curly
door curly Nov 28, 2014 om 15:59
Elektronica & tv

Ziggo gluurt mee met wat je kijkt.

Op de blog van deze website las ik een artikel dat er op wijst dat Ziggo het kijkgedrag controleert als men Ziggo on demand installeert. Als UPC binnenkort samengaat met Ziggo vraag ik me af wat ons dan staat te gebeuren. Misschien is er dan helemaal geen recht meer op privacy ? En wie weet wordt het net als bij Google. Geen privacy, mits . . . . .

Hoe zou je dit soort monopolisten in hemelsnaam kunnen dwingen hun ongewenst gedrag aan te passen ?

1857 15 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 28, 2014 om 16:57
7197 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Curly,
Ziggo biedt on demand aan dus zal men ook willen weten of er gebruik van wordt gemaakt of dat er iets anders verzonnen moet worden, dit is misschien makkelijker dan een enquête houden.
Vr. gr.

komsja
door komsja - Nov 28, 2014 om 17:48
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@curly
Als u niet wil dat een provider kan zien naar wat voor zenders u kijkt,en naar wat u kijkt op on demand dan moet u de TV uitlaten staan en de donald duck of what ever gaan lezen,want de provider (bijvoorbeeld de UPC) kan zien of u uw media-box wel of niet heeft aanstaan en ga zo maar door er bestaat met het hele systeem en ook op het internet gebeuren geen enkele privecy meer want alles maar dan alles wat men doet is te vinden

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2014 om 19:03
16837 Antwoorden / 108 Vragen

@curly, privacy? Wat denk je dan als je nu bij Google intikt: Curly op kassa.vara: Ziggo gluurt mee met wat je kijkt. 't Staat er al en krijg het er maar eens af. 't Betekent gewoon dat alles word gemonitord; als je dit alles niet wilt, geen tv, geen internet dus geen vragen stellen, geen ingezonden berichten aan kranten sturen en noem maar op. 't Is zoals het is.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 28, 2014 om 19:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u dan wat te verbergen?

zoekster
door zoekster - Nov 29, 2014 om 13:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 28 nov 2014, 19:09]Heeft u dan wat te verbergen?
Wat een dooddoener is dit, verschrikkelijk. Ik kijk de godganse nacht porno, nou goed?

Je hoeft echt niet 'wat te verbergen' hebben om er geen prijs op te stellen dat je overal kan worden gevolgd in je doen en laten.
Het lijkt erop dat je alleen maar Ziggo 'on demand' kan krijgen als je toestemming geeft voor 'meegluren' het lijkt me dat zo'n voorwaarde niet gesteld kan worden.

De discussie heeft nog een klein staartje, waarin mensen er serieus op ingaan.

klik HIER mocht het je interesseren.

pi
door pieterwolters - Nov 29, 2014 om 14:23
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe zou Ziggo on-demand diensten moeten aanbieden als ze niet per gebruiker kunnen zien wat hij/zij doet? De eigenschap van on-demand is dat het persoonlijk is. Als je niet wilt dat ze zien wat je kijkt moet je analoge kabel tv of digitenne gebruiken alleen lineaire televisie kijken. En zelf opnemen natuurlijk. Dan kan je het terugkijken wanneer je wilt.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 29, 2014 om 14:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 29 nov 2014, 13:34][quote=valerius-2 schreef op vrijdag 28 nov 2014, 19:09]Heeft u dan wat te verbergen?
Wat een dooddoener is dit, verschrikkelijk. Ik kijk de godganse nacht porno, nou goed?

Je hoeft echt niet 'wat te verbergen' hebben om er geen prijs op te stellen dat je overal kan worden gevolgd in je doen en laten.
Het lijkt erop dat je alleen maar Ziggo 'on demand' kan krijgen als je toestemming geeft voor 'meegluren' het lijkt me dat zo'n voorwaarde niet gesteld kan worden.

De discussie heeft nog een klein staartje, waarin mensen er serieus op ingaan.

klik HIER mocht het je interesseren.

Sorry hoor maar ik mag hier toch net zoals andere mensen die ook een mening hebben die gewoon ook hier schrijven. Tenslotte is het een discussie

pi
door pieterwolters - Nov 29, 2014 om 14:24
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Oh ja, Ziggo en UPC zijn geen monopolisten. Er is immers keuze genoeg om op andere manieren televisie te kijken (voor vergelijkbare tarieven).

komsja
door komsja - Nov 30, 2014 om 16:55
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@curly
Ben het opzich wel met u eens,maar het is nou eenmaal zo dat als men of een media-box heeft(van wat voor een provider dan ook) dat ze kunnen zien naar wat u kijkt en niet kijkt,maar het zal u toch worst wezen dat hun dat allemaal kunnen zien,u kent die mensen verder niet dus so what.
En zich begeven op internet is er al helemaal weinig sprake privacy.Het enigste wat nog een beetje privecy geeft is,om je op wat voor site dan ook aan te melden met een nick-name enz enz enz maar dan nog!
Daarom ga ik bijvoorbeeld never nooit op face-book want daar heerst totaal geen enkele privecy,er word wel beweerd dat je alles voor bepaalde personen kan afschermen? maar dat is niet waar hoor,want als ik niet wil dat pietje wat kan zien maar pietje kan wel op face-book van jantje (omdat hun wel vrienden zijn) en ik ook vrienden ben met jantje dan kan pietje ook alles van mij zien en lezen.Het lijkt ingewikkeld maar dat is het niet.
Maar hoe het zij zij het kijk uit met wat u op het internet zet,maar ook als u aan het winkelen bent of uitgaat dan worden we allen bekeken.

wi
door wilhelmina59 - Nov 30, 2014 om 17:01
516 Antwoorden / 0 Vragen

Hoop van harte dat ze na het koekeloeren het pakket wat ze aanbieden beter afstemmen op ons kijkgedrag(sarcasm)

komsja
door komsja - Nov 30, 2014 om 17:28
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@wilhelmina59
Wat u hoopt gaat niet werken,want er zijn lieden die hoofdzakelijk van die verschrikkelijke soap-series kijken of lieden die hoofdzakelijk alleen maar naar sport kijken of lieden die alleen maar films kijken enz enz enz enz.dus daar is niet aan te beginnen.
Er is in de meeste pakketten voor elk wat wils te zien:van nieuws tot porno en van alles er tussen in.

curly
door curly - Dec 25, 2014 om 20:33
162 Antwoorden / 18 Vragen

Hoe zou het zitten met de gewone smartcard waarmee je een digitaal abonnement voor Digitale Televisie van Ziggo moet activeren. Zo'n smartcard plaatst je in de digitale ontvanger of CI+ Module. Door deze smartcard aan te zetten c.q. te activeren - krijgt je toegang tot alle bestelde digitale televisiezenders. Je kunt zelf bepalen hoe je een smartcard activeert: online via Mijn Ziggo of telefonisch via de Ziggo Activatielijn. De computerchip op die smartcard bevat alle informatie over het Digitale TV abonnement. Heb geen idee of dit achteraf ook kunnen beoordelen wat je die avond op TV hebt zitten kijken. Het heeft veel weg van een soortement voyeurisme.

Cookies
door Cookies - Dec 26, 2014 om 10:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@curly: blijf jij maar veilig analoog kijken. Vraag me af hoe je boodschappen doet, want de cassière kan anders zien wat jij koopt. En niet naar theater, bioscoop of concert gaan, want dat zien ze dan ook bij de kassa. OV? Ook beter geen gebruik van maken.

door 1953 - Dec 26, 2014 om 11:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zo wordt dan de behoefte gemeten, om geen verkeerd beleid aan te wenden.

curly
door curly - Dec 26, 2014 om 14:47
162 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 26 dec 2014, 10:35]@curly: blijf jij maar veilig analoog kijken. Vraag me af hoe je boodschappen doet, want de cassière kan anders zien wat jij koopt. En niet naar theater, bioscoop of concert gaan, want dat zien ze dan ook bij de kassa. OV? Ook beter geen gebruik van maken.