ro
door robo8 Jan 20, 2016 om 21:01
Garantie & verzekeringen

DHL wil geen claim uitbetalen

Ik heb op 23-12-2015 een pakket geretourneerd naar de v&d. Als ik bij mijn track & trace code kijk dan staat er niet dat het pakket is afgeleverd. Ik heb twee keer gebeld met hun klantenservice om te vragen of ze mijn pakket nog terug kunnen sturen, vanwege de problemen bij de v&d, en twee keer krijg ik hetzelfde te horen, namelijk dat ikzelf de geadresseerde ben, dat het pakket nog niet is afgeleverd maar dat het pakket ook mogelijk kwijt is omdat de medewerker niet kon zien waar het pakket zich bevond op dat moment. Aangezien ik nog altijd geen pakket terug heb, heb ik een claim ingediend. Hun zeggen dat vd.nl het pakket wel heeft ontvangen. Dat is dus al tegenstrijdig met wat de medewerker (2x!!!) heeft gezegd omdat ik de geadresseerde zou zijn.

Deze screenshot van de track & trace code heb ik net gemaakt: http://i.imgur.com/NA57ZvU.png

Ik heb vervolgens weer contact met hun opgenomen en zij zeggen het volgende:

"In mijn gegevens zie ik dat het pakket al retour gestuurd naar de verzender van het pakket. Hij zou het pakket inmiddels ook al binnen moeten hebben."

Ik heb ze toen wéér verwezen naar de track & trace code omdat het pakket helemaal niet is afgeleverd en dat DHL hievoor verantwoordelijk is. Zij zeggen dat ik bij v&d moet zijn maar die hebben niets ontvangen. Op mijn ingediende claim reageren ze niet zinvol. Ik heb ook nog gevraagd waar zij het op baseren dat het pakket is aangekomen maar daar krijg ik geen reactie op. Wat kan ik doen? DHL heeft hier duidelijk schuld.

1965 8 Rapporteer

getty
door getty - Jan 20, 2016 om 21:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft u deze vraag hier al eerder gesteld? Komt me erg bekend voor.

ro
door robo8 - Jan 20, 2016 om 21:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik heb in totaal 1 vraag gesteld -> https://ps-kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/profiel/toon_profiel/robo8

Cookies
door Cookies - Jan 20, 2016 om 22:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen
ro
door robo8 - Jan 20, 2016 om 23:30
3 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt mij stug. Dan zou ik alsnog op de site van dhl moeten kunnen zien dat het is afgeleverd. Niet afgeleverd = claim. Claim = geld terug, maar dhl houd zich niet aan de afspraken.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Jan 21, 2016 om 06:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Neem contact op met Michiel of Angéline...

ro
door robo8 Jan 21, 2016 om 19:26
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zojuist een mail gestuurd naar Angéline. Bedankt voor de info.

ro
door robo8 Jan 26, 2016 om 05:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb vorige week een reactie ontvangen en deze mensen gaan over DHL express en niet over DHL parcel dus ze hebben mij gewoonweg doorverwezen.

jo
door jorisw - Jan 21, 2016 om 08:53
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ligt het pakket niet bij docdata?

Cookies
door Cookies - Jan 21, 2016 om 08:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat vermoed ik dus ook, maar volgens TS kan dat niet.

DOOR JORISW - 21 JAN 2016 OM 08:53
0 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Ligt het pakket niet bij docdata?

pi
door pieterwolters Jan 21, 2016 om 22:10
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Die twee houden momenteel even niet zo van elkaar dus de kans is erg groot dat V&D helemaal niets weet. Docdata houdt als we het nieuws moeten geloven alles vast wat ze vast kunnen houden.

ha
door halex - Jan 21, 2016 om 21:57
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft de V&D u ook schriftelijk aangegeven dat zij uw pakket niet hebben ontvangen? Alleen de track&trace is onvoldoende om dat 100% te bewijzen. Wellicht is er een foutje gemaakt bij het afboeken van uw order. Maar met een verklaring van V&D erbij, kunt u dat wel aantonen.
Voor hetzelfde geld ligt uw pakket al een maand bij de V&D en dan is het onderdeel van de boedel.

ro
door robo8 Jan 26, 2016 om 05:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

Als u mij kunt vertellen hoe ik contact kan opnemen met vd.nl dan zal ik dat zeker doen. DHL (parcel) reageert ook niet meer op mijn mails. Nogal schandalig vind ik zelf.