waar de machine eerst getest wordt. Het beetje water moet er ook in blijven zitten, zodat de pomp niet droog komt te staan, dit ivm uitdrogen van de rubbers. Het is dan ook heel normaal dat het apparaat de eerste wasbeurt zonder wasgoed doet, zodat dit oude water en stof etc goed weggespoeld worden. De verpakking verschilt per merk. Sommige zijn totaal in piepschuim met daarom folie verpakt. Andere in karton met piepschuim.

De klacht die U omschrijft kan voorkomen door met een te lichte belading te gaan wassen op 1400 toeren. Het wasgoed gaat dan aan 1 zijde van de trommel zitten, en krijgt onbelans. Gevolg dat de wasautomaat die een paar keer probeert te corrigeren, en als dat niet lukt, hij niet meer centrifugeert.

Maar het zou natuurlijk ook een defect kunnen zijn.

gr Buitenkamp

eu
door eup1955 - Mar 27, 2009 om 11:01
42 Antwoorden / 20 Vragen

Beste meneer Buitenkamp

ik denk toch dat u mening niet erg klopt betreft een halve lading
wasgoed,ten eerste mijn vrouw is geen leek wat betreft het wassen met een machine,we hebben alles geprobeert,zelfs Siemens gebeld om
raad,die hebben we opgevolgd als je op 60 graden wast komt het wasgoed er iets droger uit maar je was toch niet altijd op 60 graden
als je hem op een kort programma in stelt doe de machine er 110 min over,dan kan je toch niet over een energie zuinige wasmachine praten
Plus dat het er ook heel nat uit komt,dan kan je het weer in de wasdroger doen.En de machine stond echt precies goed hebben we gedaan met 2 waterpassen.
Wehkamp heeft het keurig opgelost,en Kira niet te vergeten.
Ik wou dit hoofdstuk maar sluiten......

kenwel2
door kenwel2 - Mar 27, 2009 om 16:52
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Beste eup1955 (Hr.Mevr. Visser) Ben heel erg blij voor jullie, dat dit probleem, mede door inzet kiran! toch nog netjes opgelost is. Wij hebben in het verleden echter dusdanige slechte ervaring met Wehkamp opgedaan, dat wij via dit postorderbedrijf nooit geen zaken meer willen doen.(Altijd kontant betaald, niets in termijnbetaling) Wens u dan ook verder veel plezier met uw nieuwe wasmaschine!

Vr. Groet. Henri