Autoverzekering FBTO premieverhoging vanwege ingetrokken schadeclaim
FBTO heeft mijn premiebedrag verhoogd naar aanleiding van een schadeclaim. Twee bijzonderheden: 1. met terugwerkende kracht van twee maanden vóórdat de aanrijding plaats had; 2. de tegenpartij heeft zijn schadeclaim ingetrokken omdat er geen schade bleek te zijn. Toch blijft FBTO de verhoogde premie incasseren. Drie maal telefonisch contact gehad met verschillende medewerkers die het dossier bij de hand hebben (na tenminste een kwartier zoektijd) en mijn vragen niet begrijpen maar wel toezeggen e.e.a. uit te zoeken. Vervolgens gebeurt er niets. Ik heb twee mails verstuurd, waarop een automatisch antwoord waarin FBTO dat belooft om binnen 10 dagen te reageren en dat niet doet. Graag advies.
Hoi Ariane, ik zou vragen om een royamentverklaring en uitkijken naar een andere verzekering. En vragen om een schriftelijke bevestiging waarom dit en dat, hoe en waarom?
Als er niet te begrijpen valt, wat valt er dan uit te zoeken? Om hoeveel verhoging gaat het eigenlijk? verzekeringen stellen hun prijzen wel eens bij, niet altijd in het voordeel van de klant lijkt mij. Omdat het twee maanden voor de schadeclaim is verhoogd met terug werkende kracht. Ahúm!
Ook een tijd geleden bij FBTO gezeten en gedonder met ze gehad omdat ze er alles aan deden om de schade niet te vergoeden.
Daarom via Independer een andere verzekering genomen.
Is de premie verhoogd of is de bonus-maluskorting verlaagd? Dat is nogal een verschil.
Verlaging van de BM-korting vanwege schade gaat altijd pas in ná de schadedatum. Dat kan hier dus niet aan de orde zijn. Dan lijkt het erop dat er simpelweg een premieverhoging is geweest. Alles wordt duurder dus ook schadeherstel en daarmee ook de premie van een autoverzekering.
Advies: bel of mail met FBTO en vraag gewoon eens waarom de premie verhoogd is. Neem niet op voorhand aan dat dit met de schade te maken heeft.
Een contactformulier invullen met uw klacht heeft misschien effect.
https://www.fbto.nl/verzekeringen/service/klachtformulier
https://www.fbto.nl/verzekeringen/contact
https://www.fbto.nl/verzekeringen/service/klacht
Wat een raar verhaal ook al omdat u blijkbaar weet wat de andere auto aan schade heeft geclaimd, geen informatie waar u mee te maken heeft nadat partijen hun verzekeraars hebben ingeschakeld.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Boete betalen bij abbostop
Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer