be
door bengeltje59 Jul 6, 2017 om 19:57
Garantie & verzekeringen

Autoverzekering 76 euro per jaar verhoogd. Nieuwe premie. Kan dit zomaar ?

Kreeg van Aegon bericht dat de autopremie flink omhoog gaat wegens toename van schades. Dit is dus 76 Euro op jaarbasis. Kan dit zomaar zo'n hoog bedrag verhoging???

4031 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2017 om 20:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom niet? En krijgt u niet weer een beetje korting ivm no-claim?

U kunt natuurlijk ook op het internet kijken of u elders voordeliger terecht kunt.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 6, 2017 om 20:14
7196 Antwoorden / 3 Vragen
mathijs_b
door mathijs_b - Jul 6, 2017 om 20:21
641 Antwoorden / 77 Vragen

Na een prijsverhoging mag je meestal kostenloos opzeggen.

be
door bengeltje59 Jul 6, 2017 om 20:51
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ja dat weet ik. Het gaat mij erom dat er helemaal geen cijfers bekend gemaakt worden. We krijgen het gewoon opgelegd. Deze premie verhogingen zijn al bij meerdere auto verzekeringen. Dus overstappen heeft geen nut. Alleen maar slikken....

edrick3
door edrick3 - Jul 6, 2017 om 20:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan dit zomaar zo'n hoog bedrag verhoging???
Ja, zoals je al gemerkt hebt.
Je zou eens kritisch je verzekering met andere kunnen vergelijken.

Ter info: https://www.independer.nl/autoverzekering/intro.aspx

ne
door neodutchio - Jul 6, 2017 om 20:32
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Deze verhoging is dus € 6,33 per maand. Het ligt er even aan wat u voorheen betaalde wat het het procentueel is.

Maar als er meer schades worden uitbetaald dan dat er inkomsten binnen komen zal er aktie ondernomen moeten worden.

be
door bengeltje59 Jul 6, 2017 om 20:55
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een WAO uitkering. Die gaat grotendeels op aan verhoogde zorgpremies en verzekeringen.
Mensen gaan op een gegeven moment zich niet meer verzekeren omdat het geld gewoon op is. Pfff....

ne
door neodutchio Jul 6, 2017 om 21:17
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Er zijn tips gegeven wat u kunt doen met uw autoverzekering. En als blijkt dat auto rijden te duur is kunt u altijd nog besluiten de auto te verkopen. Scheelt ook weer wegenbelasting, verzekering, brandstof en onderhoudt

tenormin
door tenormin Jul 6, 2017 om 21:29
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dat laatste ga ik binnenkort doen @neodutchio want met bepaald inkomen kan men maar zoveel uitgeven; ben een van die 'dommerds' die niet schulden wil gaan maken. ;-))

wi
door willems123 Jul 6, 2017 om 23:06
117 Antwoorden / 16 Vragen

Ik heef ook WIA-uitkering, ik krijg een taxi-pas en een scootsmobiel van de gemeente, een auto heb ik niet meer, het schelt heel veel!

tenormin
door tenormin Jul 6, 2017 om 23:54
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@willemse123, wel fijn dat u het via de Gemeente "krijgt", wel tussen haakjes, want als u er geen recht op zou hebben kreeg u het niet. Ik zelf ga zo'n 45 km ding kopen; ben ik in ieder geval van de APK en de rest van de kosten af.

tijger1
door tijger1 Jul 7, 2017 om 09:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Zoveel kosten hebt u toch niet gemaakt aan uw auto? En zo'n 45 km ding moet ook verzekerd en onderhouden worden en rijdt echt niet op water.

tenormin
door tenormin Jul 7, 2017 om 16:06
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ligt er maar aan wat je niet 'zoveel kosten' noemt @tijger1. Nee, hij rijdt niet op water maar Diesel. De verzekering is goedkoper, geen wegenbelasting, een jaar is zo voorbij en is het weer APK-tijd.

tijger1
door tijger1 Jul 7, 2017 om 16:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Een tijdje terug had u het over kosten voor uw auto, of die prijs niet te hoog was en daarbij schreef ik zelf, als ik mij wel herinner, dat u jarenlang niets aan onderhoud had uitgegeven. En APK kost ook twee tientjes.

marita5
door marita5 - Jul 6, 2017 om 21:05
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bengeltje59 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.wegwijs.nl/artikel/2017/02/premie-autoverzekering-stijgt-verder

be
door bengeltje59 Jul 6, 2017 om 21:29
5 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt.

marita5
door marita5 Jul 6, 2017 om 23:15
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

tenormin
door tenormin - Jul 6, 2017 om 21:43
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@bengeltje59, ik betaal de autopremie per maand, is bij mij ca. €10,00 duurder geworden. En ja, daar hebben we geen zeggenschap in. Een jaar of 10 (of zo) geleden kon ik nog switchen van MIJ., nu inmiddels niet meer. Denk dat het echt moeilijk zal zijn om nu nog een prijsvechter te vinden die goedkopere verzekeringen aanbiedt. Uiteraard mag het: anders was het niet mogelijk geweest.

hansje klein
door hansje klein - Jul 6, 2017 om 23:24
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De autoverzekeraars hebben jarenlang gestunt met hun auto-verzekeringen en dat is ook in Brussel opgevallen, omdat deze verzekeringstak uiteindelijk al die jaren met verlies werkte. Nu zijn ze op de vingers getikt en zal iedere auto-verzekeraar zich moeten aanpassen. Eén schaap over de dam ... zullen ze allemaal 'omvallen'.

jo
door jorisw - Jul 7, 2017 om 09:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig mag een bedrijf hun inkomsten aanpassen aan de uitgaven. Zou wat zijn als dat niet mag. Dan kunnen veel bedrijven snel hun deuren sluiten....

fl
door flessebon - Jul 7, 2017 om 18:01
418 Antwoorden / 7 Vragen

Mooi klusje toch voor het weekend om een andere te vinden?

me
door mein33 - Jul 7, 2017 om 18:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hoog bedrag die 20 cent per dag. :-))
Maar ja, wel de lusten maar niet de lasten, alleen zo steekt deze wereld nou eenmaal niet in elkaar.
Kleinere en goedkopere auto kopen levert een behoorlijke besparing op in de (jaarlijkse) kosten die het autorijden nu eenmaal met zich brengt.
Ook kunt u de verzekeringskosten drukken door een lagere vorm van verzekering af te sluiten, alleen als het even mis gaat komt de besparing als een boomerang terug en zal het vele malen meer kosten dan dat het ooit heeft opgelevert.
Na een (paar) nachtje(s) slapen en de verontwaardiging iets is afgenomen zal het hele ongenoegen wel met een sisser doven.
Alles wordt nou eenmaal duurder en zeker nu de economie weer aantrekt, alleen niet iedereen plukt daar vooralsnog de vruchten van.

be
door bengeltje59 Jul 8, 2017 om 09:02
5 Antwoorden / 3 Vragen

Als je een WAO uitkering hebt is iedere verhoging niet leuk. Het is niet alleen de autoverzekering.....
Bij mij komt er niks bij om al die verhogingen te betalen en ik rij al een kleine auto.
Waar stopt het???,

me
door mein33 Jul 8, 2017 om 10:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@bengeltje59,

Dat u een uitkering heeft is van geen enkel belang.
De één heeft een betaalde baan en een ander heeft, om welke reden dan ook, een uitkering.
Door beide groepen moeten de rekeningen, ook die voor het bezit van een motorvoertuig, gewoon worden betaald, daar zit geen verschil tussen.
Voor niemand is een prijsverhoging, voor wat dat ook, leuk en er zijn genoeg mensen met een betaalde baan n die moeite genoeg hebben om maandelijks rond te komen.
"Klagers geen nood, pochers geen brood".

"Waar stopt het" ????
Het antwoord hierop weet u zelf maar al te goed en behoeft geen verdere toelichting.

Cookies
door Cookies Jul 8, 2017 om 10:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je werkelijk zo krap zit, de auto de deur uit doen en vervangen door een scooter, brommer of (elektrische) fiets. Levert maandelijks een forse besparing op.

tijger1
door tijger1 Jul 8, 2017 om 11:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zijn mensen die met 40 uur werken heel wat minder verdienen dan sommigen met een WAO uitkering, en zich zelfs met werken geen auto kunnen veroorloven.

Cookies
door Cookies Jul 8, 2017 om 11:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tijger1, +10. Jammer dat veel mensen niet verder kunnen of willen kijken dan hun eigen straatje.

me
door mein33 Jul 8, 2017 om 13:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,

Dat wil Ts. nu juist wel en daarvoor is zijn auto een uitstekend hulpmiddel  ;-))

be
door bengeltje59 Jul 8, 2017 om 21:43
5 Antwoorden / 3 Vragen

Deze antwoordem heb niks meer met premieverhoging te maken. Jammer.

me
door mein33 Jul 8, 2017 om 21:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@bengeltje,

Grapje moet kunnen en er niets persoonlijks mee bedoeld.
Maar excuses als het anders bij u overkomt. :-((

ro
door ronny530 - Jul 8, 2017 om 15:04
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Aegon is tenminste helder over de premieverhoging want de tak autoverzekeringen lijdt verlies en dat verlies wordt met een premieverhoging gecompenseerd. Aegon is eigenlijk nooit goedkoop geweest qua autoverzekeringen en nu de premie omhoog gaat heeft u de kans de verzekering op te zeggen. Als u de autoverzekering via een tussenpersoon heeft afgesloten kan die tussenpersoon voor u op zoek gaan naar een goedkopere en degelijke verzekeraar met de zelfde dekking en service. Internet verzekeraars schieten als paddestoelen uit de grond maar als er iets gebeurt staat u er alleen voor dus is een rechtsbijstandverzekering voor de auto echt een must want bij schade buiten uw schuld mag/moet u zelf alles regelen. De verzekeringsmaatschappij waar Tim en Tom reclame voor maken is mij zwaar tegen gevallen want het eerste jaar was de premie laag en bij ingang van het tweede jaar bijna verdubbeld want de auto was meer dan tien laar oud en ik ben ook een jaar ouder geworden. Saillant detail het betrof een tweede auto en in het eerste jaar 0% no-claim bij ingang van het tweede jaar ineens 50% no-claim vanwege bovenstaande reden toch veel duurder geworden. Dat verjaardagsfeestje van de auto kan wel eens een duur feestje zijn want de kaarsjes op de taart die Tim en Tom uitblazen betaald u toch echt zelf. Tot slot ik had de verzekering via independer afgesloten vanwege de betrouwbaarheid maar zo betrouwbaar is hun advies ook weer niet.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 2, 2018 om 00:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Internet verzekeraars schieten als paddestoelen uit de grond maar als er iets gebeurt staat u er alleen voor dus is een rechtsbijstandverzekering voor de auto echt een must want bij schade buiten uw schuld mag/moet u zelf alles regelen

Wat een onzin, veel internetverzekeraars bieden ze goede polisvoorwaarden en regelen zaken graag voor je. Veel van die veel te grote verzekeraars laten het je juist zelf regelen.

fl
door flessebon - Jul 8, 2017 om 18:34
418 Antwoorden / 7 Vragen

Wat er een paar jaar geleden is gebeurd met die havenpensioenen was niet fraai. En dan nog zo`n prijsverhoging, dan heeft u 2 redenen om een andere verzekeraar te zoeken.

tenormin
door tenormin Feb 1, 2018 om 21:30
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Omdat dit al een oud topic is: even een toevoeging: vandaag de dag zijn er niet echt veel 'goedkopere' verzekeringen meer. Inmiddels heb ik auto van de hand moeten doen. Tja.

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2018 om 21:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin.
Waarom hijst u dit oude topic omhoog?

me
door mein33 - Feb 2, 2018 om 13:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

edit.  mein33