Ni
door NielsBM Sep 11, 2024 om 10:14
Elektronica & tv

Wie heeft er nog meer problemen met KPN mobiel internet op iPhone 11 en SE 2020?

Als sinds eind mei heb ik op 4 mobiele toestellen in mijn huishouden, (2x iPhone 11 en 2x iPhone SE 2020) problemen met mobiel internet. Een zeer onstabiele verbinding die steeds wegvalt. Naar KPN zeggen ligt het aan de Apple toestellen, nadat KPN wijzigingen in hun mobiele masten had gedaan. Er wordt een beetje geheimzinnig over gedaan waar het nou precies aan ligt.

Ik ben al vanaf eind mei met KPN bezig om dit opgelost te krijgen. Er schijnt een technische dienst te zijn (NSSD) die heel sporadisch contact met je opneemt, maar die je onmogelijk zelf kunt bellen. Deze dienst behandelt nummer per nummer en dus ook toestel per toestel. Voor 1 van onze toestellen had ik een waardeloze oplossing aangeboden gekregen en voor de andere toestellen nog helemaal niets. Ik heb werkelijk iedere week met KPN klantenservice gebeld om te vragen wanneer ik een oplossing krijg, maar de klantenservice kan me niet helpen. Ze hebben zelf geen oplossing en ze kunnen me ook niet doorverbinden met de afdeling NSSD, want 'dat werk zo niet, zij bellen u.' En dit is dus al 3,5 maand gaande. En in tussen betaal ik wel iedere maand een premium prijs terwijl ik de dienst er niet voor ontvang.

Het lijkt erop dat KPN en Apple dit probleem klein proberen te houden in de media. Ik zie het ook nog maar weinig terug. Maar op het forum van KPN zie ik wel dat veel mensen deze klachten hebben en de klantenservice zelf spreekt over meer dan 10.000 gedupeerde klanten. Ik denk dat het tijd wordt dat dit probleem wat meer aandacht gaat krijgen van de media, want op deze manier gebeurt er helemaal niks....

KPN forum voorbeelden:

Is er iets aan de hand met data bij de iPhone 11 en SE 2020? | KPN Community
Slechte verbinding iPhone 11 (4G) | KPN Community
Bereik iPhone SE (2020) valt steeds weg | KPN Community

Sommige media pakken het wel op, maar desondanks gebeurt er in mijn geval nog steeds niets...

Deel KPN-klanten heeft al weken last van slechte verbinding: 'Ingewikkeld probleem' (rtl.nl)
KPN-klanten met iPhone 11 of 12 melden sinds begin juni 4G- of 5G-storing - Tablets en telefoons - Nieuws - Tweakers

3598 11 Rapporteer
Mabelle
door Mabelle - Sep 11, 2024 om 10:57
581 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je een vraag over de tv-uitzending? Of heb je een klacht of tip? Mail dan naar kassa@bnnvara.nl

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 11, 2024 om 11:20
2244 Antwoorden / Vragen

Ik zie het onderwerp sinds een paar maanden toch regelmatig opduiken in de verschillende media. Altijd spannend als je niet weet welke partij hier nu precies verantwoordelijk voor is. Ik zou KPN een ultimatum stellen en zeggen dat als ze het niet oplossen je kostenloos wil opzeggen en naar een ander gaan.

wi
door wilhelmina59 - Sep 11, 2024 om 11:54
547 Antwoorden / 0 Vragen
Re
door Reinier182 - Sep 12, 2024 om 10:42
230 Antwoorden / Vragen

Is bekend dat dit toestel niet goed werkt op het KPN netwerk. Of ze het oplossen blijft de vraag omdat Iphone 16 er aan komt en oudere toestellen doen ze weinig voor. Kan bij de Iphone dealer informatie vragen over dit probleem.

wi
door wim62 - Sep 12, 2024 om 11:21
10 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan ook naar een andere provider gaan .

H
door H van osch - Sep 12, 2024 om 16:12
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb de problemen weg vallen tijdens bellen ook ik heb ze gemeld bij KPN dan zou er een 'ticket' worden aangemaakt die ik binnen 5 werkdagen zou krijgen (die zijn inmiddels voorbij)
ik zou volgens KPN een iPhone 13 kosteloos krijgen en mijn abonnement zou worden gecompenseerd. Helaas nog niets gehoord

wi
door wilhelmina59 Sep 12, 2024 om 17:22
547 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn iPhone13 is de reden dat ik heb opgezegd, zou aan het toestel liggen en die 5 werkdagen waren er bij mij 20.

thelin
door thelin - Sep 13, 2024 om 12:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

was of is ook bij Delta regio zeeuws-vlaanderen Hulst ligt aan de mast  zei men bij Delta , zij moest buiten gaan staan om te telefoneren met de iphone 12
We zijn uiteindelijk over gestapt.

Op
door Oplossing2019 - Sep 13, 2024 om 12:46
2 Antwoorden / Vragen

Nou niet alleen iPhone. Mijn Samsung heeft het zelfde probleem, veel problemen met parkeer app, tikkie app, enz .
Een en al ergenis.