luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit Jan 9, 2015 om 19:30
Garantie & verzekeringen

Aangemeld bij 2 zorgverzekeraars

Onduidelijk was dat Zilverenkruis|Achmea een collectvititeitskorting had bij mijn werkgever. Ik kreeg steeds verschillende antwoorden daarop. Ik had mij aangemeld en vervolgens afgemeld en toen gekozen voor een andere verzekering omdat ik het niet meer vertrouwde. Vervolgens kreeg ik duidelijkheid op mijn vraag dat er wel degelijk collectiviteitskorting bestaat. Dus had ik Kiemer (via Independer met collectiviteitskorting) geannuleerd. En Zilverenkruis weer aangemeld en verder Promovendum geannuleerd waarbij ik dit jaar zat.

Maar wat gebeurd er? Wanneer je eenmaal aangemeld bent bij 2 zorgverzekeraars (ik had 'm wel tijdig geannuleerd maar voordat dit weer verwerkt is): Dan ga je weer terug naar je oude zorgverzekeraar! Dus dat is wel gek toch?

Ik vind dat de zorgverzekering bij onduidelijkheid dan je moet vragen wat de bedoeling lijkt mij?

1158 15 Rapporteer

luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit - Jan 9, 2015 om 19:31
55 Antwoorden / 25 Vragen

Promovendum zat ik in 2014 bij, dus niet dit jaar.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 9, 2015 om 21:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U kan er maar een zorg verzekering hebben dus een van de twee zal af moeten haken. Neem contact op met de laaste afgesloten verzekering en vertel hoe het zit wie de verzekering voort zet.

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2015 om 16:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U maakt er natuurlijk zelf ook een potje van.

Aangemeld bij ZK, afgemeld, aangemeld bij Kiemer, afgemeld, aangemeld bij ZK, afgemeld bij Promovendum.

Hoe moet iemand nu weten wat u wilt.

luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit - Jan 10, 2015 om 20:36
55 Antwoorden / 25 Vragen

Tijger1: Wanneer Zilverenkruis Achmea verschillende antwoorden geeft over een simpele vraag of er wel of geen contract is met mijn werkgever voor wat betreft collectiviteitskorting? Om het nog ingewikkelder te maken bij mijn werkgever is het zo dat de ene wel weer onder contract valt en de buitendienst medewerkers weer niet. In eerste instantie had ik mij aangemeld bij Studenten Goed Verzekerd waar ik later kreeg te horen dat niet studenten de korting later moesten inleveren. Vervolgens begreep ik dat mijn werkgever ook een contract had. Allereerst heb ik Promovendum opgezegd voor de genoemde datum. Immers te laat opzeggen: Dan kun je niet meer overstappen. Vervolgens was ik in de veronderstelling dat het goed zat bij ZK. Vervolgens was er onduidelijkheid over de colleciviteit. Gebeld met mijn werkgever die wist het zelf ook niet te vertellen. Dus heb ik mij afgemeld bij ZK en aangemeld bij Kiemer. Vervolgens heb ik een brief gehad waar het zwart op wit staat dat er een contract is met mijn werkgever. Dus heb ik Kiemer weer geannuleerd en weer aangemeld bij ZK. Maar omdat de annulering niet direct wordt doorgevoerd was ik volgens het systeem aangemeld bij 2 zorgverzekeraars. En dan ga je weer terug naar je oude waarop ik opeens weer een aanmelding kreeg van Promovendum.

Ik maak er geen potje van omdat ik alles volgens de regels heb gedaan en tijdig opgezegd heb. Vervolgens lijkt het er op Tijger1 dat u het geen potje vind dat de zorgverzekeraar geen duidelijk antwoord op mijn vraag kan geven. Verder was hier in de regio een GGZ instelling failliet gegaan en overgegaan naar een andere zorgaanbieder. Ook daarbij bleek veel onduidelijkheid of daar een contract was. De zorgzoekers lopen flink achter en zijn vaak niet up to date.

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2015 om 20:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leg het dan maar allemaal eens uit aan uw zorgverzekeraars, dan komt het vast allemaal goed.

luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit - Jan 10, 2015 om 20:51
55 Antwoorden / 25 Vragen

Inmiddels heb ik dat gedaan. Maar ik ben wel van mening dat wanneer iemand zich meld bij 2 zorgverzekeraars: Dat je dan automatisch terug wordt gezet naar je oude zorgverzekeraar niet moet kunnen. In dat geval vind ik dat diegene een e-mail of telefoontje moet krijgen met de vraag wat wilt u nu? Volgens Promovendum doen ze dit om te voorkomen dat je zonder zorgverzekeraar komt te zitten.

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2015 om 22:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat kunnen we toch niet hebben? Dat u zonder zorgverzekeraar zit?

luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit - Jan 10, 2015 om 23:01
55 Antwoorden / 25 Vragen

Nee maar dan krijg je nog wel een herinnering. Als je niets doet dan kiest de overheid uiteindelijk een zorgverzekeraar voor jouw. Die is vrij prijzig dacht iets van 113 euro per maand.

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2015 om 23:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan bent u nu toch goed af?

luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit - Jan 11, 2015 om 17:40
55 Antwoorden / 25 Vragen

Klopt voor € 80,96 euro per maand. Op de budget polis van Zilverenkruis | Achmea krijg je ook collectiviteitskorting namelijk. Mijn werkgever zit ook bij Menzis maar daar wordt het gewoon weg niet vermeld dat de collectiviteitskorting niet geldt op de budget polis. Dan blijft de prijs hetzelfde wanneer je collectiviteitscode intikt. ZK heeft per abuis wel eventjes meer dan 1800 euro gestort op onze rekening! Wij hadden het geannuleerd en zij dachten kennelijk dat ze geld terug moesten betalen! Inmiddels gemeld bij ZK.

aurora1
door aurora1 - Jan 11, 2015 om 17:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is toch op de site van ZilverenKruis/Achmea te vinden of uw bedrijf daar een collectief heeft? Klik hier.

luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit - Jan 11, 2015 om 21:08
55 Antwoorden / 25 Vragen

Dat klopt alleen wordt er onderscheid gemaakt tussen mensen die op arbeidscontact werken, op basis van OVO en kantoor personeel. Vaak stellen die collectiviteitskortingen niet zoveel voor omdat het vaak duurdere verzekeringen zijn waardoor het voordeel in het niet valt.

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2015 om 21:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat hebt u gied gezien, maar waarom wilde u dan toch die collectiviteit?

luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit - Jan 12, 2015 om 00:20
55 Antwoorden / 25 Vragen

Omdat ik met collectiviteitskorting op de budgetpolis bij Zilverenkruis|Achmea slechts € 80,96 euro per maand kost. En met een vrijwillige eigen risico met 500 euro extra slechts 60 euro per maand. En als je het geld in één keer betaald nog eens korting krijgt van 3%. En 3% rente krijg je niet meer bij de banken. Dus daarom heb ik gekozen voor deze combinatie Tijger1. Zij zijn hiermee de allergoedkoopste zorgverzekeraar van Nederland. Zekur van Univé kost € 82,50 per maand. En met vrijwillige eigen risico van 500 euro zou Anderzorg komen op € 66,= euro per maand. Dus al met al is ZK de goedkoopste. Bij Univé Zekur moet je bovendien via een internet aportheker je medicatie bestellen. De bestellingen vormden nog weleens een probleem, dat je medicatie niet binnen kreeg. Dus ruim ver van te voren bestellen dan!

tijger1
door tijger1 - Jan 12, 2015 om 09:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U vergelijkt appels met peren. Bijvoorbeeld Anderzorg is geen budgetpolis.

Ook Zekur heeft beperkingen wat ziekenhuizen betreft en er zijn hier al verscheidene rampen voorbijgekomen van die budget van ZK.