So
door Sophiaa Feb 2, 2023 om 19:50
Garantie & verzekeringen

Bankstel met gebreken, winkel gestopt

Na een levertijd van 12 weken heb ik in mei 2022 een prachtige bank bezorgd gekregen en die ook netjes in elkaar is gezet door de winkelier (Veringmeijer in Vlaardingen).
Er viel mij gelijk diverse gebreken op waaronder een scheef genaaid kussen van de chaise longue. Dit onderdeel is opgehaald en na 2 maanden op een halve bank gezeten te hebben weer geleverd. Helaas waren de gebreken niet opgelost. De winkelier heeft nogmaals een klacht ingediend bij de fabrikant waarna de fabrikant de reparatie heeft uitbesteed aan Holland Meubel Repair. Die zijn meerdere keren komen kijken maar gingen iedere keer weg zonder iets concreet te doen. Bij hun laatste bezoek bleek dat er een poot ontbreekt waardoor de bank begint in te zakken!
Om het drama compleet te maken bleek de winkelier ineens gestopt te zijn (na 60 jaar!).
Ik heb al zo vaak met Holland Meubel Repair gebeld en gemaild en zij zetten deze meldingen door naar de fabrikant met het verzoek contact met mij op te nemen. Maar de fabrikant negeert me gewoon!

Ik heb een bank van 4000 euro met zogenaamd 5 jaar garantie, met zoveel gebreken en waar ik niet op durf te zitten door de ontbrekende middenpoot.
Ik weet gewoon nu niet meer wat te doen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de fabrikant doet wat die moet doen?
Holland Meubel Repair mag de contactgegevens van de fabrikant niet verstrekken.
Graag uw advies.

4023 4 Rapporteer

sira
door sira - Feb 2, 2023 om 20:54
2361 Antwoorden / 24 Vragen

In feite heeft de fabrikant niets met u te maken, u heeft de bank bij Verinmeier gekocht en niet bij de fabrikant.
Heeft u het mobiele nummer van Veringmeier al eens geprobeerd? 06-13851130

Vraag aan Holland Meubel Repair of zij er een poot onder kunnen zetten, helaas zult u dat wel moeten betalen.

sw
door swat1500 - Feb 3, 2023 om 00:37
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft de fabrikant 5 jaar garantie gegeven of de verkoper?
In het laatste geval is de fabrikant u niets verplicht. Garantie dient u te claimen bij de verkoper. Bestaat die niet meer dan staat u met lege handen.
Zoek een goede meubel maker en kijk wat er te redden valt. Op Holland Meubel Repair zou ik niet meer rekenen.

Ingrid Biemans
door Ingrid Biemans - Feb 6, 2023 om 12:21
1 Antwoorden / Vragen

Firma Veringmeyer is wel is waar failliet maar is nog een maand open. Zaterdag 4 februari zijn wij daar nog geweest. Dus zou naar de zaak gaan.

Lambert vos
door Lambert vos - Feb 7, 2023 om 09:50
10 Antwoorden / 1 Vragen

Zolang er geen falliet in het spel is blijft de verkoper 5 jaar aansprakelijk daar is deze als het goed is voor vezekert