h.
door h.spijkerman Apr 10, 2013 om 12:39
Garantie & verzekeringen

ANWB verliest een trouwe klant

Vandaag is de ANWB een trouwe klant verloren.
Context: ANWB verandert rekeningnummer.
Betaal vanuit telebankieren te goede trouw met opgeslagen ANWB profiel. Hoor niets, totdat tot mijn grote verbazing een aanmaning van incassobureau TKB op de deurmat valt.
ANWB gebeld. Om lang verhaal kort te maken. "Ja, u bent zelf verantwoordelijk voor het juist invullen van het rekeningnummer", "Incassoprocedure kunnen we niet omdraaien, het is al uit handen gegeven".
Te goede trouw is geen zakelijk argument, maar basishouding ANWB leidt bij mij tot grote irritate en ledenverlies. ANWB zal er geen traan om laten. Ik ook niet.
Veel succes.

979 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

pino123
door pino123 - Apr 10, 2013 om 12:49
2778 Antwoorden / 14 Vragen
0

Je hebt geen herinnering gehad? Geld is wel aangekomen? Of weer teruggestort op je rekening. Waar is het gestorte geld dan gebleven?

jpm
door jpm - Apr 10, 2013 om 17:04
822 Antwoorden / 28 Vragen
0

Tjonge, dit valt me tegen van de ANWB. Ik heb veel leuke contacten met de ANWB gehad, alsook met de Wegenwacht (dit natuurlijk vaak ook tot mijn leedwezen). Dat oude rekeningnummer, dat moet toch een poos gewoon nog beschikbaar blijven? Is het nergens aangekondigd? Ook ik heb niets hiervan gehoord en vraag me af of ik de laatste keer niet ook op dezelfde manier op de verkeerde rekening mijn contributie heb betaald. Ik hoorde (nog) niets van ANWB, laat staan van een incassobureau. Dat laatste zou ik ook heel erg vinden.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 10, 2013 om 19:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Ja toch heeft het ANWB gelijk u bent er zelf verantwoordelijk voor. Op de nota staat meestal het banknummer voor dat u de betaling doet eerst controleren of het nummer wat u gebruikt het zelfde is als op de nota. Ik doe dit altijd.Rn dat heeft mij al 2 x gered.

id
door ids pultrum - Apr 11, 2013 om 09:16
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

De ANWB heeft wel gelijk dat je er zelf verantwoordelijk voor bent, maar je verwacht op zijn minst een herinnering. Hopelijk beantwoord h.spijkerman de vragen van pino123. Dat geeft een beter beeld van de zaak.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 11, 2013 om 17:25
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

De ANWB had voor ze de bank rekening gingen opheffen eerst U moeten waarschuwen.
Dus U heeft wel betaald maar op verkeerde rekening nummer?

Waarom niet Automatische incasso afgegeven?
Het zelf betalen is een risico voor U, dus als je deze niet veel gebruikte doet krijg je dit soort problemen.
Dus beide zitten eigenlijk fout en kreeg je dan geen geld terug van foute betaling????

valerius-2
door valerius-2 - Apr 11, 2013 om 19:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Dus beide zitten eigenlijk fout en kreeg je dan geen geld terug van foute betaling????[/

Daar zal u geen antwoord op krijgen. Waarschijnlijk wel gehad maar niet gekeken. wat het was.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer