Afbreken zonwering na montage door erkend bedrijf en er is geen garantie??
Op 4-4-18 is er een zonwering (knikarm) gehangen door een erkend bedrijf. Na het instellen en monteren van een zon- en wind sensor op 26-6 is deze pas definitief in gebruik gegaan. Op 28-07-2018 is deze zonwering naar beneden gekomen en ernstig beschadigd. De bovenste 2 pluggen waarmee deze gefixeerd zat zijn uit de muur gekomen. De muur is verder nog intact.
Na contact gehad te hebben met de aannemer gaf deze aan niet aansprakelijk te zijn voor montage. Ook was er geen sprake van ernstige wind en regen waardoor opstalverzekering niks zal uitkeren. De leverancier van de zonwering gaat alleen over mechanische mankementen en verwijst ons terug naar de dealer.
Hoe moeten we nu verder en wie gaat de schade op zich nemen???
Hopelijk kan iemand ons een goede tip of advies geven
Groet,
M&R
Staat er niets op de factuur over een garantietijd?
Het erkende bedrijf zal ingelicht moeten worden, zij zijn aansprakelijk als het een nieuwe zonwering betreft tenminste.
Het bedrijf geeft aan hier niet aansprakelijk voor te zijn omdat zij op de aangeven manier hebben gemonteerd. De garantie voor zonwering is uitgesloten omdat deze onderhevig zijn aan gebruik. Maar het is inderdaad een nieuw scherm.
Topantwoord
U hebt het over een “erkend” bedrijf en een aannemer, over de leverancier en de dealer.
Wie heeft die zonwering nou opgehangen, en in wiens opdracht?
Het erkende bedrijf (dealer van de desbetreffende zonwering) heeft in onze opdracht geleverd en gemonteerd. De leverancier van de zonwering kan alleen iets doen als het mechanische problemen omvat.
Goed, u hebt ergens zonwering gekocht en datzelfde bedrijf heeft het opgehangen. Vat ik het zo goed samen?
Dan is datzelfde bedrijf aansprakelijk, want ze hebben prutswerk geleverd.
Met de leverancier van de dealer hebt u niets van doen. En met de aannemer ook niet.
Dit heeft niets van doen met garantie van het scherm , maar met verkeerde/onjuiste montage.
En hoe heet dat bedrijf?
Kom maar rustig met de naam van het montagebedrijf. Dan kunnen we kijken of hij aangesloten is bij een geschillen commissie .
Op 4-4-18 is er een zonwering (knikarm) gehangen door een erkend bedrijf.
Het knikarmscherm is duidelijk op amateurischtische/onproffessionele wijze gemonteerd.
Als de bouten met plug en al uit de muur komen dan is een montagefout nog al makkelijk aan te tonen.
Als dit "erkende bedrijf" in opdracht van de leverancier van het scherm heeft gewerkt, dan is de leverancier uw aanspreekpunt en dient er voor te zorgen dat de schade wordt hersteld.
Heeft u zelf de opdracht voor de montage aan dit "erkende bedrijf" gegeven dan zijn zij uw aanspreekpunt en dienen voor herstel te zorgen.
Stel het verantwoordelijke bedrijf in ieder geval 'schriftelijk' aansprakelijk voor de schade.
Komt u er samen niet uit, schakel dan uw rechtsdbijstandverzekering in, of vraag advies aan bij het Juridisch loket.
Begrijp ik goed dat u bij de ‘dealer’ de zonwering gekocht heeft en dat dit bedrijf de zonwering ook opgehangen heeft?
De leverancier (groothandel soms?) heeft aan de dealer geleverd?
Wat heeft die dealer eigenlijk voor bedrijf?
En wie is de aannemer nu, want zijn er nu drie bedrijven bij betrokken?
Degene die de zonwering opgehangen heeft is verantwoordelijk voor de schade.
Mijn excuus voor de verwarring.
Het bedrijf ( dealer van het desbetreffende merk zonwering) heeft het geleverd en gemonteerd in opdracht van ons. Er zijn dus 2 partijen ( wij en het bedrijf). De leverancier van het desbetreffende merk hebben we ook benaderd, maar zij kunnen alleen wat betekenen bij mechanische schade. Dus het bedrijf wat bij ons heeft gehangen, is aansprakelijk?
De leverancier treft geen blaam, die heeft geleverd aan de dealer.
De dealer heeft geleverd aan u en het knikarmscherm gemonteerd.
De dealer wist wat voor scherm het was, uitval misschien wel 4 m en dan komt er natuurlijk veel trekkracht op de bovenste bouten te staan.
De dealer, het bedrijf wat bij u het scherm aan de muur heeft bevestigd is aansprakelijk,die moet zorgen dat het in orde komt, geen ge-maar.
Wie zou er dan verantwoordelijk moeten zijn voor dat monteren?
Laat u niet van de wijs brengen, zonodig uw rechtsbijstandsverzekering inschakelen als u die heeft of naar het Juridisch Loket in uw gemeente gaan voor advies.
De dealer misschien niet de juiste bevestigingsmatetialen gebruikt.
Wie heeft die zon- en windsensor opgehangen. Datzelfde erkende bedrijf die de zonwering heeft opgehangen?
Ja, alles is door hetzelfde bedrijf gehangen.
-
@M en R
Geeft u ons de naam van het erkende bedrijf, kan men hier verder rechercheren, voor U.
Ik ga eerst het bedrijf schriftelijk aansprakelijk stellen. Aangezien ze persoonlijk langs zijn geweest en mondeling medegedeeld hebben dat ze niet aansprakelijk zijn. Zeggen ze dit op papier ook dan komt alles hierop te staan. Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Waarom vindt het bedrijf dat ze niet aansprakelijk zijn. Zij hebben het scherm toch opgehangen.
Het bedrijf heeft toch niet van tevoren gezegd dat het ophangmateriaal niet deugde en het scherm naar beneden zou vallen?
Vooral een erkend bedrijf? Door wie erkend. Dat is wel een belangrijke vraag .
Nou ja, als M en R de naam niet wil vermelden, jammer.
En wat is nou “erkend” op het gebied van zonwering? Gewoon flauwekul woord.
Prutsers hebben dat ding geinstalleerd, dus de baas van due prutsers moet het in orde maken op zijn kosten. Heel simpel.
Als het prutsers zijn (kennelijk zo) begrijp ik al helemaal niet dat @M en R geen namen wil noemen. Vreemd. Kan hij de (her)installatie ook op de buik schrijven.
Erkend door wie of wat? Zo erkend kunnen ze niet zijn als ze zulk prutswerk leveren en vervolgens geen verantwoordelijkheid nemen. U hoeft ze niet in bescherming te nemen. Als u de naam meldt kan verder uitgezocht worden hoe het met dat bedrijf zit.
Topantwoord
Waarom zo bang om de naam van de aannemer te noemen? Als er geen zogenaamd chemische ankers zijn gebruikt dan is losschieten uit de pluggen goed mogelijk.en anders de rechtsbijstandsverzekering of kassa,s belbus inschakelen
Doodschieten moet natuurlijk zijn losschietten.sorry
@526996 , een tip , als u nog iets wilt aanvullen of veranderen in uw reactie , klikt u op bewerken , dit moet u wel doen binnen 1 uur , zo hoeft u geen 2 reacties te plaatsen
Bedankt voor de tip
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Instelling WTW unit
De WTW unit is geplaatst naast een cv die de vloerverwarming en het tapwater verzorgt. We hebben een huurwoning sinds 5 jaar en al net zo lang problemen met de atmosfeer in huis, Het stinkt heel vaak; het is vaak kurkdroog; het tocht; het ene moment is het koud en dan weer warm. Wie kan mij helpen, via de woning stichting en de installateur wordt ik het bos in gestuurd. Het gaat om een Zehnder wtw ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer