LOUIS BOGAERTS
door LOUIS BOGAERTS Jan 13, 2024 om 20:51
Elektronica & tv

Zelf opgenomen dvd kaan ik niet afspelen op mijn LG TV

IK HEB EEN DVD-RW OPGENOMEN MET YOUTUBE MUZIEK VIDEOS EN KAN MET MIJN DVD SPELER OP MIJN LG TV NIET AFSPELEN.
IK KRIJG ALTIJD DE FOUTMELDING  BESTAND IS CORRUPT OF WORDT NIET ONDERSTEUND - WAT IS DE REDEN?

1889 12 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jan 13, 2024 om 21:06
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Wellicht een schot voor opendoel: is de dvd gefinalisezed?

ne
door neodutchio - Jan 13, 2024 om 21:08
5156 Antwoorden / 12 Vragen

En zijn de bestanden opgenomen in een bestandstype die de tv kan lezen?

br
door bravehenk - Jan 13, 2024 om 21:19
206 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik eens op google de onderstaande zoekterm  en het antwoord zult u vinden het heeft te maken met een bestand indeling die uw dvd speler niet begrijpt.
Als u het  vooraf converteert zal het probleem waarschijnlijk opgelost zijn

YouTube-video converteren en branden op dvd

ju
door juliomariner - Jan 13, 2024 om 21:55
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Naast een DVD die het niet doet zit de capslock van u toetsenbord vast. Het zit u vandaag niet mee.

alexishoop
door alexishoop - Jan 13, 2024 om 22:06
562 Antwoorden / 6 Vragen

waarschijnlijk heb je een verkeerde codec (video encoder) gebruikt.

gaat het om een abbonement van YT zelf waarmee je kan downloaden ? of heb je een 3party tool gebruikt zoals YTDL. je kan ook met handbreak.fr je file hercoderen.

Janzegt
door Janzegt - Jan 13, 2024 om 22:08
127 Antwoorden / Vragen

Ga er vanuit dat de melding "bestand wordt niet ondersteund" correct is.

rj
door rjw - Jan 13, 2024 om 23:59
3266 Antwoorden / 5 Vragen

De reden wordt toch duidelijk gemeld? Het bestand is corrupt of wordt niet ondersteund.

Wat is het bestandsformaat en wat staat in de handleiding van LG over wat welke bestandsformaten ondersteund worden? Je kunt de schijf ook nog op een ander systeem proberen, bijvoorbeeld een pc die nog een disk drive heeft. Daarop worden meestal meer formats oondersteund. Als het daar werkt weet je in ieder geval dat de schijf goed is.

ro
door ronny530 - Jan 14, 2024 om 11:05
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Een dvd-rw is niet geschikt voor muziek en video bestanden omdat de meeste dvd spelers enkel dvd+R dvd's herkennen die niet herschrijfbaar zijn.
De techniek is al achterhaald maar als het programma nog bestaat is convert X tot DVD best wel een goed programma om video bestanden naar een dvd bestand te converteren.

rj
door rjw - Jan 14, 2024 om 12:38
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is eigenlijk de reden dat je YouTube video's via een dvd wilt afspelen? Als je een smart tv hebt, kan je daar direct YouTube op gebruiken, en anders kan je voor een paar tientjes een chromecast kopen waarmee je dat kunt doen.

pe
door pebk - Jan 15, 2024 om 17:20
581 Antwoorden / 0 Vragen

Een paar vragen:

Doet de DVD het wel op een computer? Spelen de filmpjes daar wel af? Hoe lang is het geleden dat u de DVD gebrand heeft? Zitten er krassen op? Is het een DVD+R, DVD-R of een DVD-RW?

Als u de schijf toch in de computer heeft zitten; Wat voor type bestanden heeft u op de DVD gezet? Met welk programma en welke instellingen Heeft u de DVD als een video DVD gebrand of als een data DVD?
* Bij video DVD staat er in ieder geval een VIDEO_TS folder, met daarin o.a. VIDEO_TS.BUP, VIDEO_TS.IFO, VIDEO_TS.VOB).
* Bij een data DVD staat daar bijvoorbeeld filmpje.avi of filmpje.mkv of filmpje.mov of filmpje.mp4 of zoiets.

Veel DVD spelers kunnen maar een heel beperkte set videoformaten aan (als ze al avi aankunnen ook niet alle varianten). Dan zegt het apparaat dus "wordt niet ondersteund".

br
door brui0929 - Jan 17, 2024 om 06:44
635 Antwoorden / 10 Vragen

DVD bestanden afspelen met  een televisie kan wanneer de AVI MPEG, MPEG 4 ondersteunt worden. Zie hiervoor de handleiding.