Doorlopende reisverzekerin
Ik heb een doorlopende reisverzekering vanaf 2007 bij de Europeesche, onderdeel van ASR. Ik heb mijn Kerstreis naar Boedapes 2021 geannuleerd, omdat er op 17 december een persconferentie was van de regering waarin werd gesteld zomin mogelijk (reis)bewegingen te hebben en zomin mogelijk nieuwe contacten aan te gaan. Ik ben 70 jaar en ben dus ook nog risicogroep.
Ik heb daarop dit gemeld bij mijn verzekeraar, zie hierboven, en heb een schadeformulier ingestuurd. Ik kreeg hierop gisteren het bericht dat dit niet onder mijn doorlopende reisverzekering valt.
Wat blijkt er is niets in de voorwaarden wat refereert aan een pandemie?! Dit is voor mij onbegrijpelijk en onverteerbaar en ga daar dus ook een klacht over indienen en deze ook bij de hoogste baas dhr. Baeten van ASR deponeren. Het kan toch niet zo zijn dat een verzekerings maatschappij buiten het regeringsbeleid en de consequenties daarvan voor de burgers staat.?
U schrijft meteen waarom u niets krijgt uitgekeerd: "Ik heb mijn Kerstreis naar Boedapes 2021 geannuleerd", let op de vette delen.
U had een annuleringverzekering moeten nemen, en dan had het nog de vraag geweest, omdat U annuleert.
Een pandemie valt niet onder een doorlopende reisverzekering, misschien mogelijk als u een pandemie ziet aankomen.
Vaker op vakantie? Met een doorlopende reisverzekering van de Europeesche bent u altijd goed voorbereid. Ongeacht de bestemming: naar de zon, de sneeuw, een stad of waarheen u ook gaat. Want soms is de reis zelf het doel. En als een boeking onverwacht niet doorgaat, of u voortijdig naar huis moet, is er de doorlopende annuleringsverzekering. Deze beide verzekeringen bieden wij aan onder de naam Doorlopende Reisverzekering.
https://www.europeesche.nl/verzekering/doorlopende-reisverzekering
Voordat u nou gaat klagen is het wellicht handig eerst eens goed te kijken waarom men deze schade heeft afgewezen. Wellicht hoort er ook een motivatie bij die afwijzing en kunt u eens kijken waar uw verzekering dekking voor biedt. In z'n algemeenheid staat er in de voorwaarden een lijst met valide redenen om te annuleren en is de rest dus niet gedekt.
@Henkdezevende,
In een reisverzekering, is annuleren nooit gedekt. Die dekking vindt plaats door de annuleringsverzekering. Overigens is er, in casu, op eigen initiatief geannuleerd en niet omdat er een negatief reisadvies was of dat van de reisorganisatie werd geannuleerd.
Mijn vraag is ook of u een Doorlopende reisverzekering heeft en polisvoorwaarden zoals die waar @Sjoppy naar verwijst.
Als dat inderdaad zo is lijkt de afwijzing mij onterecht. Indien dat niet zo is is het m.i. wel terecht.
U geeft aan een klacht te deponeren bij de CEO van ASR en dan kan ik ook even niets anders dan dan adviseren om dat af te wachten en indien die reactie u niet bevalt, resp. u het daar niet mee eens bent dan rest de gang naar naar de Geschillencommissie: www.kifid.nl
Hallo Kramer8 ,
Lees hier eens Veelgestelde Vragen , klik op de rode regel .
https://www.europeesche.nl/nieuws/coronavirus-vraag-en-antwoord
Er was geen negatief reisadvies naar Boedapest, alleen het dringende advies om niet te gaan. Jij hebt er voor gekozen, hoe begrijpelijk ook, om je reis te annuleren en dat is heel terecht niet gedekt in de reisverzekering. Mocht je een annuleringsverzekering hebben afgesloten ook dan is je annulering niet gedekt, ondanks het feit van de pandemie, omdat er door het ministerie van BuZa geen negatief advies gegeven is.
Overigens is uit herhaaldelijke onderzoeken gebleken dat een doorlopende reisverzekering vaak duur is en dat er dingen verzekerd zijn die ook (al dan niet met lagere vergoedingen) onder de algemene ziektekostenverzekering vallen.
Misschien is het iets om eens te kijken hoeveel een reisverzekering kost en wat er onder de ziektekostenverzekering valt.
Ik ben het met andere reageerders hier eens dat je nauwelijks, denk eerder geen, kans maakt dat het vergoed gaat worden.
Ook een annuleringsverzekering had niet vergoed. Reis verzekering al helemaal niet.
Je hebt zelf geannuleerd. Er werd gewoon gevlogen en had gewoon op vakantie gekunnen . Dat u annuleert omdat u toch niet durft is u eigen risico en probleem.
Was er echt negatief reisadvies, dus geen vliegverkeer dan hadden hun geannuleerd en had ik wel geld terug gekregen . Als u zelf annuleert is dat ook nu niet meer van zelf sprekend
Je boekt een reis in coronatijd. Maar kennelijk kijk je nooit naar tv of lees je geen kranten.
Want nog weet je niet dat je in deze tijd bijna geen beroep kunt doen op je reisverzekering.
En in al die jaren dat je een reisverzekering hebt gehad, heb je gelukkig nooit een reis hoeven annuleren.
Want daar gaat hier om. Wil je een reis annuleren, dan heb je een annuleringsverzekering nodig.
Maar troost je, een annuleringsverzekering keert ook niet meer uit.
Wacht dus even tot de coronatijd over is of dat de tijd zodanig veranderd is dat je weer zonder qr codes of vaccinatie kunt reizen.
Lees hier de voorwaarden van je verzekering:
https://www.asr.nl/blog/deze-zomer-op-vakantie-reisverzekering
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie: Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer