Belbus
Hebben een garantieprobleem met de firma Bax in Bergeijk ingestuurd. Er vielen allemaal gaatjes in de nieuwe luifel van € 1600 bij het eerste gebruik. We hebben foto's gestuurd naar Bax, we zijn met de luifel naar de zaak gegaan, maar kregen nul op het request. Het zouden wel miertjes zijn geweest, was het antwoord. Waarom de miertjes dan ineens ophielden met knagen wisten ze ook niet te verklaren. Maar garantie geven.... ho maar. We hebben daar toch gewoon recht op?
Zijn er nog meer mensen met klachten over de firma Bax?
Wanneer gaat de Belbus reageren?
Gaatjes ontstaan natuurlijk niet zomaar in een luifel. Als deze er al niet inzaten bij het opzetten, dan zullen ze door externe oorzaken ontstaan zijn.
Of er meer klachten of Bax zijn is niet relevant, iedere zaak staat op zich. En waarom de belbus nog niet reageert zal u daar moeten vragen.
Misschien kan het ter reparatie aangeboden worden, dat kan lees ik bij veelgestelde vragen tot en met december.
https://www.baxrecreatieshop.nl/veelgestelde-vragen
Geachte Jeannette,
Voor contact met de Belbus van Kassa, klik op de volgende link :
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/mail-je-probleem-naar-de-belbus
Geachte Jeannette,
Ik lees online heel veel klachten over dit bedrijf, klik op de volgende link :
https://nl.trustpilot.com/review/baxrecreatieshop.nl
Ja, dus?
@Neodutchio,
Het zou slim zijn als men zich eerst verdiept in een bedrijf voordat men er zaken mee doet.
En omdat de meerderheid positief is zou je hier niet moeten kopen? Het percentage dat een positieve review schrijft is altijd kleiner als die een klacht hebben. Het percentage tevreden klanten is dus hier veel hoger dan ontevreden klanten. En als je de klachten uit uw link leest gaat het vooral om ongeintereseerd personeel. Dus, met welke reden had TS hier niet moeten bestellen?
@Neodutchio,
Mijn link was slechts een voorbeeld.
Er staan veel meer klachten online.
Misschien een combinatie van vogelpoep en zonlicht? Vogelpoep wil je ook echt niet op je autolak hebben.
Indien u een probleem heeft met garantie dan kuint u m.i. wel degelijk een broep doen op de wettelijke consumentenaankoopbeschermingsregeling en ik geef u nu een aantal verwijzingen naar de inhoud van die wetgeving (primair is vde verkoper verantwoordelijk voor het leveren van een product dat aan de gestelde verwachtingen voldoet en wat dan diens plicht is, verwijzing naar de letterlijke wettekesten en ook wat u kunt doen indien deze verkoper in gebreke blijft om de wetgeving na te leven (en ik maak uit o.a. een reactie van @GEBORENAMSTERDAMMER op dat er meer klachten zijn.
De verwijzingen: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.
u zult ze formeel ansprakelijk moeten stellen, doe dit schriftelijk en eis een oplossing, komen ze niet met een oplossing dan kunt u de koop ontbinden....
Oude stof gekocht?
Of tijdens gebruik gaatjes gevallen?
Ongedierte dat op doek viel mogen ze wel uitsluiten voor garantie.
Alleen denk ik niet aan Mieren maar erger.
En hoeveel tijd zat er tussen aankoop, 1e gebruik en 1e gaatjes gezien?
De luifel is nog bruikbaar en komt vaker voor dat er gaatjes ontstaan.
Op enkele zonneschermen zelfde gehad na 1 jaar.
De eerste mier die gaten in stof vreet moet nog geboren worden dus is dit gewoon een smoes om onder de garantie uit te komen. Wat ik mij kan bedenken is dat er een vogel aan het pikken is geweest.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer