Afwasmachine defect
Mijn afwasmachine is defect. Heb hem oudjaarsdag 2020 tweedehands gekocht bij de witgoedkoning in Deventer.( prijs 219,00) met een half jaar garantie.
Na veel mailen en bellen reageren ze niet op het verzoek om tot een oplossing te komen. ( mogelijke oplossingen : monteur / geld terug / andere machine).
In juni 2021 komt de garantie te vervallen ; hij is immers een half jaar . Kan iemand mij helpen met een oplossing of hebben meerdere mensen problemen met dit bedrijf. De revieuws zijn of lovend 10.0 of slecht 1.00 . Hoe pak ik dit aan ?
Als u het opgelost heeft met deze witgoedzwerver, dan een poosje sparen en een nieuwe vaatwasser kopen. Met zulke gebruiksgoederen is het niet zo verstandig om tweedehands te kopen.
Verder goed uitzoeken of de verkoper gied te boek staat. Ik zou voor bekende adressen gaan zoals Cool Blue e.d.
En dan maar tot er een nieuwe vaatwasser staat met de hand afwassen?
https://www.ah.nl/zoeken?query=Afwasborstel
Rechten en plichten:
https://witgoed-koning.nl/rechten-en-plichten-tijdens-de-garantieperiode/
Misschien nog eens benaderen via een contactformulier.
https://witgoed-koning.nl/contact/
ter info o.a. https://www.absoluteadvocaten.nl/contractenrecht/non-conformiteit dus m.b.t. de wettelijke garantie die prevaleert op 'eigen' garantie.
Dank voor de informatie.
Hallo Peter Haaijer ,
Klacht
Klachten dienen bij voorkeur schriftelijk per ( contactformulier op de website ) en gemotiveerd bij de ondernemer te worden ingediend .
In geval van zichtbare gebreken ( uitgesloten van vooraf kenbare schade en of gebreke ) dient de klacht terstond na de aflevering te worden ingediend .
In alle andere gevallen dient de klacht te worden ingediend binnen bekwame tijd , nadat de klant het gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken .
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://witgoed-koning.nl/rechten-en-plichten-tijdens-de-garantieperiode/
Ter info o. a. https://www.absoluteadvocaten.nl/contractenrecht/non-conformiteit m.b.t. wettelijk recht.
Als je een product hebt gekocht dat een gebrek vertoont, heb je geen recht om meteen jouw geld terug te eisen. Je moet Witgoed Koning altijd in de gelegenheid stellen het product te repareren of te vervangen voor een technisch gelijkwaardig product. Als Witgoed Koning dit niet binnen een redelijke termijn kan doen, dan kan je de overeenkomst ontbinden. Met andere woorden: je hebt recht op geld terug als Witgoed Koning jouw product niet binnen een redelijk termijn van ongeveer 14 dagen kan herstellen of omruilen.
Dus na de melding defect hebben ze 14 dagen voor herstel als dat rendabel is... of ruilen wat ze meestal doen.
Ik zie maar 1 vaatwasser en dan is het lastig ruilen.
Gewoon een handelaar die vermoedelijk van meerdere machines enkele herstelde en verkoopt en hoopt dat ze langer dan ½ jaar heel bleven.
Wasmachine is gezien de foto website geen probleem, rest blijkbaar wel lastiger.
Na de aankoop ben je voor deze ½ jaar garantie ook akkoord gegaan met hun voorwaarden, dus ik reken op geld terug.
Ik geef u aanvullend enkele verwijzingne naar de wetgeving waarin wordt geregeld dat een verkoper (commercieel) dient zorg te dragen voor get leveren van een deugdelijk product en indien zich binnen 6 maanden een defect voordoet de verkoper moet bewijzen dat de oorzaak niet aan het prodoct ligt.
U heeft in beginsel helemaal niets te maken met fabrieksgarantie. Volgen swetgeving is de normaal te verwachten leeftijdsduur van belang.
(U kreeg ook al een verwijzing naar een voorbeeldbrief van @PANTHER22) https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt. verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM
Aanvulling: omdat deze verkoper zelf garantieregels stelt en die dan zelf niet nakomt is dat ook een reden voor in gebreke stelling resp. niet naleven van eigen regels/overeenkomst.
Bij een gebruikte aankoop is geen 1e afleverdatum bekend dus vervalt bovenstaande verhaal.
Gewoon 6 maanden garantie van reparateur/ handelaar, verder niets en 1 dag te laat, jammer!
Ze gaan herstellen of geld terug of geven indien mogelijk gelijkwaardige!
@SOMSS.. Volgens art BW7:17 : de afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden etc. en verder wordt er ook t/m art 25 niets gesteld m.b.t. een datum van eerste aflevering. En zou dat toch zo zijn zou het dan de dag van levering door de verkoper zijn dus de Witgoedkoning in Deventer. Zie specifiek ook het gestelde in art 20. Zie o.a. deze info waarin duidelijk wordt gesteld: alle producten al gaat het hier specifiek over auto's: https://www.mijnautocoach.nl/wettelijke-garantie-tweedehands-auto-non-conformiteit/ (Dus o.a. deze zin in de info : Deze wettelijke garantie geldt dus voor alle producten die je als consument van een bedrijf koopt. En ook deze: https://www.absoluteadvocaten.nl/contractenrecht/non-conformiteit
Op het moment dat u de garantie claimt, en dat was binnen een half jaar na aankoop, wordt de verlooptdatum voor dát incident gestuit.Zolang u blijft aangeven dat de reparatie onder de garantie valt zal het bedrijf dit moeten accepteren. Ook als dit nog tien jaar duurt!
u heeft recht op reparatie, een gelijkwaardig vervangend productof uw geld terug.
misschien moet u daarmee wel een adbocaat of rechter. Of geschillencommissie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer