hj
door hjarts_1 Dec 8, 2005 om 16:11
Garantie & verzekeringen

Aanvullend verzekeren

Volgens CZ kan je geen aanvullende tandartsplus verzekering afsluiten alleen voor mijn vrouw of beiden of beiden niet dacht dat het met de nieuwe zorgverzekering per persoon ging en niet per gezin,deze regeling gold wel voor de huidige verzekering maar kan nu toch niet meer van kracht zijn

324 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 8, 2005 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag ,U neemt een basis verzekering bij CZ en een maal de
Tandartsplus  de ander doet u bij Maatschappij XYZ. Zo wil de
minister dat het gebeurd .Spreiding en Concurentie.Fred

ve
door verwijderd - Dec 8, 2005 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

De nieuwe zorgverzekering is een individuele verzekering. Iedereen krijgt een eigen polis en kan dus ook een eigen aanvullende verzekering kiezen. CZ kan u niet verplichten dezelfde (of beide geen) aanvullende verzekering te nemen. Als het gaat om een collectieve verzekering kunnen er andere voorwaarden bestaan. Cz kan dan eisen dat als degene die de collectieve verzekering af kan sluiten en de partner kan daardoor ook collectief deelnemen beide dezelfde aanvullende verzekering afsluiten.

groet

louisa2

ve
door verwijderd - Dec 8, 2005 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij sluiten geen collectieve verzekering af

bedankt voor de reactie

ve
door verwijderd - Dec 8, 2005 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ook niet

ve
door verwijderd - Dec 11, 2005 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een goede verzekeraar onderscheidt zich toch met dit soort zaken. Daar kun je wel per persoon je eigen gewenste aanvullende dekking afsluiten. Vergelijk bijvoorbeeld ONVZ. In de regel iets duurder, maar veel betere voorwaarden en meer keuze-vrijheid. In de meeste gevallen haal je het prijsverschil er gemakkelijk uit.