Ziggo & mediabox
Al vele jaren kijk ik TV via Ziggo en gebruik hiervoor een kast merk Humax type IR-Fox
Om ongewijzigd te kunnen kijken moet volgens ziggo dit kastje vervangen worden door een zgn. mediabox
Dat betekent tevens dat mijn abonnementsprijs wordt verhoogd van € 20,95 naar € 27,95
terwijl ik hier niet om gevraagd heb en het aangeboden product dus hetzelfde blijft.
Kan dit zomaar??
Nou, die Humax Fox is inmiddels wel een oude decoder. Is dit het volledige verhaal?
Mijn tip: stel je vraag op Ziggo Community. Daar krijg je het beste antwoord.
Topantwoord
Die nieuwe box kan echt veel meer als de vorige, dus .........een beetje hogere prijs is goed mogelijk.
Ik heb ook sinds een kleine twee jaren twee mediaboxen next. Ben zeer tevreden daarover en ik weet ook voor 75% zeker dat toen VodafoneZiggo de omruiling in gang zette ik geen hoger abonnementsgeld kreeg. Dat ondertussen mijn abonnement verhoogd is, heeft mijns inziens daar niets mee te maken maar veel meer met de kosten die het onderhoud van het netwerk omhoog gegaan zijn en het feit dat provider ook meer moet betalen om zenders te mogen doorgeven.
Trouwens het aangeboden product blijft niet hetzelfde. Je nu een beter product dan de Humax-box.
ik ben tevreden met het huidige aanbod en mogelijkheden
dus die extra kunstjes van een mediabox interesseren mij niet
waar het om gaat is of ziggo JURIDISCH gerechtigd is
om mij te dwingen over te stappen
(dwangmiddel:uitsluiting van bepaalde zenders zoals npo3)
inclusief de dienovereenkomstige abonnementsverhoging.
(Gelieve alleen te reageren met betrekking tot de essentie van de vraag)
Vermoedelijk gaat die Humax ophouden met werken omdat de protocollen veranderen en kunt u die simpelweg niet meer gebruiken. Verder lijkt mij dat u die media box blijkbaar niet kopen maar huren en dat verklaart een hogere prijs per maand.
Let op: Sommige zenders op zwart
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/humax-ir-fox-c
Je hebt dus de IR-Fox C, die wordt inderdaad niet meer ondersteund. Dat ding is verouderd (ik zie dat hij al 11 jaar op de markt is) en ja, Ziggo hoeft niet alle decoders uit de prehistorie te blijven ondersteunen. (ALS ondersteuning van een oud model uberhaupt nog mogelijk zou zijn.)
Aan jou de keuze: of een andere provider zoeken of het nieuwe abonnement met nieuwe decoder accepteren.
Misschien is er nog een andere oplossing voor je. Eerste vereiste daarvoor is dat je een eigen smartcard hebt (die hadden alleen de gebruikers in het oude Ziggo gebied, niet in het oude UPC gebied).
Topantwoord
Om te beginnen: als u reageert op een gegeven antwoord is het handiger omdat via aanklikken in het vakje 'reactie'te doen dat rechts onder in beeld verschijnt. Nu lijkt het ook een reactie op uw vraag en helaas heb ik, dat niet gezien hebbend u een + gegeven hetgeen dan onterecht is.
Zoals u zich zelf al afvraagt ben ik het met u eens dat Ziggo niet eenzijdig een overeenkomst kan aanpassen binnen contractlooptijd.
Dat betekent dan dat indien u een andere mediabox zou moeten hebben om ongestoord te blijven kijken Ziggo dat dan aan u dient te leveren zonder kosten en dus zonder aanpassing van het abonnement. Tja, wat dan te doen: doe in ieder geval een melding hier van bij de ACM https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer en wacht op de reactie van hen. IIndien u het met deze handelwijze oneens blijft geef ik u in overweging om zo snel al het volgens de voorwaarden (contactduur) kan overstappen naar een andere provider die hetzelfde biedt en veelal ook nog goedkoper is dan Ziggo. De box die u noemt is wel is waar oud maar wat Ziggo hier doet kan m.i. dus niet. Eenzijdig wijzigen van de contractvoorwaarden. U zou zelfs dan een in gebreke stelling kunnen doen zie: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling
U kunt met uw vraag ook nog terecht bij Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl Zie ook nog: Vanaf zes maanden na het begin van het contract, kan je overstappen wanneer je wil. Dankzij de telecom-wet van 2012 en de Easy Switch-procedure moet je dan geen verbrekingsvergoeding meer betalen. Als je dit doet vóór die zes maanden verstreken zijn, moet je mogelijk wel een vergoeding betalen, maar niet meer dan het resterende abonnementsgeld.
Ik adviseer je de voorwaarden van Ziggo eens goed door te lezen voordat je begint met kreten als eenzijdige wijziging van de voorwaarden, ingebrekestelling enz.
@DONUTS, het onytgaat u kennelijk dat ik onder geen enkele voorwaarde de voorwaarden van Ziggo behoef te kennen of te lezen. Ik heb geen overeenkomst met Ziggo en als u mijn reactie nu eens goed leest dan zult u ook zien dat ik naar de voortwaarden verwijs en het vraagsteller voor wie het van belang is of Ziggo handelt met de tussen Ziggo en vraagsteller gesloten overeenkomt. Is het duidelijk!! Ik ken die overeenkkomst niet en sterker nog, ik mag die niet eens kennen (Wet Persoonsgegevens).
Op Ziggo community staat dat die Humax (waarschijnlijk) je eigendom is. Heb je bij een aanbieding gekregen.
Als je die Humax van jou is en niet meer kunt gebruiken, dan zul je een nieuwe moeten kopen die wel werkt bij Ziggo.
Want je hebt nu een abonnement zonder Humax, mediabox of welke box dan ook.
Neem je in plaats daarvan een abonnement inclusief mediabox. Dat kost je €7 per maand extra.
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Oude-Humax-wat-ermee-te-doen/td-p/63964
Dat is het juridische verhaal, wat je kennelijk alleen maar wilt horen,
Die decoder kreeg je toen gewoon gratis bij Ziggo.
Het klopt dus wat op Ziggo community staat. Eventuele procedures zijn zinloos.
Die zooi wordt al jaren alleen maar verhuurd.
In het begin kon je dat nog kopen. Dat leverde Ziggo één keer de omzet daarvan op. Nu verhuren ze alles.
Voorbeeld: Ik heb jaren geleden een card voor de TV gekocht. Kosten éénmalig: 50 euro
Afgelopen jaar een card erbij genomen voor een tweede TV. Die kan ik alleen huren, voor 2 euro per maand.
Binnen een jaar dus hetzelfde betaald als voor de eerste kaart, en daarná kassa voor Ziggo.
Precies, hetzelfde gold toen ook voor digitenne. Kon je een tv kastje of card voor kopen. Nu moet je alles huren.
Ts heeft al jaren die decoder. Moet er nu een huren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Opzoek naar betrouwbare huurwoning website DH
Ik ben op zoek naar een huurwoning in Den Haag, nu heb ik er een aantal gevonden die interessant zouden kunnen zijn, echter allemaal op websites waar je een betaald account dient aan te maken alvorens je kunt reageren op een woning of een bezichtiging kunt plannen.
Zitten hier ook betrouwbare websites tussen en zo ja welke zijn dit?
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer