marsha
door marsha Aug 27, 2010 om 15:26
Garantie & verzekeringen

Brandschade aan laptop door eigen schuld

Hoi, ik heb een nogal domme actie gehad met mijn laptop.
Is per ongeluk op een nog brandend fornuis gezet, zonnetje scheen, dus was niet direct zo zichtbaar dat het gaspit nog steeds aanstond (op een laag pitje)
Laag of hoog, mn laptop vond het natuurlijk niet leuk en het resultaat is een groot smeulend gat met gesmolten hardware.. :(

Nu vraag ik me af of zoiets misschien bij een verzekering van inboedel/brand vergoed kan zijn? Of valt dit misschien onder een andere categorie?
of gewoon eigen schuld, dikke bult.... dont even try...?
Vast bedankt voor de moeite van mensen die antwoorden.

1816 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 27, 2010 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@marsha

Ligt aan je verzekering [voorwaarden doorlezen] maar doorgaans is dit dikke pech. Jammer dat 'opa' de laptop niet te roosteren heeft gelegd. Zonde ... klap voor 't koppie he? ;)

ve
door verwijderd - Aug 27, 2010 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Kiran

Hehheh, mijn "moeder" is ook wel eens gevallen met mijn videocamera in haar hand. Gelukkig vergoede haar wa verzekering dat wel.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2010 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@drevil

DrEvil toch! Waar ziet u mij voor aan. :)
Maar inderdaad, ook moeders struikelen weleens. Hoop dat de knietjes nog heel waren. Was dan een gelukkie bij een ongelukkie in jouw geval.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2010 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zal aan de verzekering zijn om te bepalen of er iets vergoed wordt zoals kiran al vermeld!...

Ik heb eens een fondue op de tafel gezet, maar wel omgekeerd...pas toen de kamer begon te stinken kwam ik erachter! 2 tafellakens en een plastic onderzetter door verbrand, en een prachtige zwarte plek op de houten tafel!
Aangezien ik herstellende was van een zware beroerde, is de schade helemaal betaald door de verzekering!

Ik wist dat er iets fout was, maar kon echt niet achterkomen wat er mis was, tot.....

Niemand doet zo iets expres (?), in mijn geval zeker niet voor de kerstavond! En een laptop opzetten op een gaspit is een zeldzame handeling. Misschien heeft u geluk!

ve
door verwijderd - Aug 27, 2010 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

....hoe oud was de laptop?..... want hier kan men zeggen dat.......

ve
door verwijderd - Aug 27, 2010 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

marsha

.......dont even try...?

ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2010 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@drevil: lees ik het goed, geef je nu serieus als advies de verzekering te belazeren??? En vertel je daarbij nu trots dat je dat zelf ook doet???

ve
door verwijderd - Aug 27, 2010 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon de verzekeraar informeren over deze brandschade. Die weet wel wat er vergoed moet worden. Wel handig als u kunt aantonen hoe oud die laptop is. (aankoopbon?)
Ga niet frauderen of liegen: daar komen ze toch wel achter, u wordt uit de verzekering gezet en zo wordt het ook nog eens lastig om bij een ander verzekerd te raken.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2010 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Masha,
Ik ben het helemaal met Anicu eens. Bel ze gewoon op en leg het uit.
Zeg dat je er begrip voor hebt als het niet gedekt zou zijn maar dat je (bijna) nooit een beroep op ze hebt gedaan.
Soms willen ze mensen die oprecht eerlijk zijn best voor een deel tegemoet komen.
Nee heb je, voor ja moet je een beetje vriendelijk doen.
Succes
MAstag

ve
door verwijderd - Aug 28, 2010 om 00:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schade claim insturen kost niet meer als postzegel en proberen kan altijd.

Maar ik vind dit ook als deze koud is niet een goede plek gezien de punten van de pan dragers.
Ik vermoed dat omdat dit geen normale plaats is voor laptops het vermoedelijk afgewezen zal worden maar proberen kan altijd.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2010 om 00:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

invalide schreef op zaterdag 28 aug 2010, 00:22: Ik vermoed dat omdat dit geen normale plaats is voor laptops het vermoedelijk afgewezen zal worden maar proberen kan altijd.

Het grote voordeel van een laptop is zijn mobiliteit! Waar ik 'm neerzet moet ik dus zelf weten.En wat is tegenwoordig normaal, hè DIRK?

ve
door verwijderd - Aug 29, 2010 om 23:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb in mijn verhaal niet vermeld of ik het zelf had gedaan dus snap de eerste reacties heel goed. Want als een ander het er heeft gezet zou de WA in aanmerking zijn gekomen, denk ik. maar ik was wel zelf degene die een paar uur daarvoor was vergeten het gas uit te draaien.. Tja direct mijn fout en indirect de finishing toch.
Maar inderdaad wat Anicu zegt gaat verder sowieso wel op... Nooit geschoten is mis.
De laptop is ook een jaar of 2 oud inmiddels, en na 3 jaar vervallen claims ook dan, heb ik wel eens gehoord...

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 08:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marsha....soms wordt eerlijkheid beloond in een land waar men nogmals gesproken met eerlijkheid niet rijk kan worden.
Maar daar gaat het niet om. U heeft een schade veroorzaak en zou deze schade gedekt willen hebben. Tegenwoordig zeggen verzekering: eigen schuld dikke bult.
Er zijn wel uitzonderingen bij zaken zoals uw laptop-op-een-gas-pit-die-nog-aan-was-te-zetten.
Dit is iets anders dan een melding van een sigaretgat in het bankstel, een vroegere methode om extra geld te verdienen van de verzekering.
U meld het aan de verzekering, punt uit. Ja kunt u krijgen, nee heeft u al zowiezo...
Succes.