Co
door Colorus33 Sep 12, 2024 om 16:26
Elektronica & tv

Wat is een normale temperatuur voor de buitenkant van ziggo modem nieuw model?

Hij wordt zo heet dat wij hem s nachts maar uitzetten.

2526 9 Rapporteer
Janzegt
door Janzegt - Sep 12, 2024 om 16:57
148 Antwoorden / Vragen

Wat vindt u erg heet? Als een mens de hand op een object van 35 graden legt, vinden we dat warm of richting heet. Indien een object 50 graden is, dan hebben we al moeite om onze handen hierop te houden, omdat we dat erg heet vinden.
Temperatuur van elektronica kan tegenwoordig oplopen tot ca 50 graden en zoals al gezegd, dan hebben we al moeite om dit vast te houden.

Heel belangrijk is om het modem neer te zetten zoals voorgeschreven en dat de ventilatie openingen vrij blijven zodat de warme lucht er uit kan en koudere lucht erin.

Overigens kan ik mijn hand goed op mijn Ziggo modem leggen. Ik heb de temperatuur gemeten met behulp van een infrarood temperatuur meter, maar deze is minder dan 30 graden.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 12, 2024 om 17:36
7340 Antwoorden / 3 Vragen

Goed dat u het modem uitzet want hij hoort niet heet te zijn, misschien is omruilen een optie.

sira
door sira - Sep 12, 2024 om 18:27
2520 Antwoorden / 24 Vragen

Dat zou mij ook niet lekker zitten als een apparaat zo heet wordt. Heeft u er al een (kamer- of huis-)thermometer opgelegd om te weten hoe heet hij wordt? Dan heeft u helemaal een goed argument om hem om te ruilen.

Re
door Reinier182 - Sep 12, 2024 om 21:56
230 Antwoorden / Vragen

Ziggo erover bellen en deze vraag voorleggen? Die weten precies hoe warm de modem mag worden en kunnen het omruilen als het niet goed is.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 12, 2024 om 22:08
2244 Antwoorden / Vragen

Klinkt niet goed, Ziggo bellen.

Mabelle
door Mabelle - Sep 12, 2024 om 22:41
581 Antwoorden / 1 Vragen

Je modem staat toch niet helemaal ingebouwd? Modem heeft wel ruimte nodig om zijn warmte kwijt te kunnen.

Op het forum van Ziggo kun je ook je vraag stellen https://community.ziggo.nl/

ja
door jan24 - Sep 13, 2024 om 14:37
112 Antwoorden / 4 Vragen

Kan wel 70 graden worden.
Heb ik er verstand van, totaal niet!
Maar ik kan wel googlen en zo weer wat opgestoken.
Had u als topicstarter ook kunnen doen.

djfox741
door djfox741 Sep 13, 2024 om 16:33
44 Antwoorden / 3 Vragen

Verstandig antwoord [smile]

rj
door rjw Sep 13, 2024 om 17:33
3360 Antwoorden / 5 Vragen

Dan is er niets aan de hand. Elektronica kan dat aan en het ABS van de behuizing ook.

rj
door rjw - Sep 13, 2024 om 17:34
3360 Antwoorden / 5 Vragen

Welk nieuwe model bedoel je? De Next of the Next Mini?

pi
door piet limburg Sep 13, 2024 om 20:09
233 Antwoorden / 15 Vragen

Het gaat over het modem en niet over de receiver (decoder).
Ziggo heeft de Connect Box...deze heb ik zelf ook.
Wordt absoluut niet warmer als een warme handdruk.

pi
door piet limburg - Sep 13, 2024 om 20:12
233 Antwoorden / 15 Vragen

Heet is niet normaal.
Ziggo heeft de Connect Box.
Deze heb ik ook...
Wordt absoluut niet warmer als een warme handdruk.
Nauwelijks voelbaar louw.