aa
door aapjea Nov 16, 2007 om 20:43
Garantie & verzekeringen

Anw en ouderschapsverlof

Ik heb een vraag over anw en ouderschapsverlof. Ik heb een anw uitkering van de svb en hiernaast een baan. Eind juni heb ik voor een periode van 5 maanden ouderschapsverlof opgenomen. Omdat ik onregelmatige diensten werk en mijn onregelmatigheidstoeslag (vast bedrag)  een maand later ontvang heb ik bij de svb aangegeven per 1 aug ouderschapsverlof te hebben genoten omdat toen mijn salaris het werkelijke salaris was gedurende de 5 maanden. Ook een loonstrook van aug bijgevoegd. Heb ik correct gehandeld??

757 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 16, 2007 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zal een deskundige op svb terein tippen (die ik al even niet opmde site zag)(Louisa2)

ve
door verwijderd - Nov 18, 2007 om 00:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

U stelt uw vraag over inkomsten van augustus niet voor niets in november, dus ik neem aan dat u problemen heeft met de SVB. U daar naartoe verwijzen heeft dan ook geen zin.

De hoogte van de ANW is oa afhankelijk van andere inkomsten. U bent verplicht om niet alleen veranderingen in uw inkomen, maar ook andere veranderingen die van invloed kunnen zijn op uw ANW uitkering te melden. U schrijft dat u heeft opgegeven per 1 augustus met ouderschapsverlof te zijn gegaan, terwijl de werkelijke datum eind juni was. Ongeacht of u in juli nog de onregelmatigheidstoeslag van juni ontving zou dit gezien kunnen worden als het niet voldoen aan de gegevens erstrekking of het onjuist verstrekken van gegevens.

Helaas kan ik verder niets meer met deze vraag, domweg omdat ik niet alle informatie ken en niet weet wat de problemen zijn.

Als u er meer over kwijt wilt hoor ik het graag.

groet louisa2

ve
door verwijderd - Nov 18, 2007 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je voor je antwoord Louisa

Ik heb nog geen contact met de svb gehad dus ik ga ze morgen maar eens bellen om te kijken of ik juist heb gehandeld. Ik heb gedacht dat de maand augustus de peilmaand was omdat mijn salaris toen het juiste was. Misschien had ik inderdaad 2 x een loonstrook moeten toesturen met 2x veranderde inkomsten. Het te weinig ontvangen anw van de maand juli wordt gecompenseerd met het teveel betaalde in november nam ik aan misschien geheel ten onrechte. Ik zou wel per 1 dec de loonstroken ter verificatie toegestuurd hebben over de maanden juli t/m nov

Dat ik de vraag nu stel is dat ik in maart dezelfde aanvraag ga doen. Bedankt in ieder geval voor het antwoord.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Louisa2@ off-topic .... je zag de vraag dus al. Er ging met de link iets fout.