gr
door greet meijer Mar 7, 2017 om 18:53
Garantie & verzekeringen

Assurantiekantoor komt na 13 jaar met een rekening van een verzekering

wij hebben 13 jaar geleden een alles in een verzekering afgesloten bij de rabo bank .wij hebben destijds een afspraak gemaakt dat de bank een opzegservice voor alle lopende verzeringen zou toepassen.
Nu kregen wij van onze oude verzekeraar een rekening  van niet betaalde premie over 13 jaar van onze opstal en glas verzekering.
wij hebben nooit een rekening of aanmaning gehad over deze verzekering en waren in de veronderstelling dat deze was opgezegd door de bank.
ook hebben wij niets bewaard van de oude verzekering ,dus we kunnen niets bewijzen.

wie weet raad??

9173 12 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 7, 2017 om 19:00
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Greet Meijer ,

wij hebben nooit een rekening of aanmaning gehad over deze verzekering

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=61

wi
door wilhelmina59 - Mar 7, 2017 om 19:16
519 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij stug 13 jaar en nooit een nota of herinnering. Als er iets waar verzekeraars erg goed in zijn is premie innen. Het liefst vooraf.
Tussenpersonen zijn tuk op hun provisie en laten geen kans onbenut omdat ook over toekomstige premies alvast in rekening te brengen.
Verder is een paar jaar geleden dit verhaal afgeschaft waarna veel tussenpersonen met zg abonnementen zijn gekomen.
Als de tussenpersoon een volmacht heeft gehad dan heeft ie nooit zijn huiswerk goed gedaan zou dus gewoon de tussenpersoon op zijn verantwoordelijkheden wijzen.
Succes.

tijger1
door tijger1 Mar 7, 2017 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat tendentieus. Uiteraard worden premies vooraf betaald, net als de huur en ga maar door. Natuurlijk is een tussenpersoon "tuk" op zijn provisie, dat is zijn verdienmodel. Afgezien daarvan is dat nog helemaal niet afgeschaft. Maar waar dat wel gebeurd is, is een zogenaamd abonnement toch niet wonderlijk of afkeurenswaardig? Aan de Rabo betaal je ook abonnementskosten voor de polissen die bij Interpolis lopen. En een nieuwe verzekeraar zegt de oude polissen bij de verzekeraar op, niet bij de tussenpersoon.

wi
door wilhelmina59 Mar 7, 2017 om 20:24
519 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, kom uit dit wereldje. voorbeeld :Voogd&Voogd
is een Intermediair met volmacht, houdt in dat de verzekerde de tussenpersoon toestemming heeft gegeven in zijn/haar naam te handelen.

tijger1
door tijger1 Mar 8, 2017 om 11:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar staat dat de Ts dat van V&V kreeg. En een volmacht werkt tussen verzekeraars en de gevolmachtigde tussenpersoon,. Het betekent NIET dat de verzekerde aan een tussenpersoon een volmacht geeft om te doen wat hem goeddunkt.

fa
door familyman - Mar 7, 2017 om 19:34
888 Antwoorden / 1 Vragen

13 Jaar geleden en nooit enige actie ondernomen omdat er niet betaald werd?
Wel een beetje laat, en er bestaat er ook nog iets als een verjaringstermijn  toch?
Nooit een rekening / herinnering / aanmaning / beslag gehad? Nee, jammer dan!

tenormin
door tenormin - Mar 7, 2017 om 19:51
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Zou die oude verzekeraar dan ook maar vergeten en afgaan op wat de Rabo bank u destijds beloofde en heeft gedaan. Dus lopende verzekeringen opzeggen. Die oude verzekeraar vindt ineens, na 13 jaar, een glas- en opstal verzekering? Fijn voor hen; laat maar gaan; geen voetjes om op te staan, zeker niet als u nooit aanmaningen heeft ontvangen waardoor er gestuit kan worden. Als u 'netjes' wilt zijn geeft u ze een antwoord dat u nooit iets ontvangen heeft van aanmaningen etc. Ikzelf zou er zelfs geen mail aan spenderen. Wie eist bewijst, is het devies.

Vo
door Voorbogtcpj1959 - Mar 8, 2017 om 11:45
2 Antwoorden / Vragen

Advies: Ik zou vragen aan de  tussenpersoon of de verzekeraar wie de opzegging naar de oude verzekeraar heeft verzonden. Daarmee kun je aantonen dat de verzekering is opgezegd. Er is maar 1 maar heeft men dit nog bewaard.
De Rabobank zou deze opzeggen en deze kunnen in hun systeem precies zien wat en wanneer verzonden. Vraag wel naar de afdeling verzwekeringen particulieren. De huidige tussenpersonn krijgt een rekening courant van de verzekeraar waarop staat wat men bij de relatie in rekening moet brengen. Deze hebben dit waarschijnlijk niet goed gecontroleert
 Als blijkt dat de de verzekering zowel bij de huidige als vorige verzekeraar op papier nog bestaan dan heb je een dubbele verzekering en dat mag niet. Er volgt dan een restitutie. Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.

tijger1
door tijger1 Mar 8, 2017 om 14:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je mag best een dubbele verzekering hebben, alleen keert er maar één uit bij schade. Er volgt helemaal geen estitutie, want de oude is niet betaald.

gerbera
door gerbera - Mar 8, 2017 om 11:50
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Mag toch aannemen dat u wel verzekerd bent en de afgelopen 13 jaar premie heeft betaald. U kunt daarmee aantonen dat u een andere verzekering heeft als waarvoor u nu een rekening krijgt. Blijkbaar hebben ze de oude verzekeringen ergens onder in een la gevonden maar de opzegging daarvan niet meer kunnen terugvinden cq verwerkt. Zou maar kontakt opnemen met uw huidige verzekering e.e.a. uit te zoeken. Als een verzekeringsmij 13 jaar lang geen premie int moet het wel een enorme puinhoop in hun administratie zijn. En dan nog het lef hebben een rekening te sturen, moet je, bij hen, waarschijnlijk ook 13 jaar wachten als je een beroep moet doen op schadevergoeding.

re
door reintje48 - Mar 8, 2017 om 11:53
1 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou zeggen: loop even langs de Rabobank. Zij kunnen u vast wel aangeven of ze de oude verzekering al of niet hebben opgezegd.

mo
door mof - Mar 8, 2017 om 11:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Uw oude verzekeraar moet eerst maar aantonen datze tijdig rekeningen en aanmaningenhebben verstuurd. Na vijf jaar hoeft u niets aan te tonen. De claim van de verzekeraar kan best al verjaard zijn als die niet binnen vijf jaar aan de bel heeft getrokken

sr
door srkooy - Mar 8, 2017 om 12:17
22 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou zeggen: ga persoonlijk naar de Rabo-bank en praat face-en-face met ze. Lost meer op dan briefjes schrijverij en beschuldigingen !

JE
door JE - Mar 8, 2017 om 12:21
2 Antwoorden / Vragen

Volgens mij is het een civiele vordering van de verzekeringsmaatschappij op U. De verjaringstermijn in dit geval is wettelijk vastgesteld op 20 jaar. Het lijkt mij dus, hoe raar dan ook, dat U de achterstallige verzekeringspremie dient te betalen.

pe
door pebk Mar 8, 2017 om 13:28
581 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de site waar Marita5 naar verwijst valt dit volgens mij onder:
"Een vordering tot periodieke betaling, zoals rente, huur en pacht en voor alles wat bij het jaar of een kortere termijn moet worden betaald. De verjaringstermijn gaat in vanaf het moment dat de vordering opeisbaar is. Elke betalingstermijn afzonderlijk verjaart na verloop van 5 jaar."

En geldt er een verjaring van vijf jaar (per termijn).

pr
door prawo - Mar 8, 2017 om 13:10
15 Antwoorden / 1 Vragen

Je zou ook de Rabo bank kunen aanspreken en jullie overeenkomst (dat zij de opzegging bij de andere verzekeringen zouden regelen) aanhalen.

Vraag hen dit op te lossen. Wie weet stemt hun reactie je tot tevredenheid. Zo niet dan kun je altijd nog verder zoeken.

Wellicht sloot je er ook een rechtsbijstandsverzekering? Dan ben je helemaal ingedekt

vr1944
door vr1944 - Mar 8, 2017 om 14:38
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Een verzekering dekt geen schade als de premie niet betaald wordt of als er betalingsachterstand is . Je word dan meestal geroyeerd . Dan is het vreemd dat zo'n verzekeraar opeens 13 jaar premie opeist .Heb je al eens contact opgenomen met deze verzekeraar en de feiten aan hun vermeld zoals in uw je vraag staat. Misschien komen zij wel tot de conclusie dat ze fout zitten en is het een storm in glas water.