Je
door Jeannette Jongerius Nov 17, 2021 om 11:07
Garantie & verzekeringen
Belbus

Hebben een garantieprobleem met de firma Bax in Bergeijk ingestuurd. Er vielen allemaal gaatjes in de nieuwe luifel van € 1600 bij het eerste gebruik. We hebben foto's gestuurd naar Bax, we zijn met de luifel naar de zaak gegaan, maar kregen nul op het request. Het zouden wel miertjes zijn geweest, was het antwoord. Waarom de miertjes dan ineens ophielden met knagen wisten ze ook niet te verklaren. Maar garantie geven.... ho maar. We hebben daar toch gewoon recht op?

Zijn er nog meer mensen met klachten over de firma Bax?
Wanneer gaat de Belbus reageren?

2227 10 Rapporteer

ap
door apiejoepie - Nov 17, 2021 om 11:18
130 Antwoorden / 4 Vragen

u zit verkeerd hier voor de belbus

ne
door neodutchio - Nov 17, 2021 om 11:27
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Gaatjes ontstaan natuurlijk niet zomaar in een luifel. Als deze er al niet inzaten bij het opzetten, dan zullen ze door externe oorzaken ontstaan zijn.
Of er meer klachten of Bax zijn is niet relevant, iedere zaak staat op zich. En waarom de belbus nog niet reageert zal u daar moeten vragen.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 17, 2021 om 11:52
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien kan het ter reparatie aangeboden worden, dat kan lees ik bij veelgestelde  vragen tot en met december.
https://www.baxrecreatieshop.nl/veelgestelde-vragen

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 17, 2021 om 12:21
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jeannette,

Voor contact met de Belbus van Kassa, klik op de volgende link :

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/mail-je-probleem-naar-de-belbus

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 17, 2021 om 12:29
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jeannette,

Ik lees online heel veel klachten over dit bedrijf, klik op de volgende link :

https://nl.trustpilot.com/review/baxrecreatieshop.nl

ne
door neodutchio Nov 18, 2021 om 15:03
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Ja, dus?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 18, 2021 om 18:52
1770 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Het zou slim zijn als men zich eerst verdiept in een bedrijf voordat men er zaken mee doet.

ne
door neodutchio Nov 18, 2021 om 19:44
5157 Antwoorden / 12 Vragen

En omdat de meerderheid positief is zou je hier niet moeten kopen? Het percentage dat een positieve review schrijft is altijd kleiner als die een klacht hebben. Het percentage tevreden klanten is dus hier veel hoger dan ontevreden klanten. En als je de klachten uit uw link leest gaat het vooral om ongeintereseerd personeel. Dus, met welke reden had TS hier niet moeten bestellen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 18, 2021 om 23:21
1770 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Mijn link was slechts een voorbeeld.

Er staan veel meer klachten online.

sira
door sira - Nov 17, 2021 om 12:53
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Misschien een combinatie van vogelpoep en zonlicht? Vogelpoep wil je ook echt niet op je autolak hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 17, 2021 om 15:54
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Indien u een probleem heeft met garantie dan kuint u m.i. wel degelijk een broep doen op de wettelijke consumentenaankoopbeschermingsregeling en ik geef u nu een aantal verwijzingen naar de inhoud van die wetgeving (primair is vde verkoper verantwoordelijk voor het leveren van een product dat aan de gestelde verwachtingen voldoet en wat dan diens plicht is, verwijzing naar de letterlijke wettekesten en ook wat u kunt doen indien deze verkoper in gebreke blijft om de wetgeving na te leven (en ik maak  uit o.a. een reactie van @GEBORENAMSTERDAMMER op dat er meer klachten zijn.

De verwijzingen: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.

1paul
door 1paul - Nov 17, 2021 om 16:08
3161 Antwoorden / 0 Vragen

u zult ze formeel ansprakelijk moeten stellen, doe dit schriftelijk en eis een oplossing, komen ze niet met een oplossing dan kunt u de koop ontbinden....

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 18, 2021 om 10:55
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Oude stof gekocht?

Of  tijdens gebruik gaatjes gevallen?

Ongedierte dat op doek viel mogen ze wel uitsluiten voor garantie.
Alleen denk ik niet aan Mieren maar erger.

En hoeveel tijd zat er tussen aankoop,  1e gebruik en 1e gaatjes gezien?

De luifel is nog bruikbaar en  komt vaker voor dat er gaatjes ontstaan.

Op enkele zonneschermen zelfde gehad na 1 jaar.

gerbera
door gerbera - Nov 18, 2021 om 13:54
7368 Antwoorden / 14 Vragen

De eerste mier die gaten in stof vreet moet nog geboren worden dus is dit gewoon een smoes om onder de garantie uit te komen. Wat ik mij kan bedenken is dat er een vogel aan het pikken is geweest.