co
door corinewielaart Mar 26, 2012 om 21:36
Garantie & verzekeringen

Autoverzekering heeft mij na 2 keer schade in 1 jaar geroyeerd

Hallo,

Na een scheiding heb ik een nieuwe auto all risk verzekerd. Ik had 0 schadevrijde jaren omdat de vorige auto op mijn ex zijn naam stond. Nu heb ik de pech dat ik 2 keer schade heb gehad in een jaar. Drank of drugs of te hard rijden was niet aan de orde. Een keer paalte en een keer boom ivm gladheid. Zij hebben mij nu geroyeerd. ik sta nu -3. Wat kan ik doen?

4472 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 26, 2012 om 21:51
11569 Antwoorden / 51 Vragen

De boete voor niet verzekerd zijn (voor een auto) bedraagt € 440,00 dus ik zou inderdaad direct aktie ondernemen. En onder die boete kom je niet uit.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 27, 2012 om 00:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat u moet doen is de gevolgen van u rijstijl is bekijken en voorlopig een dure verzekering afsluiten, misschien kan u nu schade vrije jaren opbouwen.

ir. benton deus
door ir. benton deus - Mar 27, 2012 om 02:04
66 Antwoorden / 1 Vragen

Ten eerste kan een verzekeringsmaatschappij je niet direct uit de verzekering doen, royement hoort een opzegtermijn, en u moet de kans krijgen om een andere verzekring te zoeken.

Al andere websites geprobeerd met autoverzekeringen?AllSecur?

De andere oplossing is de auto weer verkopen of schorsen bij de RDW - in een gesloten garage zetten voor een jaar.

De informatie in Roydata verdwijnt dan na een jaar inactiviteit en komt u weer automatisch „0 jaren schadevrij” te staan.

@Valerius

Ik sta bij AllSecur - info 2011 - op - 9 schadevrije jaren! Je hoeft zelf niet de schuldige te zijn van een claim: derden - de families Dader op het Kerkhof - veroorzaakten schades aan het dak (2010) en zijwaarts - SUV parkeren. Het Waarborgfonds aanspreken?! Zag pas achteraf dat er schade was onstaan en plaats delict was weggereden noch getuigen waren. Schending van de criteria voor het waarborgfonds. Maar het kost je wel schadevrije jaren.

empyria
door empyria - Mar 27, 2012 om 06:52
504 Antwoorden / 3 Vragen

Mag een verzekering dat eigenlijk wel doen?

Iemand royeren na 2 schades???

Men gaat dan toch gewoon meer premie betalen?

Royeren is wel een hele drastische maatregel!

vladja
door vladja - Mar 27, 2012 om 08:33
8293 Antwoorden / 27 Vragen

ir. benton deus,

De andere oplossing is de auto weer verkopen of schorsen bij de RDW - in een gesloten garage zetten voor een jaar.

De informatie in Roydata verdwijnt dan na een jaar inactiviteit en komt u weer automatisch „0 jaren schadevrij” te staan.

De melding dat de verzekeringsmaatschappij de polis heeft be-eindigd en de 2 schades staan geregistreerd in het CIS (Centraal Informatie Systeem van in Nederland werkzame verzekeringsmaatschappijen), lees hier.... Die informatie blijft 5 jaar staan. Het CIS wordt automatisch geraadpleegd bij het opmaken van de polis. Dus bovenstaand advies helpt niet.

Buiten het CIS is er nog art. 928 van Burgerlijk Wetboek nr. 7:

1. De verzekeringnemer is verplicht vóór het sluiten van de overeenkomst aan de verzekeraar alle feiten mede te delen die hij kent of behoort te kennen, en waarvan, naar hij weet of behoort te begrijpen, de beslissing van de verzekeraar of, en zo ja, op welke voorwaarden, hij de verzekering zal willen sluiten, afhangt of kan afhangen.

Als de verzekeringsmaatschappij de "verzwijging" van deze feiten te weten komt, kan de verzekering onmiddellijk gestopt worden. Zou de verzekeringsmij bij kennis van de feiten geen verzekering hebben afgesloten, dan hoeft de verzekeringsmij geen schade van verzekeringsnemer te vergoeden en eventuele uitkeringen aan een tegenpartij bij verzekeringnemer verhalen.

En volgens het strafrecht wordt aangifte gedaan van verzekeringsfraude. Klaar ben je dan met een strafblad erbij.

Vladja

vladja
door vladja - Mar 27, 2012 om 08:47
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=empyria schreef op dinsdag 27 mrt 2012, 06:52]Mag een verzekering dat eigenlijk wel doen?

Iemand royeren na 2 schades???

Men gaat dan toch gewoon meer premie betalen?

Royeren is wel een hele drastische maatregel!

Ja, dat mag. In elke schadeverzekering (auto / woonhuis / inboedel etc.) is altijd één van de voorwaarden, dat de verzekeringsmaatschappij binnen 30 dagen na elke schademelding de verzekering éénzijdig mag opzeggen met een korte opzegtermijn.

Verzekeringsmaatschappijen hebben geen verplichting om iemand te verzekeren. Voor de verplichte WA-motorrijtuigverzekering is er het vangnet Rialto, die ook nog andere verzekeringen aanbieden voor mensen, die elders geweigerd worden. Voor het verhoogde risico wordt een pittige prijs berekend. Maar ook Rialto heeft geen verzekeringsplicht.

Vladja

vladja
door vladja - Mar 27, 2012 om 16:12
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Het enige dat nu overblijft is Rialto. Die verzekeren alleen via een tussenpersoon. Rialto is de club voor mensen, die nergens anders een WA-autoverzekering kunnen afsluiten. Daar hangt een fors prijskaartje aan.

De -3 jaren staan geregistreerd en het feit dat de verzekeringsmaatschappij de polis be-eindigd heeft. Dat is dus te zien voor alle andere verzekeringsmaatschappijen, waar je een verzekering aanvraagt. Daarom zullen gewone maatschappijen geen verzekering meer willen afsluiten. Je wordt gezien als brokkenpiloot.

Wel snel een nieuwe verzekering afsluiten, want je auto wordt afgemeld bij de RDW. Als die geen nieuwe verzekeringsaanmelding krijgen, sta je als niet-verzekerd te boek en daarvoor kan je een forse bekeuring krijgen.

Lees: hier...

Vladja

co
door corinewielaart - Mar 27, 2012 om 16:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 27 mrt 2012, 00:10]Wat u moet doen is de gevolgen van u rijstijl is bekijken en voorlopig een dure verzekering afsluiten, misschien kan u nu schade vrije jaren opbouwen.

Mijn vraag was een serieuze en zit niet te wachten op een vader die me de les leest!