sc
door schott Jun 27, 2012 om 16:34
Garantie & verzekeringen

Aanrijding

10-11-2011 aanrijding gehad mijn auto totaallos op kruispunt groenekruisweg afslag a 15 richting rhoon hoogvliet,schade formulier getekend door tegenparty dat hij door rood is gereden ik heb een getuigen dat het zo was,na 6 weken kwam tegen party met een getuigen dat ik door rood ben gereden,hij verklaard dat zei rood hadden.groen kregen om te rijden en trokken op ,weg breedte 5 meter mijn auto is dik 1 meter,tegen party had een snelheid van 20 km per uur verzekering wil niet uitkeren,M.I.Z.lieg getuigen,tegen party reed gewoon door rood,is niet mogelijk om zo schade veroorzaken op afstand van 4 meter,gaarne U antwoord,rechts bijstand is er mee bezig

1187 7 Rapporteer

xv
door xvisx - Jun 27, 2012 om 16:51
55 Antwoorden / 1 Vragen

De beide verzekeraars zullen hierover onderling gaan onderhandelen. Meestal wordt dat uitbesteed aan de afdeling rechtsbijstand van een verzekeraar. Ik begrijp dat u zich zorgen maakt over de gang van zaken vanwege een tegenpartij die zijn oorspronkelijke verklaring op het schadeformulier nu weer in lijkt te willen trekken.

U heeft zoals u het hier schetst wel een redelijk sterk verhaal, want uw wederpartij heeft wel wat uit te leggen nu hij eerst met handtekening en al toegeeft de schuldige te zijn aan de aanrijding en dit nu weer intrekt. Mocht het uiteindelijk uw woord tegen het zijne zijn dan zal dat feit zeker gewicht in de schaal leggen. Na zes weken opeens je verhaal wijzigen komt niet bepaald sterk over.

Wat betreft de mogelijkheid om op een bepaalde afstand en met een bepaalde snelheid een bepaalde schade te veroorzaken kan ik u niet verder helpen, dat zijn vragen voor een verkeersschade expert. Het zou natuurlijk helpen als u foto's had van het ongeval, maar dat zal vermoedelijk niet het geval zijn. Ik ben wel benieuwd wat de exacte reden is geweest voor de verzekering om uw claim af te wijzen. Zoals ik uw vraag lees is hun stelling dat de schade die u claimt niet door het ongeval veroorzaakt kan zijn. Dat laat dan de vraag open waardoor de schade wel veroorzaakt is en of zij daarmee bedoelen te zeggen dat u ten onrechte een schade claimt, maar dat wordt te veel speculatie. Als we wat meer informatie hebben kan iemand hier daar wellicht nog wat meer over zeggen.

vladja
door vladja - Jun 27, 2012 om 17:00
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wat voor schade had tegenpartij? Aks tegenpartij vindt dat jij de aanrijding veroorzaakt hebt, dan kan tegenpartij (of zijn verzekering) zijn schade bij jouw verzekering kunnen claimen. Is dat ook gebeurd? En zo ja, wanneer is die aansprakelijkstelling en de claim dan gedaan (in tijdsbestek).

Wat zegt jouw rechtsbijstandverzekering?

Is de schade aan jouw auto vastgesteld door een expert? Wie heeft de expert gestuurd? Tegenpartij, rechtsbijstand?

Vladja

sc
door schott - Jun 29, 2012 om 12:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

tegen party liegt,bestuurder schrijft ik reed door groen,en getuigen schrijft wij hadden rood en kregen groen,politie heeft de schade formulier door tegen party laten tekenen dat hij door rood is gereden ,schade aan mijn auto was over de 7000 euro opgenomen door expert,mijn getuigen zeg ook wij hadden groen,1auto reed voor mijn niet te achterhalen,rechtsbij stand is in gesprek met verzekering tegen party,getuigen praten met bestuurder met een vreemde taal,op formulier schrijft hij dat ze elkaar niet kennen wonen bij mekaar om de hoek ,zelfde postcode,ook dat is gelogen,hoop op goede afloop

sc
door schott - Jul 9, 2012 om 11:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

tegenparty is aansprakelijk gesteld 2 mijn verzekering 3 voorkant opzij geheel in elkaar 4 getuigen staat op formulier geen familie of vrienden wel tegen party 5 tegen party is in nederland verzekerd alleen met tussen persoon 6 tegen party voorkant radiateur kapot en motor achter uit geschoven,motor kon niet starten geheel in elkaar,ik ben wa verzekerd,mijn verzekering heeft het afgegeven aan bijstand

vladja
door vladja - Jul 9, 2012 om 11:55
8293 Antwoorden / 27 Vragen

schott,

Eerst nog een paar vragen:

1. Is de tegenpartij aansprakelijk gesteld oor jouw verzekering en door welke verzekering? (Rechtsbijstand of casco/all risk verzekering).

2. Wie heeft de expert gestuurd? (welke verzekering)

3. Waar zit de schade aan jouw auto? Opzij, voor, achter? En wat voor auto is het, want € 7.000,-- is een behoorlijk bedrag. Wat is er beschadigd?

4. Getuigen staan meestal vermeld op het SAF (schade-aanrijdingsformulie). Staat jouw getuige daarop? Is dat familie/vriend/onbekende? En die van tegenpartij (waarschijnlijk niet).

5. Is tegenpartij verzekerd bij een Nederlandse verzekeringsmaatschappij of buitenlandse (welke maatschappij en welk land)?

6. Waar zit de schade aan de auto van tegenpartij, voor re- of li-voor, en hoeveel bedraagt die schade? Wat voor auto is dat?

7. Heeft jouw verzekering (all risk of RB) het eventuele proces-verbaal van de politie opgevraagd, lees hier.., je kunt het zelf ook opvragen voor een klein bedrag..

Vladja

hutch
door hutch - Jul 9, 2012 om 12:54
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Schott,

probeer te achterhalen wat de getuigen van de tegenpartij exact verklaard hebben. Dus wat zij letterlijk (op papier) verklaard hebben. Dat kan namelijk (ook) heel belangrijk zijn.

Een ieder heeft namelijk zijn/haar eigen beleving, vooral m.b.t. snelheden. Als de getuigen van de tegenpartij precies hetzelfde verklaren, is hen dat mogelijkerwijs 'voorgekauwd'.

Ik weet van iemand, die ook met getuigen aankwam, die (achteraf bewezen) keihard logen. Ook met 'voorgekauwde' verklaringen. Zelfs exact dezelfde verklaringen als de (later schuldig verklaarde) bestuurder.

En de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij zal (bijna automatisch) een claim afwijzen. Dat is inherent aan verzekeringsmaatschappijen. Vaak krijgt de aanhouder/volhouder wel zijn/haar recht.

Succes verder, gr. Hutch

sc
door schott - Oct 18, 2012 om 12:19
3 Antwoorden / 1 Vragen

tot op heden nog geen reaktie van tegen party,rechtsbijstand wil naar rechter maar weet zelf niet waarom,zeer drukke kruispunt tegen party rijd alleen op kruispunt,getuigen schrijft wij stonden stil en gingen op rijden,maar kruispunt was bezet door mij en zeker 20 andere autos M.I.Z mag men nooit oprijden als kruispunt bezet is,gaarne U antwoord