georgette5
door georgette5 Apr 20, 2008 om 10:07
Garantie & verzekeringen

Anderzorg keert niet uit

Via de huisarts kreeg ik een verwijzing voor een gezondheidspsycholoog. De polisvoorwaarden op blz 13 van Anderzorg gaven aan, dat deze gedeeltelijk worden vergoed ( er is een kleine eigen bijdrage)De nota's zond ik in en deze werden niet uitgekeerd, sterker nog: niet eens werd vermeld, dat deze ingediend waren. Bij navraag, werd mij verteld dat er geen afdeling was voor dit soort nota's, men kon ook niet vertellen op welke termijn mijn nota's in behandeling zouden worden genomen.

Via SKGZ heb ik een klacht ingediend, daar ik tot op heden geen uitkering van mijn nota's heb ontvangen. 1 maand geleden kreeg ik van Anderzorg een excuusbrief, ( immers ik zat al 4 maanden op mijn centjes te wachten). SKGZ heeft het dossier direct gesloten en niet afgewacht tot Anderzorg mijn klacht heeft verholpen, door gewoon te betalen!

Ik heb keurig aan alle eisen voldaan, namelijk, nieuwe kopie nota's van mijn hulpverlener opgevraagd en deze gedeclareerd bij Anderzorg , met de gratis retour enveloppe. Tot op heden geen uitkering, en er is wederom een maand verstreken.

SKGZ laat mij ook vallen, daar men mijn dossier al heeft afgesloten, dit terwijl ik toch in duidelijke brieftaal en mondeling heb aangegeven, dat ik nog geen uitbetaling heb ontvangen. Waar sta je eigenlijk als chronisch ziek mens nog? Waarom laat SKGZ haar "vermeende"onafhankelijkheid, varen? Ik heb nu echt het gevoel dat Anderzorg wordt beschermd .Wie kan mij hulp bieden? ( door hartritmestoornis , astma en reuma ben ik erg moe van deze strijd)

645 5 Rapporteer

birdies
door birdies - Apr 20, 2008 om 10:36
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Een gezondheidspsycholoog valt niet onder eerstelijns psychologische zorg. Vandaar dat het niet vergoed wordt.

georgette5
door georgette5 - Apr 20, 2008 om 10:38
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik klikte per ongeluk op beste antwoord, maar helaas is Uw antwoord niet echt best..

Het staat hier niet ter discussie, mijn psycholoog valt onder de NIP en ELP ( dus dit is hier niet het probleem)

Als U goed leest gaat het hier om de verplichting om een deel van de kosten te vergoeden en dit is niet gebeurd!

sorry voor U, maar misschien beter eerst lezen..

birdies
door birdies - Apr 20, 2008 om 11:11
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Excuus, ik had het over een klinisch-psycholoog.

no
door nogeda - Apr 20, 2008 om 20:18
34 Antwoorden / 12 Vragen

Met de verwijzing naar de gezondheidspsycholoog had u beter eerst contact kunnen opnemen met Anderzorg of dit wordt vergoed.

Ik vind het trouwens ook een leuke naam gezondheidspsycholoog

Dat u een probleem heeft snap ik maar u heeft recht op klinische spychologische hulp bij een door Anderzorg gecontracteerde psycholoog waarbij een eigenbijdrage is verschuldigd

georgette5
door georgette5 - Apr 20, 2008 om 21:39
3 Antwoorden / 2 Vragen

@nogeda

ik heb uiteraard vooraf dit gevraagd en het staat ook in de voorwaarden van de polis vermeld.

ook is deze gecontracteerd en voldoet aan alle voorwaarden, anders kom ik natuurlijk niet met deze melding.