ja
door janfranx Mar 22, 2005 om 19:05
Elektronica & tv

Zwarte roet uit achter uit plasmascherm

Wie heeft het zelfde probleem, zwarte roet achteuit je plasmascherm?

Wat kun je er aan doen behalve telkens de muur verfen kun je ook de leverancier aansprakelijk stellen, want nergens staat dat dit een neven effect is van deze schermen. Kun je ook een modificatie eisen.

631 9 Rapporteer

freya
door freya - Mar 22, 2005 om 19:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo janfranx,

Deze vraag is ook eens gesteld in het programma van Tros radar als ik mij niet vergis. Door de grote warmte-ontwikkeling heb je achter het toestel opstijgende lucht die dan de stofdeeltjes meeneemt en tegen de muur afzetten. Dit zijn eigenlijk verbrande microdeeltjes die uit het apparaat omhoog stijgen. Je doet er eigenlijk niets tegen, behalve dan regelmatig witten.

m.vr.gr. Freya

ah
door ahoekstra - Mar 30, 2005 om 17:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn naam is André Hoekstra

Ik heb het zelfde probleem met de roetvorming en heb Philips hierover geraadpleegd. Maar meneer Philips verteld dat het roetvorming is (wat ik al wist) maar dat ze er niets aan konden doen. Het apparaat werkt goed is hun reactie. Ook ik heb veel geld betaald in augustus 2003 voor deze TV maar Philips laat je helemaal zakken als je over roetvorming begint. Ook heb ik verschillende consumentenprogramma's hierover aangeschreven, zo ook Kassa en Radar maar niemand kan je hierover advies geven. Ik probeer zoveelmogelijk mensen te waarschuwen om geen plasma te kopen want het verziekt op den lange duur je behang of granol of wat dan ook. Ik zou graag willen weten met wat voor  'n medium ik dit bijverschijnsel aan zoveel mogelijk potentionele kopers kenbaar kan maken.

brynnar
door brynnar - Mar 30, 2005 om 17:32
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste meneer Hoekstra,

Dit is één van de media die u hiertoe kunt gebruiken. Ik raadt u aan hiervoor het forum te gebruiken, waarin discussies hierover gevoerd kunnen worden en meningen uitgewisseld. Tevens verwijs ik u hierbij dan ook graag door naar gerelateerde webzijdes van o.a. Tros Radar, www.kieskeurig.nl, de consumentenbond, etc.

Uit diverse bronnen heb ik trouwens reeds vernomen dat de plasma tv alweer op zijn retour is. De kwaliteit van (platte) LCD schermen is ook zeer goed te noemen, goedkoper in aanschaf, goedkoper in gebruik (energie) en zonder rare bijverschijnselen als roetvorming.

Brynnar

freya
door freya - Mar 30, 2005 om 17:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Laat martin1 het maar niet horen!    Freya

brynnar
door brynnar - Mar 31, 2005 om 09:00
1782 Antwoorden / 27 Vragen

@ Freya, ik kan me herinneren dat ik dit gelezen had vorige week of gehoord op de radio. Ik ga nog zoeken naar de bron. :-)

ah
door ahoekstra - Mar 31, 2005 om 10:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

De reacties op het probleem zijn best wel goed bedoeld maar ik blijf me belazerd voelen als je een aankoop hebt gedaan van € 4400,00 die na 1,5 jaar gebruik mijn granol heeft verziekt en waarbij de fabrikant lekker in z'n handen zit te wrijven en denkt :"Weer goed geld verdient aan die sufferd". Het apparaat werkt goed dus wat wil deze man nu.

Tenslotte heb ik hem gekocht om aan de muur te hangen want daar maken ze toch zulke reclame over.

Voor iedereen na die sufferd, DOE MAAR BETER VAN NIET.

freya
door freya - Mar 31, 2005 om 10:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@Brynnar: Ik weet niet wat je gehoord of gelezen hebt, maar ik doelde eigenlijk op het topic: LCD of Plasma??. Freya

brynnar
door brynnar - Mar 31, 2005 om 11:24
1782 Antwoorden / 27 Vragen

@ Freya, dat bedoelde ik ook. Ik moet mijn uitspraak even nuanceren trouwens: Zowel de LCD als de Plasma tv's groeien in omzet, alleen de LCD groeit vele malen sterker.

Overigens was dit een Belgisch onderzoek, maar ik ga ervan uit dat voor Nederland bij benadering hetzelfde geldt.

Brynnar

brynnar
door brynnar - Mar 31, 2005 om 11:35
1782 Antwoorden / 27 Vragen

@ André,

Welkom in de wondere wereld van de reclame. Natuurlijk gaat een fabrikant niet het negatieve beeld geven van zijn producten, alhoewel die er bij een plasma tv voldoende zijn (duur in gebruik, roet).

Ik had ook het plan een paltte tv te kopen, maar mede doordat ik mij van te voren had enigszins had ingelezen (o.a. op deze site) heb ik besloten van aankoop af te zien.

Ik hoop dan ook dat vele aspirant kopers in de nabije toekomst zich dan ook zullen vergewissen van de nadelige aspecten van de aan te schaffen tv.

Brynnar