Je
door Jeannette Jongerius Nov 17, 2021 om 11:07
Garantie & verzekeringen
Belbus

Belbus

Hebben een garantieprobleem met de firma Bax in Bergeijk ingestuurd. Er vielen allemaal gaatjes in de nieuwe luifel van € 1600 bij het eerste gebruik. We hebben foto's gestuurd naar Bax, we zijn met de luifel naar de zaak gegaan, maar kregen nul op het request. Het zouden wel miertjes zijn geweest, was het antwoord. Waarom de miertjes dan ineens ophielden met knagen wisten ze ook niet te verklaren. Maar garantie geven.... ho maar. We hebben daar toch gewoon recht op? 


Zijn er nog meer mensen met klachten over de firma Bax?
Wanneer gaat de Belbus reageren?

2227 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ap
door apiejoepie - Nov 17, 2021 om 11:18
130 Antwoorden / 4 Vragen
0

u zit verkeerd hier voor de belbus

ne
door neodutchio - Nov 17, 2021 om 11:27
5157 Antwoorden / 12 Vragen
0

Gaatjes ontstaan natuurlijk niet zomaar in een luifel. Als deze er al niet inzaten bij het opzetten, dan zullen ze door externe oorzaken ontstaan zijn.
Of er meer klachten of Bax zijn is niet relevant, iedere zaak staat op zich. En waarom de belbus nog niet reageert zal u daar moeten vragen.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 17, 2021 om 11:52
7195 Antwoorden / 3 Vragen
2

Misschien kan het ter reparatie aangeboden worden, dat kan lees ik bij veelgestelde  vragen tot en met december.
https://www.baxrecreatieshop.nl/veelgestelde-vragen

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 17, 2021 om 12:21
1770 Antwoorden / 31 Vragen
3

Geachte Jeannette, 

Voor contact met de Belbus van Kassa, klik op de volgende link :


https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/mail-je-probleem-naar-de-belbus

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 17, 2021 om 12:29
1770 Antwoorden / 31 Vragen
2

Geachte Jeannette, 

Ik lees online heel veel klachten over dit bedrijf, klik op de volgende link :


https://nl.trustpilot.com/review/baxrecreatieshop.nl

ne
door neodutchio Nov 18, 2021 om 15:03
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Ja, dus?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 18, 2021 om 18:52
1770 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Het zou slim zijn als men zich eerst verdiept in een bedrijf voordat men er zaken mee doet.

ne
door neodutchio Nov 18, 2021 om 19:44
5157 Antwoorden / 12 Vragen

En omdat de meerderheid positief is zou je hier niet moeten kopen? Het percentage dat een positieve review schrijft is altijd kleiner als die een klacht hebben. Het percentage tevreden klanten is dus hier veel hoger dan ontevreden klanten. En als je de klachten uit uw link leest gaat het vooral om ongeintereseerd personeel. Dus, met welke reden had TS hier niet moeten bestellen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 18, 2021 om 23:21
1770 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Mijn link was slechts een voorbeeld.

Er staan veel meer klachten online.

sira
door sira - Nov 17, 2021 om 12:53
2348 Antwoorden / 24 Vragen
0

Misschien een combinatie van vogelpoep en zonlicht? Vogelpoep wil je ook echt niet op je autolak hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 17, 2021 om 15:54
16867 Antwoorden / 202 Vragen
2

Indien u een probleem heeft met garantie dan kuint u m.i. wel degelijk een broep doen op de wettelijke consumentenaankoopbeschermingsregeling en ik geef u nu een aantal verwijzingen naar de inhoud van die wetgeving (primair is vde verkoper verantwoordelijk voor het leveren van een product dat aan de gestelde verwachtingen voldoet en wat dan diens plicht is, verwijzing naar de letterlijke wettekesten en ook wat u kunt doen indien deze verkoper in gebreke blijft om de wetgeving na te leven (en ik maak  uit o.a. een reactie van @GEBORENAMSTERDAMMER op dat er meer klachten zijn.

De verwijzingen: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

 

 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

 

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

 

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

 

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

 

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

 

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.

1paul
door 1paul - Nov 17, 2021 om 16:08
3161 Antwoorden / 0 Vragen
0

u zult ze formeel ansprakelijk moeten stellen, doe dit schriftelijk en eis een oplossing, komen ze niet met een oplossing dan kunt u de koop ontbinden....

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 18, 2021 om 10:55
1389 Antwoorden / 10 Vragen
0

Oude stof gekocht?

Of  tijdens gebruik gaatjes gevallen?

 

Ongedierte dat op doek viel mogen ze wel uitsluiten voor garantie.
Alleen denk ik niet aan Mieren maar erger.


En hoeveel tijd zat er tussen aankoop,  1e gebruik en 1e gaatjes gezien?

De luifel is nog bruikbaar en  komt vaker voor dat er gaatjes ontstaan.

Op enkele zonneschermen zelfde gehad na 1 jaar.

gerbera
door gerbera - Nov 18, 2021 om 13:54
7368 Antwoorden / 14 Vragen
0

De eerste mier die gaten in stof vreet moet nog geboren worden dus is dit gewoon een smoes om onder de garantie uit te komen. Wat ik mij kan bedenken is dat er een vogel aan het pikken is geweest.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer

Ke
Kees Velker - May 3, 2024 om 17:47
Auto & vervoer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer