G.
door G. Marina Jun 16, 2021 om 19:25
Elektronica & tv

Ziggo dringt internet op

Bij het kijken naar de BBC kwam een banner in beeld dat ik binnenkort geen BBC meer kan kijken omdat mijn mediabox te oud is. Ik moest maar met Ziggo bellen.
Bij contact met Ziggo kreeg ik te horen dat ik alleen een nieuwe mediabox kan krijgen als ik ook internet bij hun afneem.
Met andere woorden: men dwingt mij voor internet van provider te veranderen meer af te nemen.

Kan dit zomaar?!

4891 15 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jun 16, 2021 om 19:38
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Niets is voor eeuwig, de stoomtrein is praktisch uitgestorven, zo ook veranderen de snel veranderende tv en internet media.
Volkomen logisch dat eens uw huidige mediabox niet meer toereikend is voor de veranderende situatie.
Ziggo zal eens de grens moeten trekken en u zult eens een nieuwe mediabox moeten krijgen/huren/aanschaffen.
Dat doen ze met een pakket, die keuze is van Ziggo. Wilt u dat niet, dan kunt u binnen uw opzegtermijn opzeggen en op jacht gaan naar een vervangende optie voor  de BBC te kunnen kijken. Dus om uw vraag te beantwoorden: "Ja, dit mag zomaar".

rj
door rjw - Jun 16, 2021 om 22:14
3269 Antwoorden / 5 Vragen

Het lijkt er op dat ze (eindelijk) gaan overstappen op IP-TV (de anderen doen dat al jaren), zodat het netwerk veel efficienter gebruikt kan worden. Het is al wat verbeterd doordat ze geen analoge TV meer distribueren via het netwerk, en dit is een volgende stap. De behoefte naar internetbandbreedte groeit nog steeds dus is het logisch dat ze hun netwerk af en toe moeten moderniseren.

Maar je kunt toch ook TV bij je internetprovider nemen? Dan hoef je die niet te veranderen. Blijkbaar vindt je een andere internetprovider vervelend.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 16, 2021 om 22:53
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte G. Marina,

U kunt ook overwegen om een Digitenne kastje te huren.

In combinatie met een internet abonnement is Digitenne voordeliger.

justmeagain
door justmeagain Jun 16, 2021 om 23:57
623 Antwoorden / 8 Vragen

4K zit er bij Digitenne in ieder geval voorlopig niet in. Erg gevoelig voor atmosferische storingen en antennes.
Ik sla over....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 17, 2021 om 01:47
1770 Antwoorden / 31 Vragen

@Justmeagain,

Dat is inderdaad een nadeel : bij mij vooral soms een korte storing als er brommer voorbij rijdt......., maar er zijn ook voordelen : je hoeft geen kabel te trekken naar bijvoorbeeld (zoals bij mij) de keuken. Het is betrouwbaarder dan interactieve televisie(ik heb nog nooit meegemaakt, dat het niet werkte(storing /geen tv ontvangst)

En je kunt het Digitenne kastje meenemen naar bijvoorbeeld de camping.

gerbera
door gerbera Jun 17, 2021 om 08:34
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Laat nou BCC net niet in het basispakket van digitenne zitten.

Donuts
door Donuts Jun 17, 2021 om 08:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De Mediamarkt wel?;-))

gerbera
door gerbera Jun 17, 2021 om 11:33
7368 Antwoorden / 14 Vragen

foutje, moet BBC zijn, en nee ook MM zit er niet in;-))

panter22
door panter22 Jun 17, 2021 om 13:10
6599 Antwoorden / Vragen

Volgens Digitenne zitten BBC 1 en 2 in het pakket.
https://digitenne.kpn.com/zenders/

pino123
door pino123 - Jun 17, 2021 om 08:29
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Voor het hebben van een goede TV-verbinding moet er ook de goede apparatuur beschikbaar zijn. Het internet moet ook gewoon omgezet worden in beeld. Als dat gebeurt met verouderde apparatuur is er kans op storing. Als dat optreedt zal u gaan aangeven dat de verbinding weer slecht is. Daarnaast is het redelijk gebruikelijk om internet af te nemen van dezelfde provider als waar u TV afneemt.

Dus ja, dit kan zomaar.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 17, 2021 om 09:12
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Op zich niet onlogisch indien men voor het verspreiden van de TV signalen naar een methode gaat waarvoor uw mediabox niet meer compatibel is.

Men kan u echter nooit dwingen en ik kan mij niet voorstellen dat uw huidige internetprovider (ik ga ervan uit dat u dat heeft) geen TV/Radio in het pakket heeft en u als u uw vraag bij die provideer meldt u mogelijk ook nog een voordelige aanbieding krijgt.

Naar mijn mening is een en ander ook voldoende reden om uw Radio/TV avbonnement bij Ziggo te beëindigen. Het lijkt mij dat hetgeen men vanuit Ziggo aan u meldt ook afdoende reden is om dat ook dan ook voortijdig te kunnen doen.

Het is mogelijk zinvol om uw probleem ook te melden bij: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

Donuts
door Donuts Jun 17, 2021 om 09:17
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, het is helemaal niet zinvol dit te melden aan Consuwijzer.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 17, 2021 om 09:51
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom niet 'mogelijk zinvol' indien bijv.  het idee van 'koppelverkoop' is ontstaan?

Donuts
door Donuts Jun 17, 2021 om 10:02
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Van koppelverkoop is natuurlijk helemaal geen sprake.

diumenge
door diumenge Jun 17, 2021 om 12:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En koppelverkoop is ook niet verboden.

2g
door 2greyrooms - Jun 17, 2021 om 10:24
41 Antwoorden / 8 Vragen

Dezelfde mededeling kreeg ik ook in beeld. Ik heb mijn favoriete zenders in een favorietenlijst staan waar ook op hetzelfde moment een aantal zenders waren verdwenen. . Toen ik in de algemene TV-zenderlijst van Ziggo keek stonden daar BBC1 HD en BBC2 HD. Deze kan ik gewoon kijken (zonder tekst in beeld) en de zenders die waren verdwenen uit mijn favorietenlijst kon ik ook weer toevoegen. Blijkbaar is er "alleen" een verandering in frequenties en overgang naar BBC HD. Hopelijk geldt dit ook voor uw mediabox.

gerbera
door gerbera - Jun 17, 2021 om 11:40
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Als betreffende zenders in het pakket zitten waarvoor u betaald behoord Ziggo er voor te zorgen dat u die kan ontvangen. In dit geval dienen ze dus gewoon de box te vervangen en kunnen ze u niet dwingen ook internet te nemen. Zet anders uw klacht hier

rj
door rjw Jun 17, 2021 om 23:34
3269 Antwoorden / 5 Vragen

Geen provider geeft de garantie dat een bepaald zenderpakket tot in lengte van dagen wordt geleverd.

gerbera
door gerbera Jun 18, 2021 om 09:06
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Gaat niet over het pakkeet, gaat over de verouderde box waardoor de TS niet meer alle zenders kan ontvangen wat dus wel met een nieuwe box kan..

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 17, 2021 om 12:17
1770 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

Ik heb wel BBC 1 & 2 op Digitenne hier in Amsterdam.

gerbera
door gerbera Jun 17, 2021 om 13:15
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry u heeft het juist, ff niet goed gekeken. Zal de warmte wel zijn;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 17, 2021 om 13:23
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geen probleem Gerbera. :<))

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 17, 2021 om 14:09
2074 Antwoorden / Vragen

Is dat alle BBC of specifiek BBC first?

ro
door ronny530 - Jun 17, 2021 om 18:34
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Misschien bent u abuis want Ziggo biedt nog tv pakketten aan die los van internet leverbaar zijn. Ik weet niet hoe oud de mediabox is maar als die van de eerste generatie is kon u kiezen tussen retour sturen of digitale tv er bij nemen voor 2,50 euro per maand. Over die uitrol is in de media destijds nog veel van doen geweest omdat klanten ongevraagd een mediabox geleverd kregen en als ze die niet retour stuurden bij activatie van die decoder automatisch aan die 2,50 euro extra vast zaten. Als ik het standaard tv pakket van Ziggo bekijk gaat er één BBC zender uit en wordt onder een extra pakket gestopt en voor dat pakket dient extra betaald te worden. Als u dat pakket wenst af te nemen dan zal ook de mediabox vervangen worden door een exemplaar die wel geschikt is. De Ziggo medewerker probeert u wellicht een pakket inclusief internet aan te raden maar als u dat niet wil en enkel dat extra pakket wenst dan zal Ziggo een geschikte mediabox af moeten sturen.

aurora1
door aurora1 - Jun 17, 2021 om 20:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja natuurlijk, tenzij het zenders betreft waar u voor betaalt. U kunt anders ook zomaar van provider veranderen.

panter22
door panter22 - Jun 18, 2021 om 08:51
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt gewoon via je mediabox tv kijken, alleen geen BBC meer.
Je hebt nog zo'n kabelabonnement met een opzegtermijn van 1 maand?
Met misschien ook nog een oude tv met scartaansluiting en geen hdmi aansluiting?
De nieuwste mediabox heeft alleen een hdmi aansluiting.
Dan heb je ook nog een adapter nodig . Kost €26 .
https://www.coolblue.nl/product/863875/nedis-scart-naar-hdmi-adapter.html?cmt=c_a%2Ccid_8856327779%2Caid_94778452248%2Ctid_aud-918309157816%3Apla-389040266087%2Cgn_g%2Cd_c&gclid=Cj0KCQjw5auGBhDEARIsAFyNm9G3YNHLiNtkY9lCVr4uQTgsbuYAdD_mMW8_ATjBphQE4-HaWKVDLM0aAr39EALw_wcB

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jun 18, 2021 om 18:17
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Naast 61  en 62 voor HD is  er ook nog HDready  op 952 en 953 in lagere kwaliteit  en  elke  TV  die geen kastje nodig heeft en
Ziggo geschikt is  kan die  ook ontvangen.

Dus van  HD naar  HD Ready helaas is gratis oplossing.
Een 32 of 40" TV valt het beeld best mee.

2g
door 2greyrooms - Jun 18, 2021 om 20:11
41 Antwoorden / 8 Vragen

@$0MSSS..
De verandering is net "tegengesteld" aan wat u schrijft. De niet-HD kanalen die u noemt verdwijnen en vertonen een tekst in beeld dat moet worden afgestemd op de BBC-HD kanalen die nieuw zijn in het (oude) basis TV abonnement.
De vraagsteller kan dus (net als ik) in plaats van de oude niet-HD kanalen die verdwijnen, vanaf nu BBC 1 en 2 in HD kijken. Het beteft een verbetering waarvoor geen nieuwe mediabox nodig is. Alleen de tekst in beeld was eerder verwarrend en deed de vraagsteller verzoeken om een nieuw modem, waarna de Ziggo-medewerker begon over een internet-abonnement. Blijkbaar was deze niet op de hoogte (gebracht) van de achtergrond van de vraag om een nieuwe mediabox.

(bewerkt: mediabox in plaats van modem in laatste zin)

2g
door 2greyrooms Jun 18, 2021 om 21:35
41 Antwoorden / 8 Vragen

ook in de voorlaatste zin moet staan: "nieuwe mediabox" in plaats van "nieuw modem". Sorry, ik kan het niet meer veranderen.

ma
door malhy2 - Jun 19, 2021 om 01:04
309 Antwoorden / 13 Vragen

Als U de Ziggo app op uw tablet of telefoon zet en een chromecast achter in uw TV stopt lunt U BBC streamen naar uw TV. Misschien is dit een oplossing.