lizavaals
door lizavaals Jul 31, 2022 om 12:08
Elektronica & tv

Ziggo fm antenne

Ik zou graag in kontakt willen komen,met mensen, die een Ziggo fm antenne over hebben

2927 5 Rapporteer

lizavaals
door lizavaals - Jul 31, 2022 om 12:12
5 Antwoorden / 11 Vragen

IKk had met Ziggo geschat,ze zeggen dat ze geen fm antenne meer hebben.Omdat de vraag zo groot was. Nu wil ik graag weten,of iemand er nog een over heeft

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 31, 2022 om 12:21
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Kijk naar de antwoorden op deze vraag en mogelijk staat daar de oplossing m.b.t. kopen van een dergelijke antenne. In ieder geval wordt via Ziggo nog uitsluitend digitaal doorgezonden en is voor het blijven ontvangen van fm een gewone FM (staaf ) antenne nodig.  FM gaat terzijner tijd verdwijnen en gaat alles over op DAB+ (hoewel ver  de ontvangst daarvan nog wel het nodige is op te merken. Via Ziggo luiteren kan wel via aansluiiten op TV.

rj
door rjw Jul 31, 2022 om 20:03
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt de setop box ook gewoon op een versterker aansluiten dan hoef je de tv niet aan te zetten.

va
door vanlotjegetikt - Jul 31, 2022 om 12:24
809 Antwoorden / Vragen

Soms moet je gewoon mee gaan met de tijd, ook al is dat niet altijd fijn.
DAB+ is verre van ideaal................heeft best wel hikken in de ontvangst.

rj
door rjw Jul 31, 2022 om 20:01
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Als DAB+ ontvangst niet goed is ligt dat eigenlijk altijd aan de ontvanger. Bij mijn vorige auto haperde het wel eens maar in mijn nieuwe werkt het probleemloos. Eigenlijk niet anders dan bij FM. Daar zat ook veel kwaliteitsverschil tussen ontvangers.

Maar los van dat: DAB+ is eigenlijk al achterhaald. Radio kan je veel beter streamen via internet. Veel meer keuze.

sira
door sira - Jul 31, 2022 om 17:05
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Ga eens op deze pagina zoeken, ze zijn er in alle prijsklassen https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=fm+antenne

Je kunt er ook zelf eentje maken http://rtv.0cpm.nl/fm.html

ro
door ronny530 - Aug 1, 2022 om 11:09
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Het fm ethersignaal gaat voorlopig nog niet verdwijnen mede omdat verschillende radiostations nieuwe uitzendlicenties hebben verkregen maar terzijde. Ziggo bood als alternatief een draadantenne aan maar een echt goede fm ontvangst hangt van de plaatsing van de draadantenne en de gevoeligheid van de fm tuner af. Ideaal zal een binnenshuis antenne niet worden omdat zwakke zenders door de tuner worden overgeslagen of een ruis in het radiosignaal gaan vertonen en daarbij zal de antenne in de ruimte zichbaar blijven. Het beste maar ook het lelijkste alternatief voor een binnenshuis antenne is een gesloten lintkabel dipool T antenne die voor net geen 10 euro te koop is maar het nadeel is dat die antenne richtingsgevoelig is en dus niet overal geplaatst kan worden. Blijft eigenlijk als beste alternatief om de radio tuner te blijven gebruiken over om een buitenshuis antenne op het dak plaatsen maar die antenne zal gezien de lengte van de aansluitkabel weer versterkt moeten worden en is vele malen duurder. Bij de geopperde opties wordt de tuner buitenspel gezet omdat de externe ingangen van de versterker worden gebruikt.